Gå til innhold

Sæther sin e34

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

byttet termostat og luftet i dag ser ut som det gikk bra, men har bare et problem til ,,kommer ikke noe varm luft inni bilen.`??

 

Og kommer litt bare i frontruta noen ganger , men de andre lufte kanalene er kalde da. og bilen er varm.

 

Kan være at bilen ikke er luftet godt nok, radiatoren er montert for lavt på disse bilene så de er vanskelig å lufte, sett motoren i oppoverbakke eller jekk den opp foran så kan jeg garantere at det går raskere og lettere å lufte.

 

Kan også være to magnetventiler som sitter øverst til høyre i motorrommet, disse åpner for varmt kjølevann, en til hver side i bilen. Over tid blir disse fulle av belegg og orker ikke åpne.

 

Ta de opp å rens de. Er også en fjær inni ventilene du burde bytte. Gjorde dette på min og har fungert supert siden. Er samme ventiler på så og si de fleste bmw'er fra denne tiden, så kan bare bytte også. Sitter også en sirkulasjonspumpe ut fra ventilene, se til at den får strøm, bare ta av kontakten å mål om du får noe spenning. Det vil fungere uten denne pumpen, men da ikke på tomgang.

Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan

Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs

Range Rover 3,5

Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart)

Bmw 520 24 ventiler(Til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mellom 200 og 300kr mener jeg å huske :) Er samme foran og bak, så si max 600 så har du alle. :)

 

Er så dyrt ja, har 2 kamerater som jobber på bmw, skal høre om jeg kan få det litt billigere :)

 

Er det din Opel som står der?? :) Har prikk lik bare i grønn met

 

Ja min Omega ja. min var grønn før den og, ,men har akkurat lakkert den og fått på fult steinmetz bodykit, så i vintern nå skal v6 motoren ut, og en C20let turbo motor inn. Omega b er faen meg godeste bilen jeg har kjørt! har hatt 5 omega b hehe ;) Håper bmw matcher i kjøreglede og komfor litt, derfor jeg valgte den som bruksbil. Også synes jeg e34 er et jævlig fint karroseri :)

 

Kan være at bilen ikke er luftet godt nok, radiatoren er montert for lavt på disse bilene så de er vanskelig å lufte, sett motoren i oppoverbakke eller jekk den opp foran så kan jeg garantere at det går raskere og lettere å lufte.

 

Kan også være to magnetventiler som sitter øverst til høyre i motorrommet, disse åpner for varmt kjølevann, en til hver side i bilen. Over tid blir disse fulle av belegg og orker ikke åpne.

 

Ta de opp å rens de. Er også en fjær inni ventilene du burde bytte. Gjorde dette på min og har fungert supert siden. Er samme ventiler på så og si de fleste bmw'er fra denne tiden, så kan bare bytte også. Sitter også en sirkulasjonspumpe ut fra ventilene, se til at den får strøm, bare ta av kontakten å mål om du får noe spenning. Det vil fungere uten denne pumpen, men da ikke på tomgang.

 

 

jeg kjørte bilen opp, slik at høyeste punkt var motor og radiator, Så luftet jeg med skruen som sitter på termostat huset og lufte skruen på radiatoren, SÅ gikk det bra :) Nå fungerer det bra :)

 

 

 

 

Jeg har lyst på M5 frontfanger ,bakfanger, sideskjørt og nye lamper bak, noen som hvet hvor jeg kan få tak i dette billigt?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan jeg få den illsinte 6 lyden disse bmw har? Eller har jeg bommet helt når jeg har denne 2.0 12v rekke seksern? må ty til 24v og litt mere volum?

 

Eksosanlegget gjør mye, og grenrør setter spissen på toppen :)

 

Koed har vel begge deler til en ok pris, tror jeg.

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tenkte og få den eu ok. så sveise strake rør på den, spare den orginale potta bak, da den er ny.

 

Lagde bruker på bimmers.no i dag, navnet mitt er OPEL hehe :) Kjøpe m5 motor og girkasse, hehe

 

Jeg har ikke noe diffbrems på denne bmw fant jeg ut hehe, innerspinner, gidder ikke og sveise diffen på den, Så kan jeg få tak i noen brukt diff klump med brems som passer denne e34, og jeg har motor i motorrom, jeg trodde det satt bak på alle bmw, bimmern min fikk også nytt batteri i dag :)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte olje på girkassa og motor i morgen. Og bestiler prøveskilter til den på torsdag. Så eu godkjenning på fredag , håper jeg,

 

Noen som hvet om bilen trenger være avskiltet for og få prøveskilter??

 

eller om jeg kan ha skiltene på bilen?og få prøveskilt

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja omegaen er faen meg sinnsykt go og kjøre, synes den er bedre enn m3'n i kjørekomfort!!! Har en e36 m3, omegaen slår den syykt i komfort!!! Er den beste bilen jeg noengang har kjørt :) Har et prosjekt på gang når det gjelder omegaen, skal ha den orginal, men skal senke den 40/40 smelle på schnitzer felger 18" sote rutene rundt om, simons effektanlegg 3" utblås, xenonlamper i front, og et gigantiskt stereoanlegg!! 2x12 " Pioneer 6000w maxutgang, og en 12" i gulv!! (Er sinnsykt med plass baki der) :) Legge forsterkere i plexiglass ved siden av 12" i gulv, og monoblokk helt bakerst, skal sende en lik

- Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT

- Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt

- Audi A4 1.8

- VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay.. Care? Skulle forresten likt å se en 16-åring med M3.

 

Drop it like it's hot, blir nok bra som vanlig ;)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår