S6kid Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 Hei der, vurderer rs4 turboer på s4en. Tenker meg tips på hva som bør gjøres ellers. Hvor mye effekt man kan få ut av dette. Hva som tåler effektøkningen med tanke på drivverk osv, og hva som ikke gjør det. Planen er å bytte turboene i første omgang, sammen med cat-back eksos, og dp som ikke har noe katalysatorer igjen..sammen med større dyser. Har motoren ute nå, lurer på om jeg skal bytte clutch til rs4 i samma slengen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiM Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 til noe såpass ville jeg hørt på vacn forumet.. der får du nok flere gode svar enn her :P er for det meste 1.6-1.8t kunnskaper ute og går.... Siter 96 A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Nå skal ikke jeg si noe som helst om s4, for det har jeg aldri rørt Men ta hvertfall å bytt clutch til noe bedre, er så lett når motoren er ute kontra å ta det senere med motoren i bilen. Ang turbo så vet jeg ikke, men det er vel vanlig singel turbo med ekstern wg på s4? Da ville jeg satt på en GT3071R turbo eller lignende. Den er gullegod... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momocorse Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 er bi-turbo på s4 b5 .. Siter Golf 1,6 83mod (Prosjekt) x- Audi A4 98mod 1,8 20v x- Golf 3dørs 87mod (festbil) :P x- Golf 4dørs 86mod rustdødn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Okey, eg liiite off-topic-spørsmål.. Noen som kan forklare meg hva som skiller en bi-turbo fra en vanlig? Har aldri skjønt det. Er det 2 turboer, altså samme prinsippet som twinturbo? ----------- Deeeer fant jeg det vel egentlig ut ja -_- Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momocorse Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Det er faktisk forskjell på bit-urbo og twin-turbo twin-turbo er når det er to turboer som jobber sammen, en liten og en stor, fordelen er at den lille turboen gir raskt trykk, mens den store gir mye, dette gir en gjevnere effektkurve (mer drag fra bunnen\lavt turtall) Bi-turbo er når det er to like store turboer, for eksempel på en v6 motor, med en turbo på hver side av motoren! referat fra denen tråden :p http://www.bilforumet.no/teknisk/21247-singel-turbo-twin-turbo-bi-turbo.html Siter Golf 1,6 83mod (Prosjekt) x- Audi A4 98mod 1,8 20v x- Golf 3dørs 87mod (festbil) :P x- Golf 4dørs 86mod rustdødn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiM Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Det er faktisk forskjell på bit-urbo og twin-turbo twin-turbo er når det er to turboer som jobber sammen, en liten og en stor, fordelen er at den lille turboen gir raskt trykk, mens den store gir mye, dette gir en gjevnere effektkurve (mer drag fra bunnen\lavt turtall) Bi-turbo er når det er to like store turboer, for eksempel på en v6 motor, med en turbo på hver side av motoren! referat fra denen tråden :p http://www.bilforumet.no/teknisk/21247-singel-turbo-twin-turbo-bi-turbo.html har alltid trodd at det er omvendt.. men som det nevnes i den tråden så kaller mazda det twin turbo når en liten henter fra lave trykk og en større fra eks. 4000 og opp.. (dette kaller audi for bi turbo twin = tvilling = 2 som er lik lik bi = noe som påvirker\hjelper jeg blir ikke klok på d der når jeg tenker meg om :S Siter 96 A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianh Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 nå vet jeg ikke noe om bilen din.. men en chip forandrer mye.. hvis den allerede er chippet å det ikke helt er nokk:) så må det vel litt drastiske inngrep til:) turboene til s4-rs4 er vel ikke kjent får å være så veldig holdbare, så hvis du først skal bytte turboer hvorfor rs4? er ikke så veldig inne på hva innmat i motoren på s4 tåler, men det må du finne ut av, for det er noe forskjell fra s4 2,7 til rs4 2,7... ta deg en telefon til es-tuning, dem har sinnsykt med kunnskap på det temaet:) Siter Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod X: Honda Civic VTI 93mod X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S6kid Skrevet September 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Bare så det er sagt, bi-turbo= to like store turboer som jobber ved siden av hverandre. Ellers vet jeg om forskjellene på motorene invendig, i forhold til andre råder, videre kanaler osv. Turboene er holdbare de, bare ikke de tidligste eksosmanifoilene. På disse så løsnet div. innmat og dermed sugde turboene dette inn og resultatet ble en heller lite frisk turbo. Har snakket med forskjellige tunere, og det jeg er ute etter er tidlig spoolup og heller litt mindre "hester" Da jeg tidligere hadde en s6 2.2 med kkk27 turbo som først begynte å flytte skikkelig på seg rundt 4000. Med rs4 oppsett hører jeg snakk om alt fra 420-530hk så større turboer blir bare tull ,uansett hvor jeg lander imellom disse er jeg fornøyd :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S6kid Skrevet September 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 chip er rundt 320-350 alt ettersom hva man bytter av eksos osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianh Skrevet September 13, 2008 Rapporter Share Skrevet September 13, 2008 virker jo som at du vet hva du trenger.. er bare å gjennomføre det da.. Siter Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod X: Honda Civic VTI 93mod X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S6kid Skrevet September 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2008 Håpte bare at noen hadde noen erfaringer å dele:-) Da blir det slik jeg hadde tenkt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianh Skrevet September 13, 2008 Rapporter Share Skrevet September 13, 2008 go for it:) tror det blir kjemperått.. selv er jeg interesert i å finne en grei s2 å trimme litt etter hvert.. har lyst på sedan, men dem er så skjelden at det er nesten tabu å ikke holde dem orginal Siter Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod X: Honda Civic VTI 93mod X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverking Skrevet September 21, 2008 Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 Håpte bare at noen hadde noen erfaringer å dele:-) Da blir det slik jeg hadde tenkt.... Holder på med oppgraderinger på S4en sjøl no so kan no ramse opp min bestillings liste, so har du litt å gå etter:) K04-RS& turboer med nye eksos flenser Portet eksos manifold Steg 3 keramisk hybrid clutch RS4 Trykkplate 630ccm dyser RS4 trykk rør Grønn temp sensor Ny bensintrykk regulator dobbel frontmontert intercooler Nye down pipes uten resonatorer(piggie pipes) 2x2.5" rustfritt Borla eksos Ny map Dette er kapabelt til å gi 550hk+ i motor, men det anbefales ikkje å gå over 520hk i motoren uten å bytte veiver.. Håper dette var litt hjelp på spørsmålet ditt.. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.