Gå til innhold

Greddy (Trust) er konkurs.

Ranger emnet


arildh

Anbefalte innlegg

Spørs om andre følger. Amerikanerne har vel ikke råd til å kjøpe piggybacks lenger...

 

Japan’s largest credit research company Teikoku Databank announced that automotive parts manufacturer Trust filed for bankruptcy on September 10th, 2008. Trust also known abroad as Greddy is reported to be approx US$60M in debt.

 

In February 2008, Trust reported declined annual sales of US$53M. Loan payments totallying US$43M became a burden and was forced to file bankruptcy to the Tokyo District Court.

 

Trust was founded in 1976 and employs 190 workers producing exhausts, springs, turbo chargers and car electronics. A US subsidiary, Greddy Performance Products was founded in 1994 to expand overseas sales. In 1998 Trust reported annual sales of US$80M but since then sales had been declining.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oii faen.. hadde jeg aldri trodd skulle se.. greddy(trust) ser man jo på som kremen av kremen nesten.. hadde det vært et eller anna makkverk hadde jeg skjønt det men..

 

Problemet er at makkverkfirmaene klarer seg med deres kinakopier og kopistyling, mens de seriøse firmaene som lager seriøse varer ikke for solgt det fordi vi forbukere bare kjøper ræl.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at makkverkfirmaene klarer seg med deres kinakopier og kopistyling, mens de seriøse firmaene som lager seriøse varer ikke for solgt det fordi vi forbukere bare kjøper ræl.

 

hvis "rælet" holder for den jevne forbruker, vil jo de "seriøse" gå konkurs. Vil heller påstå at greddy skryter på seg å være seriøs, mens de egentlig overpriser produktene sine..

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Greddy eller Trust som er konkurs egentlig? Vil det ikke komme flere Greddy produkter?

 

GReddy er bare et av merkene til Trust. Akkurat som Grex, Gracer osv. Trust er navnet på bedriften.

 

Men de skal tydeligvis fortsette produksjon.

 

Just got email from Greddy with Press Release. They will be still present, no worries. They will also bring some new project vehicles and new 2009 products to SEMA 2008.

 

http://jdm-insider.com/Blogs/Eric/?p=1046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis "rælet" holder for den jevne forbruker, vil jo de "seriøse" gå konkurs. Vil heller påstå at greddy skryter på seg å være seriøs, mens de egentlig overpriser produktene sine..

 

mvh oddi

 

Da missforstår du. Hvorfor trur de de ekte japanske delene er dyrere? Jo, fordi det er de som gjør all jobben. Det er de som utvikler delene, og tester de.

Så kommer kinesere og stjeler design, kopierer og masseproduserer (med elendig kvalitet stort sett), og selger det mye billigere.

 

Jo mer kopier man kjøper jo mindre lønnsomt blir det for det for innovatørene å utvikle nye deler. Og i værste fall så slutter de utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da missforstår du. Hvorfor trur de de ekte japanske delene er dyrere? Jo, fordi det er de som gjør all jobben. Det er de som utvikler delene, og tester de.

Så kommer kinesere og stjeler design, kopierer og masseproduserer (med elendig kvalitet stort sett), og selger det mye billigere.

 

Jo mer kopier man kjøper jo mindre lønnsomt blir det for det for innovatørene å utvikle nye deler. Og i værste fall så slutter de utviklingen.

 

PHEW!! Ifølge posten din tenker jeg at ikke SELVE Greddy (som leverer quality shit) er gått konkurs men Usa`s datter-selskap?

- RX7 FC3S EUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da missforstår du. Hvorfor trur de de ekte japanske delene er dyrere? Jo, fordi det er de som gjør all jobben. Det er de som utvikler delene, og tester de.

Så kommer kinesere og stjeler design, kopierer og masseproduserer (med elendig kvalitet stort sett), og selger det mye billigere.

 

Ikke bare kinamenn gitt, Seibon er vel amerikansk, og gjorde så et eller annet karbonfiber-selskap fra Japan sluttet å produsere/shippe varer.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår