V8LVO Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 er det noen som har en 9" ford aksel liggende.. trenger ikke stikk aksler eller noe bare huset og diffen.. skal bygges til og passe en volvo 240.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Er mer sjanse for at du finner en 10 boltet GM. Og det til en billig penge.. Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Lite vits å styre masse for å tilpasse en 10bolt gm....hehe Kan bestille en ny en med alt....for ca 20k moser, currie eller strange Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Er mer sjanse for at du finner en 10 boltet GM. Og det til en billig penge.. 10 bolt... neh Passer best som dregg feste til jolla... Eller leveres på skraphandleren...bra pris på jernskrap om dagen :D:D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Regner med han ikke skal ha så enormt mye krefter i 240'n så.. ;) Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Joa....men da kan han like godt beholde den orginal volvoakselen for 10bolten er ikke så fantastisk.... Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240v8 Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 er godt med krutt i denne volvoen :) er twin turbo. og en orginal volvo aksel er gode saker egentlig :) tåler en del. Siter Navn: Ole Andre Roer Volvo 240 V8-1985 mitt prosjekt :) er det noe dere lurer på så spør :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Hvorfor kjøpe deler til en sur 10 bolt, når de koster samme som til 9 tommen, 9 " er mye mere kurrant å lett å bytte midtseksjon om en har en god plan om vill utveksling, opp eller ned i tall... ;D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Enig med råsamannen her.... 9" er tha shit :m'm: Sjekk nitroz og blocket og sånna steder....eller så er det ikke sviiindyrt å kjøpe en helt ny en Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 20 lapper fra Mooser momlet "kråka" om istad til Chevellen Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MichaelV Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 jeg ga ca 22 med frakt og moms og alt for min... det var moser :) Da bestilte jeg med dyreste diffen, backbrace og skivebremser... Så hvis du ikke har flaks med det du finner til salgs så hadde jeg likegreit kjøpt en ny en.....kjedelig å koste på en gammal aksel masse kroner når prisen blir omtrent samma for en ny en.... Siter 66 Chevrolet El Camino Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janmoen Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 For omtrent samme summen får du racing-innmat til originalakselen hos Steffanson Automotive i Göteborg. Ikke billig, men slipper vektøkningen og korting/tilpasning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8LVO Skrevet September 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 hallo... tror jeg går for en 9" ford.. 10 bolt chevy er ikke så mye sterkere en orginale volvoen.. motoren er en 5,0 ho .. fra en mustang gt 88, mod... motoren er bygd av MM-RACING på moi og pleide stå i den sorte 11,8 liter granadaen som vel de fleste har hørt om... motoren yter vel i følge mydland rundt 500 hk og 800nm ... sånn pluss minus.. kjører rett over 1 kilo trykk... skal bremses til våren.. har kjørt litt drag i sommer og det gav mersmak .. så til våren kunne jeg tenke meg og kjøre på noen dekk som sitter .. og da vil jeg tro volvo akselen sier takk for seg... beste tiden i år har vært 13,6 og 171km/t sluttfart... og det med 2,5 sekunders 60 fot tid... og lekasje i eksos og trykk rør,,,,kjører 5 trinns manuell kasse b/w t5 fra samme mustangen.. skal bytte innmat i den i vinter .. skal handle fra G-force i usa... så med litt trening og m/t drag radial dekk burde jo en lav 12 være mulig... er jo litt over kill med en 9 tommer men da slipper jeg og ofre en tanke på at akselen skal ryke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 12, 2008 Rapporter Share Skrevet September 12, 2008 Det høres helt rett ut... DA er ikke bakaksel noe mere å bekymre seg for... På sikt kan du også handle deg en midtseksjon til med tur utveksling, eller en syk en kun for 21 meter drag...tar en god halvtime å bytte:thumb Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8LVO Skrevet September 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2008 :naaaws :volvsmile ja var det som var planen... for kan jo ikke ha noe som ikke er kjørbart på tur,,, er jo en gatebil dette her.. kommer aldri til og dra den på henger... .. he he .. :volvsmile Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg