Gå til innhold

Lakka motor

Ranger emnet


Tuppa85

Anbefalte innlegg

Jeg har en motor jeg skal lakke og lurer på om noen anbefaler en spesiell type lakk? VEit at man får tak i på boks så det kan pensles på, men man får jo også varmebestandig lakk. Hva er å anbefale å bruke? Jeg skal male blokka og toppen, hva er det da som lønner seg å bruke? Vil ikke at det skal begynne å flasse etter en mnd.

 

Tips taes imot med takk!

wake upp and smell the oil!

 

http://www.girlsgofast.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på Mekonomen, og der har vi motorlakk. Men det jeg tankte på var litt i forhold til sig og div... Men vasker du bare med vitesprit først å lakker rett på, eller grunner du motoren ført også? Tror ikke vi har grunning for motor på jobben. Har ikke sjekka så nøye heller da. hehe =)

wake upp and smell the oil!

 

http://www.girlsgofast.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk whitespirit, vask og avfett godt, så vaske med siliconfjærner, husk å tørke av siliconfjærneren med en tørr fille før den fordamper, ellers så ligger skitten igjen, så matte ned/slipe, vask igjen med siliconfjærner, så lakk, evt grunne om du har brukt grovt slipepapir eller har slipt inn på metall

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke bruk sprayboks grunning/lakk.. Dette sklir rett av første gang du vasker med avfetting i motorrommet.. Bortsett fra det gjør du slik som BossCat sier. Jeg la et lag med grunning, vasket sprøyten og fylte lakk i den (På den tiden har grunningen blitt tørr nok), så sprøyter du bare i den fargen du vil ha :)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår