Gå til innhold

Kjøp av 850

Ranger emnet


_AndreasH_

Anbefalte innlegg

GLT er som regel 170 hk og automatgir.. Ville ha styrt unna de tidlige modellene.. 1992-1994.. Vet at i hvertfall i 1995-96 var GLT også levert med manuell.. Disse sparker godt ifra..

 

GL, GLE, SE har vel bare 144 hk og 10 ventileren..

 

Noen får rette meg om eg tar feil..

 

Ellers se etter, ulyder i girkasse, hjullager, bremser, og alt det vanlige. 850 er ikke biler som er preget av rust.. Også hør etter ulyder i motor hvis gått langt..

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja og dett var ??

 

Her står det flere ting jeg ønsker å stille spørsmålstegn ved:

Den mest solgte modellen i Norge er utstyrt med motoren B5252S som er på 2,5 liter og har ti ventiler, med doble overliggende kamaksler (DOCH). Ytelsen er på 144 hestekrefter. Det gir en akselerasjon fra 0-100 på 9,7 sekunder og en toppfart på 210 km/t (ytelser med manuell girkasse). 2,5 liter 20v kom med 170 Hk og en akslerasjon på 0-100km't på kun 7,3 sek med manuell girkasse og en toppfart på 238 km/t.

Akselrasjonstider for både 144 og 170 virker veldig optimistiske i forhold til tallene jeg husker. Dessuten heter det ikke DOCH, men DOHC

 

Tviler på at dieselmotoren ble lisensprodusert:

Det ble også levert en lisensprodusert dieselmotor fra VAG.

 

Her står det ting jeg tviler på:

1991: Lansering av 850 sedan, motor 2,0 liter og 126 hestkrefter.

1992: Lansering av 850 sedan, andre versjon, GLE. Samme motor, men med 144 hk

1993: Introduksjon av 850 stasjonsvogn, og ny toppmodell, T-5, med 225 hk turbomotor.

1994: Nye motorer introdusert. 2,5-10v/144 hk, 2,5-20v/170 hk (GLT) i Sverige eller (R5) som den heter i U.S.A og en 2 liter med 126 hester.

1995:850 T-5 R ble lansert. Med sin karakteristiske gulfarge og en turbomatet motor på 240 HK var dette en meget sportslig familiebil.

1996: Ny toppmodell, 850R med 250 hk.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det flere ting jeg ønsker å stille spørsmålstegn ved:

 

Akselrasjonstider for både 144 og 170 virker veldig optimistiske i forhold til tallene jeg husker. Dessuten heter det ikke DOCH, men DOHC

 

Tviler på at dieselmotoren ble lisensprodusert:

 

 

Her står det ting jeg tviler på:

 

Jøss dette vakke snaut Reodor F ;=) Reine "pettson" skriverier dette her,skal bli artig og se om dette blir kommentert.Ha en fin kveld!!:volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss dette vakke snaut Reodor F ;=) Reine "pettson" skriverier dette her,skal bli artig og se om dette blir kommentert.Ha en fin kveld!!:volvsmile

 

Hehe, Jeg skal jobbe på kjøkkenet nå, så kvelden blir så som så, men takk likevel:D

 

Jeg kunne også tenke meg å by på denne linken:

http://www.volvocars.com/se/All-Cars-MY09/usedcars/Documents/Beg850.pdf

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

850 er ett bra bilvalg. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med min etter 1,5 måneds eie, og 6000 km.

Synes bilen er veldig komfortabel, og fin og kjøre.

 

Eneste minuset er høyt bensinforbruk. Automatgir og litt tung høyrefot gjør selvfølgelig sitt til det:)

 

Ting jeg vil føye på "se etter" listen, er oljeforbruk(Se etter blårøyk) Det kan tyde på slitne stempelringer, og generelt dårlig vedlikehold. Svakt håndbrekk, og sprekk i eksosmanifoil har vel også vært gjenngangere på 850 om jeg ikke tar feil.

 

Men det er vel med 850 som med alle gamle biler. Det meste kan gå til helvette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et godt bilvalg. Eneste er at jeg kjenner meg ikke helt igjen i det heimstad sier om bensinforbruket. jeg kjører i overkant hardt:p og på bykjøring bruker jeg under 0.9l :) På langkjøring med fire mann og helt full bil ligger jeg rundt 0,6l noe jeg mener er veldig overkommelig på en 14 år gammel bil :)

Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v

Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( )

Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt)

Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med et godt bilvalg. Eneste er at jeg kjenner meg ikke helt igjen i det heimstad sier om bensinforbruket. jeg kjører i overkant hardt:p og på bykjøring bruker jeg under 0.9l :) På langkjøring med fire mann og helt full bil ligger jeg rundt 0,6l noe jeg mener er veldig overkommelig på en 14 år gammel bil :)

 

 

:volvsmile Enig jeg skjønner heller ikke dette enorme bensinforbruket enkelte har på sine 850,er!!Selv bruker jeg det samme som deg på min kjøring med samme motor.!! ;=):volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har også begynt å bruke mer bensin den siste tiden. Det kan skyldes at jeg aldri har resatt motorstyringen etter en lekkasje i den fleksible muffa mellom grenrør og katalysator for et par år siden.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår