GATEBILmag Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Innom for å påpeke at selv om du ikke kjører så mye på gate med denne, eller det er ikke der den trives best, så er vi i gatebilmiljøet opptatt av disse type biler også! Rå bil du har der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Innom for å påpeke at selv om du ikke kjører så mye på gate med denne, eller det er ikke der den trives best, så er vi i gatebilmiljøet opptatt av disse type biler også! Rå bil du har der! uttaler du deg på vegne av gatebil? Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SondreSkj Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Mermermer! Mer lesestoff! Dette var skikkelig morro lesing, må være artig å holde på slik uti skauen... Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knixen Skrevet September 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Mermermer! Mer lesestoff! Dette var skikkelig morro lesing, må være artig å holde på slik uti skauen... Takk folkens! Her kommer litt mer; etter lapland 2007 fant jeg ut det var på tide å bygge om fra uanhengig fjæring foran til stiv foraksel. For gatebil gutta er nok det rart, men for oss i skogen så er det flere grunner til dette. En stiv foraksel tåler betydelig mer, flexer mer, og er en enklere konstruksjon som er bedre når man skal reparere i skogen. Deler innkjøpt, noter dere nytt dekk ref et par poster tidligere arb sperre kjenner dere vel til? bilstein dempere er greit... http://pirate4x4.no/forum/attachment.php?attachmentid=7460&stc=1&d=1186664580 foraksel var gratis, wonder why??? sandblåsing er kult, skittent men kult hjalp med lakk også ferdig sammensatt knokkelhus med alt nytt... slik så ifs systemet ut på bilen og uten... bilstein dempere montert bak... (de er byttet ut) front spring hangers, før sveising etter.. fester til sjakler bak skal sveises i rammen ferdig grunnet foran, wurth ruststopgrunning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 helt klart mest spennende tråden på forumet jeg har lest!!! jeg vil lese mer nå! mere bilder og mer lesestoff! før en tur i sommer hadde jeg aldri kjørt virkelig offroad, etter min første tur(som passasjer og nervøs som faen) så fant jeg ut at det er mye mer morro enn å sladde rundt på en asfaltert bane med bil som går rett fram... tro meg dere som ikke har prøvd litt ordentlig satsing: Dette er MYE bedre enn gatebilkjøring! Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knixen Skrevet September 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 ferdig grunnet sjakkelfester bak lakk må også til... deilig her henger bladfjærene akslingen henger også, flott når det er nytt... nav og sånt på plass også det meste på plass... som sagt... flex testing med ny aksel (ja, uten dempere) ganske greit vil jeg si selv.. say no more? okei da, ett til... støtdemper tårn sveiset fast og lakket nesten ferdig, mangler diff og diverse.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knixen Skrevet September 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 helt klart mest spennende tråden på forumet jeg har lest!!! jeg vil lese mer nå! mere bilder og mer lesestoff! før en tur i sommer hadde jeg aldri kjørt virkelig offroad, etter min første tur(som passasjer og nervøs som faen) så fant jeg ut at det er mye mer morro enn å sladde rundt på en asfaltert bane med bil som går rett fram... tro meg dere som ikke har prøvd litt ordentlig satsing: Dette er MYE bedre enn gatebilkjøring! Takk, ja det er helt utrolig at man kan få såpass mye adrenalin i 1km/t... var på gatebil-kjøret tidligere. Har hatt 2001 mod Audi s6 med 19" og ca 380 hk etter tuning, hatt en 98 v70 R-AWD med 330hk, og en porsche speedster replika som er verdt å trekke frem. Enten ville lappen eller livet ryke, derfor gikk jeg denne veien... Burde sjekkes ut!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knixen Skrevet September 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 får vel fortsette ombyggingen... kompressor til arb-sperren må monteres ny diff satt opp med 5,29 gir og arb sperre flex test in the real world mellomaksel takler ikke flexen... brytere til sperre og kompressor (flott rødt interiør???) winch skal fastmonteres foran, ny winch... kjøpte nye dekk i samme slengen også... skivebremsekitt til bakakselen innkjøpt, men monterte ikke dette på leeenge... longfield superaxles, forsterkede cv-ledd og stikkaksler måtte til også... ny clutch også i hus (fremdeles ikke byttet) ny dekka montert... 38x15,5-15 super swamper ssr-radial...(solgt nå) tja, nok for en stund??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knixen Skrevet September 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 fant noe som var relatert... hadde trøbbel med arb sperren, luft ringen hadde flyttet på seg og det var ikke tett. Ergo ikke sperre... longfield superaxles montert nye fester til 4-linken, hever og senker festene slik at du får mer utflex (alt er demontert nå, tidligere ombygging)http://pirate4x4.no/forum/attachment.php?attachmentid=15736&stc=1&d=1203869318 winchfeste montert, bra angrepsvinkel foran foran... tau er mye tryggere en wire... har det på begge winchene mine. testing testing av nye dekk, utrolig fornøyd bilvrak kan brukes til såmangt... foran etter montering... min andre winch, den skal nå fastmonteres i bagasjerommet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 rått....og jeg som trodde jeg hadde cool bil som var megalav:p Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoemil Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 høy bil er like kult om ikke kulere hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 nesten så jeg kan cruise under denne med merca mi... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GATEBILmag Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 uttaler du deg på vegne av gatebil? Eh? Vel siden arbeidsplassen min er i gatebil magazine, så blir det både på vegne av flere som er involvert i gatebil/miljøet som har stor sans for slikt som dette, og meg selv ja. Var det svar nok til deg? :thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 hehee.. knixen, gjør det hera! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 forresten hva har du gjort med mellom akslen din forran ?! Ser at du sliter med vinkelen. Jeg har brukt sånn "kil" med 5 grader stigning tror jeg for å vippe diffen oppover og en ny spesial laget mellomaksel med no LATTERLIG lang vandring så jeg slepper problemet roger sleit med på svinndal da han heletiden nappa den ut! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg