Gå til innhold

Kjøpt Audi 100 og trenger litt tips :-)

Ranger emnet

Tabasko

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har nettopp kjøpt meg en Audi 100 quattro fra 1991. En kjempefin bil syntes jeg:-) men den trenger litt fiks da...

Det jeg har gjort med den hittil er å få på effektpotte, tatt av hengerfeste og fått fikset defekt tuter og grøftelys, men bilen skulle gjerne hatt noen felger. Og da lurer jeg på om 18" blir "for stort" til dennne bilen? Altså om det blir litt overkill... bilen er ikke senket (foreløpig).

En ting til, i vognkortet står det C4B som modellbetegnelse. Hva står den B'en for, noen som vet?

Audi 100 quattro 2.3L :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Dette er første bilen min, så kan ikke så mye om dette... men er det dyrt å senke? Evnt. hvor mye bør jeg senke på denne bilen, uten at det blir seendes vulgært ut?

Har lest på forumet her at disse bilene må senkes litt mer i front enn bak, eller så henger de med rompa... Er en quattro dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Dette er første bilen min, så kan ikke så mye om dette... men er det dyrt å senke? Evnt. hvor mye bør jeg senke på denne bilen, uten at det blir seendes vulgært ut?

Har lest på forumet her at disse bilene må senkes litt mer i front enn bak, eller så henger de med rompa... Er en quattro dette.

ok. fin førstebil da. :)

Jeg driver å ser etter senk og div til bilen jeg også.

Det ser ut som det er for det meste 40-40 senking til quattro. det får man fra et par tusen. men man kan også kjøpe justerbart, men da snakker vi noen ekstra lapper.

om du ikke har sett den før, så anbefaler jeg http://www.norskbildelsenter.no/

Der finner du div senking og div andre deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay... Senk og felger er det som trengs.

Det er èn ting da, og det er at bilen er ikke så smooth i giringen. Den viser litt motvilje mot å bli puttet i 1, 2 og tredje gir... hvor førstegiret er klart verst. Står bilen stille, eller i veldig lav fart, går det helt greit. Er det noe som ikke er bra kansje? Som må fikses liksom?

Legge til at det ikke er mye "motvilje" det er snakk om (med unntak av førstegiret da). Det er akkurat som om det er en slags "sperre" som må dyttes på for å få den inn i gir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider