Romhelten Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Har en 2.3 10V 126HK og vurderer å bytte topp til 20V for å få litt mer gamp. Så lurer jeg på: Passer alt rett over? Er det mye arbeid? Vil det heller lønne seg å bytte motor? Noen som har peil? =) Siter Audi A6, 2.4 1998 Audi 80 Cabriolet, 2.3 1992 x Audi 80, 1.8S 1987, Audi 100, 2.2 E 1983, Audi 80, 1.6 CL 1980 ”The Hills are Alive with the sound of Horsepower” -J.Clarkson, driving in the Swiss Alps Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Har en 2.3 10V 126HK og vurderer å bytte topp til 20V for å få litt mer gamp. Så lurer jeg på: Passer alt rett over? Er det mye arbeid? Vil det heller lønne seg å bytte motor? Noen som har peil? =) Motoren din er en NG motor på 133hk tenker jeg meg. Motorene bruker å være like på audi, en 20V går rett på en 2.3l blokk regner jeg med, men du må bytte stemplene. Du trenger jo ikke en hel motor, men du trenger alt av utstyr som en 10V ikke har i forskjell til en 20v. Kan ramse opp hva jeg vet er forskjellig: Tenningsmodul tenningsfordeler tennkabler tennplugger Innsugmannifoll eksosmannifold eksosanlegg Katalysator registerreim kaldstartventil luftmengdemåler Og hva som er likt: Coil radiator vannpumpe lamdasonde Kilreimer tomgangsregulator Ser her ut som at den orginale 20V er en forgasser ettersom jeg ikke finner bensinmengdefordeler og luftmengdefordeler noenplass, og 10V din er en insprøytningsmotor. Noen som kan bekrefte det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Romhelten Skrevet September 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Høres ikke ut som det er verd jobben så langt da iallefall :P Om ikke noen kommer inn her med no supertriks. Siter Audi A6, 2.4 1998 Audi 80 Cabriolet, 2.3 1992 x Audi 80, 1.8S 1987, Audi 100, 2.2 E 1983, Audi 80, 1.6 CL 1980 ”The Hills are Alive with the sound of Horsepower” -J.Clarkson, driving in the Swiss Alps Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Bytt motor eller kjøp trimkam og porte litt. Tror dette har vært oppe tidligere, og da ble det vel bekreftet at den eneste reelle alternativet var å bytte motor eller enkel trimming via kam, filter, eksos, porting. Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Ville ikke prøvd på dette jeg hvertfall, med mindre du bruker 40 000,- på datasprut, og bare bytter topp, for å leke med elektronikken på en audi er som å leke med høyspentkabler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Ser her ut som at den orginale 20V er en forgasser ettersom jeg ikke finner bensinmengdefordeler og luftmengdefordeler noenplass, og 10V din er en insprøytningsmotor.Noen som kan bekrefte det? 20V er ikke forgasser nei, men den har vel en helt annen innsprøytning enn 10V. Vil forresten tro det er enklere å bytte hele motoren. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 20v sugemotor (7A) har motronic motorstyring med elektroniske dyser og LMM. NG-motoren har KE3-Jetronic med mekaniske dyser og LMM ;) Ser her ut som at den orginale 20V er en forgasser ettersom jeg ikke finner bensinmengdefordeler og luftmengdefordeler noenplass, og 10V din er en insprøytningsmotor. Noen som kan bekrefte det? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Ville ikke prøvd på dette jeg hvertfall, med mindre du bruker 40 000,- på datasprut, og bare bytter topp, for å leke med elektronikken på en audi er som å leke med høyspentkabler. Datasprut koster mye mindre enn 40k. Og ja, jeg leker med høyspentkabler daglig, opp til 300000 Volt. Hehe ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Romhelten Skrevet September 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Nå falt iallefall jeg av lasset :P Må vel regne meg selv som hobbymekaniker med trykk på hobby. Har bytta motor på en av bilene mine tidligere, men til en nøyaktig lik som passa rett i. Ser for meg at om det blir noe særlig mer avansert enn det så bør jeg nok heller la vær :D Siter Audi A6, 2.4 1998 Audi 80 Cabriolet, 2.3 1992 x Audi 80, 1.8S 1987, Audi 100, 2.2 E 1983, Audi 80, 1.6 CL 1980 ”The Hills are Alive with the sound of Horsepower” -J.Clarkson, driving in the Swiss Alps Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Datasprut koster mye mindre enn 40k. Og ja, jeg leker med høyspentkabler daglig, opp til 300000 Volt. Hehe ;) Skulle ha 40 000,- for å montere komplett til meg på ts tuning. Ikke alle er elektikere eller mekanikere vetu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kicke Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 20v sugemotor (7A) har motronic motorstyring med elektroniske dyser og LMM.NG-motoren har KE3-Jetronic med mekaniske dyser og LMM ;) Leta bare igjennom norskbildelkatalog og fant ingenting under innsprøytning så er vel ikke å få kjøpt andre plasser en på møller en god del av delene til denne motoren da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forfang Skrevet September 19, 2008 Rapporter Share Skrevet September 19, 2008 (endret) hei, jeg lurte på om noen her vet om 2,3 20v passer på giret til 2,3 10v NG?? er steike lei helle 10v. sliten motor. har fwd å vill ha større maskin. hva passer? har kostet på denne så mye at må nesten bruke litt mer :p er det noen som vet om audi 200 2.2 turbo toppen går på 2.3 ng blokka? har bestillt datasprut (for 6000,- ikke 40 000) å tenker gå hele veien å montere stress vifte men greier ikke finne ut om manifoil. hva passer??? skal smi stempler å overhale veiv. ikke helt sikker på hvilken toppakning som må til men alt til sin tid. noen som vet ??????manifoil..... Endret Mars 5, 2009 av forfang ike svart å få Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.