Gå til innhold

Rs4 oppgradering s4

Ranger emnet

S6kid

Anbefalte innlegg

Hei der, vurderer rs4 turboer på s4en. Tenker meg tips på hva som bør gjøres ellers. Hvor mye effekt man kan få ut av dette.

Hva som tåler effektøkningen med tanke på drivverk osv, og hva som ikke gjør det.

Planen er å bytte turboene i første omgang, sammen med cat-back eksos, og dp som ikke har noe katalysatorer igjen..sammen med større dyser. Har motoren ute nå, lurer på om jeg skal bytte clutch til rs4 i samma slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg si noe som helst om s4, for det har jeg aldri rørt

Men ta hvertfall å bytt clutch til noe bedre, er så lett når motoren er ute kontra å ta det senere med motoren i bilen.

Ang turbo så vet jeg ikke, men det er vel vanlig singel turbo med ekstern wg på s4?

Da ville jeg satt på en GT3071R turbo eller lignende. Den er gullegod...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk forskjell på bit-urbo og twin-turbo

twin-turbo er når det er to turboer som jobber sammen, en liten og en stor, fordelen er at den lille turboen gir raskt trykk, mens den store gir mye, dette gir en gjevnere effektkurve (mer drag fra bunnen\lavt turtall)

Bi-turbo er når det er to like store turboer, for eksempel på en v6 motor, med en turbo på hver side av motoren!

referat fra denen tråden :p

http://www.bilforumet.no/teknisk/21247-singel-turbo-twin-turbo-bi-turbo.html

Golf 1,6 83mod (Prosjekt)

x- Audi A4 98mod 1,8 20v

x- Golf 3dørs 87mod (festbil) :P

x- Golf 4dørs 86mod rustdødn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk forskjell på bit-urbo og twin-turbo

twin-turbo er når det er to turboer som jobber sammen, en liten og en stor, fordelen er at den lille turboen gir raskt trykk, mens den store gir mye, dette gir en gjevnere effektkurve (mer drag fra bunnen\lavt turtall)

Bi-turbo er når det er to like store turboer, for eksempel på en v6 motor, med en turbo på hver side av motoren!

referat fra denen tråden :p

http://www.bilforumet.no/teknisk/21247-singel-turbo-twin-turbo-bi-turbo.html

har alltid trodd at det er omvendt.. men som det nevnes i den tråden så kaller mazda det twin turbo når en liten henter fra lave trykk og en større fra eks. 4000 og opp.. (dette kaller audi for bi turbo

twin = tvilling = 2 som er lik lik

bi = noe som påvirker\hjelper

jeg blir ikke klok på d der når jeg tenker meg om :S

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vet jeg ikke noe om bilen din.. men en chip forandrer mye.. hvis den allerede er chippet å det ikke helt er nokk:) så må det vel litt drastiske inngrep til:) turboene til s4-rs4 er vel ikke kjent får å være så veldig holdbare, så hvis du først skal bytte turboer hvorfor rs4? er ikke så veldig inne på hva innmat i motoren på s4 tåler, men det må du finne ut av, for det er noe forskjell fra s4 2,7 til rs4 2,7... ta deg en telefon til es-tuning, dem har sinnsykt med kunnskap på det temaet:)

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så det er sagt, bi-turbo= to like store turboer som jobber ved siden av hverandre.

Ellers vet jeg om forskjellene på motorene invendig, i forhold til andre råder, videre kanaler osv.

Turboene er holdbare de, bare ikke de tidligste eksosmanifoilene. På disse så løsnet div. innmat og dermed sugde turboene dette inn og resultatet ble en heller lite frisk turbo.

Har snakket med forskjellige tunere, og det jeg er ute etter er tidlig spoolup og heller litt mindre "hester" Da jeg tidligere hadde en s6 2.2 med kkk27 turbo som først begynte å flytte skikkelig på seg rundt 4000. Med rs4 oppsett hører jeg snakk om alt fra 420-530hk så større turboer blir bare tull ,uansett hvor jeg lander imellom disse er jeg fornøyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

go for it:) tror det blir kjemperått.. selv er jeg interesert i å finne en grei s2 å trimme litt etter hvert.. har lyst på sedan, men dem er så skjelden at det er nesten tabu å ikke holde dem orginal

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Håpte bare at noen hadde noen erfaringer å dele:-) Da blir det slik jeg hadde tenkt....

Holder på med oppgraderinger på S4en sjøl no so kan no ramse opp min bestillings liste, so har du litt å gå etter:)

K04-RS& turboer med nye eksos flenser

Portet eksos manifold

Steg 3 keramisk hybrid clutch

RS4 Trykkplate

630ccm dyser

RS4 trykk rør

Grønn temp sensor

Ny bensintrykk regulator

dobbel frontmontert intercooler

Nye down pipes uten resonatorer(piggie pipes)

2x2.5" rustfritt Borla eksos

Ny map

Dette er kapabelt til å gi 550hk+ i motor, men det anbefales ikkje å gå over 520hk i motoren uten å bytte veiver..

Håper dette var litt hjelp på spørsmålet ditt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider