Gå til innhold

HID Xenon kit problemer

Ranger emnet


Mathias

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har en 116i E87 som jeg ønsker å installere HID xenon-kit i. Fjernlysene funker bra bortsett fra en feilmelding i displayet av og til. Men nærlysene får jeg ikke til å fungere. Lysene tenner og ser veldig bra ut. Men etter en liten stund kommer feilmeldingen i displayet og deretter kutter lysene. Har prøvd flere typer kabler som visstnok skal ta vekk feilen, men uten hell.

 

Noen sier at dette har med noe som heter CAN å gjøre. Er ikke helt sikker på hva det er, men at det har med informasjon til "hjernen" i bilen å gjøre.

 

Er det noen som har prøvd dette og/eller har en løsning på problemet? Evt. vet om et HID Xenon-kit som helt sikkert fungerer på bilen?

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette

 

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke mye svar å få på dette spørsmålet gitt.

 

Men jeg har funnet en løsning for de som vil vite den.

 

Mange som har montert slikt har sikkert kjennskap til en slik wirefiks som man monterer mellom bilen og ballasten. En slik en løste ikke problemet for meg.

 

Fant ut at jeg skulle, nesten bare for moro skyld, prøve å koble på to wirefikser etter hverandre. Vips! Ingen feilmeldinger og lysene fungerer perfekt. Har prøvd det på en Audi som var like problematisk som min, og også der ble problemene løst.

 

Nå er jeg fornøyd og mørketiden kan bare komme. :)

 

Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

du må ha en litn kabeldings som du plugger imellom orginale kabelsettet og xenonsettet for å unngå feilkoder.. kommer feilkoder på at pæra er gåen. det er annen motstand i xenonballastene enn hva det er i pærene..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Aldri hørt om at lysene kutter, men da vet jeg det! Mulig nyere BMW har en slik funksjon. Men folk som kjøper så ny bil som E87 bør ha vett nok til å bestille med xenon originalt ;)

 

hehe sant litt rart og knipe igjen penge sekken når du bestiller ny bil :P

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere biler med canbus-nett skal ha spesielle HID kit som passer til canbus:

 

 

Premium 50W xenonkit från tillverkaren HID, Detta xenonkit har inbyggd krets som gör det möjligt att xenonkonvertera nyare bilar med CAN-BUS elsystem.

http://www.vparts.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=203&artnr=081038&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Skal hjelpe en kolega og montere xenon kit på hans 1 serie neste uke. Har noen bilde av hvordan det ser ut på baksiden av lykta eller kan fortelle meg hva som må gjøres? Har ikke studert bilen så nøye enda, men i følge GS bildeler så skulle det være ganske plug and pray.. Er vanlige lykter uten angel eyes. Takk :)

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

vær forsiktig me detta. har dreve å sku montert på en 120d. for å si det sånn så finn ett kit som dem garantere passe til 1 serien for fikk ei verksted regning på 6000,-. ødela en del av hjærnen som styre lysan. så inni biln hyle d som f... å varsle om gåene pære!!

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og vert borti folk som har hatt problemer med dette, da jeg hadde planer om å montere xenon kit på min gamle 1 serie.

 

Det hele resulterte i at jeg fant ut at jeg skulle droppe disse lysene, og i stedet monterte jeg biltemas Mega Blue pærer. De vanlige er greie nok i seg selv, og du ser ikke stor forskjell fra de gamle pærene. Men du får en type (helt vanig H7 pære) som har mørkeblå glass. Disse er 100w (dobbelt så mye som rekomendert) og så akkurat ut som xenon.

 

Var drit fornøyd, helt til jeg kjørte en lengre tur mellom oslo og stavanger. Da viste det seg at disse pærene utviklet så mye varme at begge frontlyktene fikk svære roser av sprekker i glasset! så ikke bra ut! måtte bytte begge lyktene hvis den skulle være godkjent.

 

Vurderte jo da å konvertere til orginalt bmw xenon da jeg måtte bytte lykter uansett, men dette kostet 24 000 i delekost. + de vill ha ca 10 arbeidstimer forå montere det. NO THANKS:P

 

Det var to DYRE biltemapærer! ikke kjøp sånne :P

08 BMW 120d M-sport Alpinweiss med ALT

x - 07 BMW 116 M-sport - alt utst.

x - 08 Opel Corsa GSi 210hk (chip)

x - 06 BMW 116 M-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt på bilen igår og så vidt jeg kan se så sitter det jo bare en kontakt bak på den orginale H7 pæra. Inn her plugger man jo strømmen til ballasten. Også borrer man ett hull i plast dekslet som er bak lykta og trer ledningene igjennom. Håper det er så enkelt som jeg tror i hvertfall :) Hvordan hjernen kan ryke skjønner jeg ikke for xenon trekker jo ikke så mye mer strøm.. Burde vel være en sikring som ryker først.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått litt problemer med montering jeg også. Kjøpte ett kit hos GS bildeler, men dette var ikke det de reklamerer med på nett. Det var ingen CAN-BUS boks, for med en gang vi starta bilen og den kjørte pæresjekk så kuttet den strømmen til lysa. Så vi byttet idag til ett kit fra Realcar med CAN-BUS boks. Nå funker alt som det skal bortsett fra at det varsler om gåen pære og ett tegn som viser en bil på bukk og i følge boka skal dette være større feil med blandt annet lys. Kan ikke se hva som er feil, siden begge lysene lyser og motorene fungerer som de skal. Noen som har noen tips

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Har fått litt problemer med montering jeg også. Kjøpte ett kit hos GS bildeler, men dette var ikke det de reklamerer med på nett. Det var ingen CAN-BUS boks, for med en gang vi starta bilen og den kjørte pæresjekk så kuttet den strømmen til lysa. Så vi byttet idag til ett kit fra Realcar med CAN-BUS boks. Nå funker alt som det skal bortsett fra at det varsler om gåen pære og ett tegn som viser en bil på bukk og i følge boka skal dette være større feil med blandt annet lys. Kan ikke se hva som er feil, siden begge lysene lyser og motorene fungerer som de skal. Noen som har noen tips

 

dra til bmw forhandler å få dem til å resete hjernen å dette koster 6000,- da vil alt bli bra!! bare dra å hør! ikke noe sjakk triks å fixe xenon! prøvd med flere can bus bokser men hjelper ikke!

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips, men kittet ble fjernet igjen for bilen ville til slutt ikke starte lengre! Eieren av bilen snakket med en som jobbet for bmw og de sa at det måtte være helt 100% rett motstand eller så klikket pære systemet, de slet med det selv til og med. så da får det heller være :) Var null stress å montere på Astraen min så det er nok bare bmw som er alt for sært

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår