Gå til innhold

Innpress på felg

Ranger emnet


TheHans

Anbefalte innlegg

Har på min Audi S4 innført i vognkort en alternativ felgdimensjon på 8,5x18. med 52 i innpress... Da dette ikke er noe standard innpress så lurte jeg på om noen her vet hvordan dem stiller seg til om at felg og dekk størrelse er lik alternativ dimmensjon i vognkort. Men at innpresset er likt det originale? Vil det gi utslag på en evt eu kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gi utslag på kontrollen ja. Men de fleste verksteder jeg har vært borti gidder ikke bry seg med dimensjoner i forhold til vognkort sålenge det ser normalt ut. Har fått gjennom 205 40 r17" på en bil med 185 60 r15" (sånn ca.) i vognkort uten problem.

Forutenom det, så mener jeg man kan gå +/- 5 på innpress. Hvis da orginalt er 45 kan man ha mellom 40 og 50 uten at det skal gjøre noe.

2008 Isuzu D-Max - Lille lastebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige greien her er jo at original innpress er 40 og dem har godkjent en felg med innpress 52... Rask hoderegning er da 12 mm endring på en side å total 24 mm endring på sporvidde.... Finner heller lite med felga som har et 52 for evt å benytte alternativ

dimensjon.

Nordiesel Tromsø har funnet ut at alternativ felg må stemme. har 17 tum med lik dekkbredde dog høyere profil. Så da er det vikti vikti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha, seriøst, er du redd til egen skygge?

 

hvis jeg hadde blitt stoppa med den gamle 123n min så ville dem sikkert finni feil for over 30 000kr i bot.

 

-kappa fjærer

-flere lys som mangler

-ikke blinklys

-ekstremt feil dim dekk/felg

-3" rakrør

-lada 1.5-1.6 i turbotrykk.

-ingen vest i bilen

-stilt opp 3 runder på dieselpumpa

-nesten ikke bremser i det hele tatt

osv osv.

 

og du er redd for dimensjon når du har såpass store felger originalt?

 

makan!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha, seriøst, er du redd til egen skygge?

 

hvis jeg hadde blitt stoppa med den gamle 123n min så ville dem sikkert finni feil for over 30 000kr i bot.

 

-kappa fjærer

-flere lys som mangler

-ikke blinklys

-ekstremt feil dim dekk/felg

-3" rakrør

-lada 1.5-1.6 i turbotrykk.

-ingen vest i bilen

-stilt opp 3 runder på dieselpumpa

-nesten ikke bremser i det hele tatt

osv osv.

 

og du er redd for dimensjon når du har såpass store felger originalt?

 

makan!

du er teit du.,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha, seriøst, er du redd til egen skygge?

 

hvis jeg hadde blitt stoppa med den gamle 123n min så ville dem sikkert finni feil for over 30 000kr i bot.

 

-kappa fjærer

-flere lys som mangler

-ikke blinklys

-ekstremt feil dim dekk/felg

-3" rakrør

-lada 1.5-1.6 i turbotrykk.

-ingen vest i bilen

-stilt opp 3 runder på dieselpumpa

-nesten ikke bremser i det hele tatt

osv osv.

 

og du er redd for dimensjon når du har såpass store felger originalt?

 

makan!

det er noen som er mindre tjukke i hue enn det du er da! og enkelte liker å gjøre det lovlig for sikkerthets skyld!

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felger med 12mm annet innpress og sikkert felger som er litt bredere enn originalt (8.5" høres ikke originalt ut), du subber ikke i innerskjermen og har god avstand til fjærbenet? :D

Biring, jeg kjenner meg da selv igjen i en del av det på listen, men skryter jeg av det? Tror du jeg hadde skrytt av at jeg ikke hadde hatt bremser? Er et under at du ikke har kjørt deg ihjel/blitt banka opp og drept av en som ikke orket mer/blitt kappet hue av, av et annet innavlsprodukt.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha, seriøst, er du redd til egen skygge?

 

hvis jeg hadde blitt stoppa med den gamle 123n min så ville dem sikkert finni feil for over 30 000kr i bot.

 

-kappa fjærer

-flere lys som mangler

-ikke blinklys

-ekstremt feil dim dekk/felg

-3" rakrør

-lada 1.5-1.6 i turbotrykk.

-ingen vest i bilen

-stilt opp 3 runder på dieselpumpa

-nesten ikke bremser i det hele tatt

osv osv.

 

og du er redd for dimensjon når du har såpass store felger originalt?

 

makan!

 

 

Mister, detta e nu førr det første tatt helt ut av sammenhengen. Sorry mack at æ sjekke litt lovligheta å ikkje gidd ha en bil som æ må nesten eie verksted for å få eu godkjent. Dessuten originalt e det bare 15 tum, i vognkortet i allefall. Bilen er i bruk med felga som ikke e godkjent uansett viss det va det du sko fram t. Bra at du skryter over at du ikke har bremser å andre feil... Trygg trafikk? uansett. RELEVANT info for mitt spørsmål? Nei, ikke såvidt æ kan se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår