Geiryzzz Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Hei jeg har nettopp kjøpt meg en Opel Kadett C 1975 mod. og har tenkt å hive nedi en Opel Vectra motor og trimme den, men da trenger jeg en ny bakaksling...noen forslag til hva slags aksling som passer bra med den motoren? Også skal jeg ha turbo på den...er det noen forskjell på turbo fra biltype til biltype eller er det samme på alle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 grattis..sleng ut bilder av den da:) Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Hvis du ikke engang vet om det er forskjell på turboer tror jeg du bør lese litt før du begynner med noe sånt, for å være ærlig... ;) Grattis med bil da, men skal du ha vectra motor i, og få det godkjent trenger du forstilling fra en kadett c med 1.6 liter eller større motor, og det koster.. Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geiryzzz Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Hvis du ikke engang vet om det er forskjell på turboer tror jeg du bør lese litt før du begynner med noe sånt, for å være ærlig... ;) Grattis med bil da, men skal du ha vectra motor i, og få det godkjent trenger du forstilling fra en kadett c med 1.6 liter eller større motor, og det koster.. kadetten min er akkurat oppegående med en 1.6L 40 HK motor som var i fra starten av...viss dere har noen bedre motor for kadett C så vær så snill og si ifra da vel =)) jeg vil jo egentlig bare ha mest mulig kjørbar ytelse og glede av bilen men samtidig så skal jeg vere med i drag race som amcar klubben i Ørsta, nabobygda, arrangerer hvert år så det hadde vert fint =)) og Einart... :P den er spygrønn med litt rust på...syns du jeg burde skifte farge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 hehe alle har spygrønn farge:P min var det orginalt og:P ja jeg ville ha bytta farge vist du skal til å pusse og ta vekk rust..og så slepper du at folk spyr på gata når du kjører for bi dem:P men sefløgeli er det litt stili og med gammel god orginal lakk...er det 1.6L du har?? med 40hk? og jeg har en 1.2S med 60hk? hmmm..trur det er litt mer hest i 1600kadetten da..:P og vist det er en 1600 du har så har eg hørt at en omega motor eller ka det var sku passe rett på girkassa osv til 1600kadetten.. si i fra vist du kræsjer eller skal selge kadetten og så kan eg få kjøpe understellet/bilen hehe :) Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geiryzzz Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 jeg har 1.6L 1200 kbm :P maks fart akkurat nå er 80 KM/timen...det er iaf det høgste jeg har klart i tunellen til nå =)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 jeg har 1.6L 1200 kbm :P maks fart akkurat nå er 80 KM/timen...det er iaf det høgste jeg har klart i tunellen til nå =)) hmmmm...og eg har max turd 140km/t med min 1.2 hehe.. og 6,5000rpm på 3 gir:P Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Er mer enn 40 hest i 1.6, har du bilde av motorrom? :) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 er ikke 1.6 rundt 90hk ellernoe da? hmm en kompis av meg har ascona b 1.3N og eg har 1.2S og begge har 60hk heh Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geiryzzz Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 skal fare å ta bilde snart...skal bare vise noe til søstra mi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tropax Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 vist du skal bygge om fremre understelle til 1600 understell så har eg i værtfall billige forsterknings kitt til de. frå 1200 til 1600 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geiryzzz Skrevet September 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 der har du den =)) håper du gir meg noen gode ideer nå da :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 grattis med c kadett, og du må bare ha sånn einart tak da... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øvrekleiv'n Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 vist du skal bygge om fremre understelle til 1600 understell så har eg i værtfall billige forsterknings kitt til de. frå 1200 til 1600 Viss du bruker disse forsterkningskita, trenger du ikkje bytte forstilling da for å få det godkjent? Siter Old Kadetts never die! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Tøff farge, ville ikke lakka den om med mindre du har råd til å få det gjort skikkelig... Og det der er ikke en 1.6, det er en 1.2 ;) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg