supersten Skrevet September 14, 2008 Rapporter Share Skrevet September 14, 2008 Hei kjære forumbrukere Har nå kjørt 85 000 KM og det begynner å nærme seg 90 000 service. Etter å ha kontaktet Snap drive og Toyota Merkeverksted i Stavanger har jeg fått innhentet diverse tilbud. Og det jeg har fått er rett og slett hårreisende!! Toyota Stavanger gav meg tilbud på 17 000 kr og Snap drive gav meg tilbud på 15 000 kr. Grunnen til dette var at 90' servicen er ganske omfattende sier de. Alt skal byttes av filter og væsker og vannpumpe og register reim. Det verste er at de ikke har sett bilen ennå. Det er ikke noe galt med bilen min, så derfor lurer jeg på om andre brukere av dette forum har fått samme priser? Hvis det er slik så har jeg etter min mening 2 alternativer, 1. drite i service og kun ta EU godkjenning (noe som sikkert vil ha konsekvenser for salgsverdien på bilen) 2. Dra ut av landet og ta en service der (Danmark eller tyskland) Hvis jeg kunne fått noen tilbakemeldinger om hva dere andre hadde gjort så hadde det vært meget behjelpelig. Om noen har et utenlands verksted som de anbefaler så ikke nøl med å "poste" det under. takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobbelobben Skrevet September 15, 2008 Rapporter Share Skrevet September 15, 2008 Vist registerreim og vannpumpe må byttes er dette en go del jobb, sånn sett er ikke 17k så "mye". MEN jeg har i allefall ville sjekket prisene på dette i Sverige, de er ofte MYE rimeligere på timespris en norske firma. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bytter Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 har en 03 avensis som jeg tok 90 000 sevice på for litt siden kostet 4900kr på autorisert toyota verksted. 03 modellen (ivertfall min) har ikke registerreim men registerkjede og den varer som regel ut bilens levetid, så reima kan du se bort i fra! Hørte heller ingenting om vannpumpa! De skiftet: bremsevæske,olje/filter,kjøleveske,luftfilter,aircondiction filter og spyleveske. dette kostet ca 1100 kr pluss 3 timer jobb 2760 kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mons-1 Skrevet Oktober 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2008 har selv en Avensis 2004 mod d4d,fikk til svar at reg reim /pumpe skulle byttes på 150t.kilom eller 5 år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 din bil er da 5år nå, og jeg vil annta at de har regnet med registerreim, vannpumpe bytte. en vanling hovedservice koster ca 5000,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona_stein Skrevet November 1, 2008 Rapporter Share Skrevet November 1, 2008 Om du har registerreim og ikke kjede bør dette byttes hvert 5.år, grunnen til at de sikkert har tatt med vannpumpa er nok fordi når du først har av reima er det lett som en lek å bytte vannpumpa samtidig, for den kan jo ryke før de neste 5 årene er gått. Men vannpumpa kan du fint velge bort om du vil det. Siter 99 VW Passat 3B stv 1,9 TDI (familiebil) 85 Opel Ascona C 1,8i "GT" (rullende prosjekt) 93 VW Golf 3 GTD+tysk 97 modell TDI =en bil 94 Astra F 1,8i 16v Sportive (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stighenning Skrevet Januar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2009 2003 modellen har kjede (tror jeg) og trengs ikke byttes. Uansett anbefaler jeg heller å ta den servicen i sverige. Deler og ikke minst arbeid er mye billigere! Selv tok jeg 120000 service, en noe mindre service, kostet 6400,- er tillands.. og 4500 i Sverige i SEK. Dog skal det sies at Toyota verksteder her i norge ER dyktige og ikke minst service minded, og jeg tviler sterkt på at de bytter ting du ikke trenger å bytte. (uansett - kan du be de ta kontakt med deg når de har sett på bilen! og si at du da avgjør pr telefon om de skal fikse det eller ikke) / Stig Henning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Pål Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 2003 mod'n har IKKE KJEDE... Registerkjede tror jeg ble brukt fra 2006 og utover. Da har motoren 126 hk. 116 hk har reim. Tror intervalet er 60000 km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_No_Name Skrevet Mars 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Sitter kjede på 04 D4D Siter zzZZzzZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stasen Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 2003 modellen har kjede (tror jeg) og trengs ikke byttes.Uansett anbefaler jeg heller å ta den servicen i sverige. Deler og ikke minst arbeid er mye billigere! Selv tok jeg 120000 service, en noe mindre service, kostet 6400,- er tillands.. og 4500 i Sverige i SEK. Dog skal det sies at Toyota verksteder her i norge ER dyktige og ikke minst service minded, og jeg tviler sterkt på at de bytter ting du ikke trenger å bytte. (uansett - kan du be de ta kontakt med deg når de har sett på bilen! og si at du da avgjør pr telefon om de skal fikse det eller ikke) / Stig Henning Hei, Jeg skal ta 120000 service nå på 04 modell diesel. Hvor i Severige vil du anbefale å gjøre dette? Setter stor pris på rask svar Stan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spas Skrevet August 25, 2009 Rapporter Share Skrevet August 25, 2009 Ifølge autodata så har Avensis 98-03 kjede og ikke reim. Siter Volvo V50 1.6D 06' Mazda 6 1,8 03' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oysts Skrevet September 4, 2009 Rapporter Share Skrevet September 4, 2009 I manualen til en 04 modell Avensis 1.8 bensin står det svart på hvitt at bensinbilene har kjede og diesel har reim.... Øystein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetild Skrevet September 4, 2009 Rapporter Share Skrevet September 4, 2009 hei alle Jeg vil også anbefalle sverige. Jeg hadde min på 30000 i Arvika her for leden, og ga knappe 3000 for hele greia. Jo lengre inn i sverige man kommer, jo billigere bli det. I følge han jeg snakke med i alle fall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flinti Skrevet September 5, 2009 Rapporter Share Skrevet September 5, 2009 Avensiser med 1CD-FTV diesel motor, frem til facelift (den med blinklys i speila), har reg reim. Dersom du ikke bytter reima er det stor sannsynlighet for at den vil ryke eller hoppe på tennene. Da vil stemplene slå i ventilene, og toppen vil mest sannsynlig knekke i opplagringa til kamakslingen. Dette har jeg sett, og da snakker vi reparasjoner i overkant av 60 000. Tatt i betraktning at det er hvert femte år du får denne kostnaden, og med tanke på hvor lite/ingenting stort sett går galt med de bilene i mellomtiden så er det egentlig ikke særlig dyrt. Legg sammen driftsutgiftene du vil ha på den bilen over fem år og ta i betrakning videresalgsprisen, sammenlign det med hvilen som helst bil i samme klasse, jeg er sikker på avensis komer best utav det. 17 000 er mye, men du kan trekke av det og mer den dagen du skal selge bilen dersom du ikke gjør det. Spørsmålet er bare om du vil la bilen forfalle og tape enda mer penger, eventuelt få flere feil pga mangel på vedlikehold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg