Gå til innhold

dashbordpærer.


zetec16

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

vet ikke hvor mye arbeid det er, men ett tips er at de på http://www.ebay.co.uk selger blå leds til dette formålet dersom du samtidig vil oppgradere looken:-)søk med "mondeo mk3 30 blue"

Du kan også kjøpe ferdigmoddede knapper til dashbordet med blått lys. ser kult ut, men jeg har ikke prøvd det så jeg aner ingenting om kvalitet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd de 30 blue leds greiene mondeojon? Slik jeg forstår det utfra annonsen så får du 30 blå leds. Det er ikke spesielt billig. Da kan du liksågodt bestille en 100 blå leds fra ledshoppe for rundt 100lappen, gratis frakt.

 

Tilbake til topic. I mk1 så er det pærer i pæreholdere i dash, klokke, viftestyring osv. Veldig lette å bytte. Vil tro det er samme opplegget i mk3 også, men skal ikke si det sikkert. Ta ut klokket, vri pæreholderen en halv turn så er den ute. Så er det bare å bytte ut pæren med en tilsvarende og skru tilbake.

 

Har skiftet alle mine lys i bilen til blå dioder. Loddet på dioder og modifisert dem for pæreholderen. Er ganske mye stres. Skal du handle fra ebay så få tak i pærer (wedge brukes i mk1) som er støpt/lagd for pæreholderen slik at det er plug'n'play

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av dashbordekselet under rattet/over pedalene. Da ser du to skruer på det sorte dekselet under instrumentet. Diise tar du av. Så sitter det to stk litt trangt til lenger inn på hver sin side av rattstammen. Disse må ut, så vipper du bare av det øvre dekselet på rattstammen og napper (to fjærklips) det sorte dekselet under instrumentene rett bakover. Resten ser du

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av dashbordekselet under rattet/over pedalene. Da ser du to skruer på det sorte dekselet under instrumentet. Diise tar du av. Så sitter det to stk litt trangt til lenger inn på hver sin side av rattstammen. Disse må ut, så vipper du bare av det øvre dekselet på rattstammen og napper (to fjærklips) det sorte dekselet under instrumentene rett bakover. Resten ser du

 

den e grei !:thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår