No Angel Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Noen her som har en løsning på hvordan man skal få fra hverandre den j.... bolten på innfestinga til de øvere bærearmene på passat 02 mod, den sitter jo som ett sant h..... og nå har vi gjor alt vi kan komme på, til og med prøvd og varme som er fy fy, men etter kontakt med wag fikk vi beskjed om at hammer og varme var det eneste håpet vi hadde på den bolten som hadde sitti i alle årene uten og ha vært ute, evnt bare ødelegge bolten og banke den ut, men da var faren for og ødelegge disse ørene veldig stor. Kjenner ett par som jobber på wag og de gidder ikke ta jobben engang fordi det er ett sant h..... som kan ta mange timer,hva gjør man da??Er lav og stiv bak, og høy og livsfarlig myk foran Siter Lumma-Tuning Astra c20xe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Må du ha ut denne bolten da, kan ikke huske eg hadde ut noen stor helvett av bolt, tok ut 2 13mm mutrer i motorrommet eg, så løsnet eg nede en bolt, 17mm eller noe slikt på bunn av fjørbeinet, så var det ikke mye annet eg gjorde tror eg, ut med hele fjørbeinet. Måtte kanskje løsne stabiliatorstaget, var verre bak på min,. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Hvis du kommer til på begge sider (altså det er en gjennomgående bolt med mutter på enden) så kan du jo skru av mutteren og bruke muttertrekker på bolthodet for å få litt fart (og varme) på bolten. Hvis det du snakker om i det heletatt ligner på forstillinga på 1.generasjons a4 da. Der gjorde vi slik for å løsne bolten som holder de to øvre bærearmene i ytterkant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
No Angel Skrevet September 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Takker for svar, ja den må nok av, pratet med wag som sagt, muttertrekker er prøvd, men litt redd for og gjøre den rund da det ellerede ser litt skummelt ut der Siter Lumma-Tuning Astra c20xe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Ja eg også ble fortalt denne måtte av, en kompis med passat sa også den måtte av, men så kom det heldigvis en på forumet her å sa den ikke trengte av, i motorrommet er det 2 plastpropper, under der er det 2 mutrer på 13mm, eg hadde iallefall ikke av noen større bolt oppi der, skal lete å se om eg finner min gamle tråd,, Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksenpassat Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 hadde samme problen for litt siden...måtte ta av hele beinet og kappe av skuen og banke den ut påambolten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 hadde samme problen for litt siden...måtte ta av hele beinet og kappe av skuen og banke den ut påambolten... Hvorfor tok du den ut da, var det pga senking du også tok denne, eller var det noe annet. for man trenger ikke å drive på med det helvettes arbeidet om man skal senke, Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robinjohansen Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Skulle skifte clutch her om dagen da jeg knakk en bolt som holdt girkassen og motoren sammen. Fikk sveist på nytt hode på bolten men hadde ikke sjanse å få den ut, selv med en lang latmannsarm. Til og med kraftig oppvarming hjalp ikke. Verkstedet mente at ved en tidligere reperasjon på bilen hadde ikke den riktige bolten blitt brukt men en annen som var blitt kjørt godt fast med luft verktøy. Så her sitter jeg med problemet. Hva gjør en da? Siter ( ) '96 VW Passat 1,9 TDi (x) '92 VW Passat 1,9 tdk stv. (x) '90 Chevrolet Suburban Silverado 6.2d (x) '86 Toyota Corolla 1.3 dx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
No Angel Skrevet September 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Ja hva gjør man da???Veit liksom ikke hva jeg skal gjøre nå, jeg skal jo bytte komplett, med demper og fjær liksom, nei detta var ikke lett. får sette den på wag da, men frister jo ikke, men veit ikke om de gjør jobben når jeg kommer med delene en gang jeg??Noen som veit det da Siter Lumma-Tuning Astra c20xe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Har du sjekket disse plast pluggende i motorrom, gjør det, det er faktisk lett å bytte fjør og dempere på disse, om du løsner de i motorrommet og den nede på fjørbeinet. så er det bare å få ut, og står kjerra på bukker forran, så er det lett, bare å hjelpe til med en stålstag osv, så du får spindlene langt nok ned, det eg brukte mest tid å forbannelse på, det var at de hadde satt coiloversene mine så lavt og at eg måtte holde på i evigheter med å få kjerra til fornøyd høyde, Eg gjorde dette aleine uten hjelp av noen, pluss at når eg var ferdig med alle 4 hjulhjørne så var det 30cm snø rundt meg,, pga det er jo typisk at det kommer faens ver når eg holder på med noe,, og har du fwd så bytter man jo bak på 4minutt på hver side, eg med 4 motion hadde mye mer arbeid bak kontra fremme, Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anseth Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Ja hva gjør man da???Veit liksom ikke hva jeg skal gjøre nå, jeg skal jo bytte komplett, med demper og fjær liksom, nei detta var ikke lett. får sette den på wag da, men frister jo ikke, men veit ikke om de gjør jobben når jeg kommer med delene en gang jeg??Noen som veit det da her har du ein link korleis det skal gjerast. Bilforumet NB ditta er ein link til audi. er litt anerledes på passat bak. då skal du ikkje inn i bagsjeromet. men er likt framme. den bolten løsa viss du bruka nok kraft. bruk ei stor pipenøkkel med skralle og fastnøkkel. viss det er mutteren du slite med å få av? ellers kan du kappe av den mutteren med ei baufilsag. og slå bolten ut med dor. eg bytta heile forhjulstillinga på bilen min i sommar. øvre bærebru er lett å få av. men nedre derimot sleit eg i fleire daga med å få laust. den satt noke so jevli fast. slo med hammar i 3 tima per bolt x3. er varme og nok kraft som skal til. bruk gjere litt olje og rustløsnar so går det nok til slutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Nå ser jeg at dere snakker om det samme som jeg trodde. Dynk mutteren på baksiden med rustløser (av den typen som faktisk penetrerer og virker). Da går mutteren lett av. Så tar du muttertrekkeren din og guffer på greit på hodet av bolten, slik at den løsner. Kjør på litt så du får litt varme i sakene. Da er det bare å trekke bolten ut (og brenne seg på fingra fordi man er for ivrig). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet September 19, 2008 Rapporter Share Skrevet September 19, 2008 Under de proppene eg mener så kommer du til disse 2 skruene, Hvorfor stresse med denne da, Eg gjorde ikke det iallefall,,, Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.