Gå til innhold

Selge bil uten skilter

Ranger emnet


Recaro

Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Solgte en bil uten skilter i går. og i den forbindelse så ville de nye eierene at vi skulle skrive salgsmelding. men jeg tror han som styra med å levere inn skiltene leverte inn både vognkort del 1 og 2. Hva er det egentlig vi gjør da, mht statens vegvesen og sånt?

 

Må gamle eieren ringe inn og bestille vognkort del 2? for å så skrive salgsmld og sende den til kjøper så han også kan skrive under? eller er det en enklere mulighet?

- "97" Hyndai Coupe, 2.0 140

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, bruke en sånn her?

 

http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?blobcol=urlpdf&blobheader=application/pdf&blobkey=id&blobtable=SVVvedlegg&blobwhere=1063969846985&ssbinary=true

 

men hva skriver jeg på kjennemerke? denne er krysset av at man må skrive, og når det ikke er noe skilt så er det vel dårlig med kjennemerke.?

- "97" Hyndai Coupe, 2.0 140

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny eier vil ikke få registrert bilen i sitt navn før du leverer vognkort del 2. Hvis du ikke har dette, må du levere en melding om at det er forsvunnet. Hadde et sabla styr med dette en gang jeg kjøpte en bil, heldigvis var selger en kompis av meg.

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, takker for svar, nei som sagt så har jeg ikke denne del 2, da jeg tror han som leverte inn skiltene leverte alt av papirer inkl vognkort del 1 og 2, så da må jeg vel bare skrive en tapsmelding? og bruke den gamledagse salgsmeldingen, om eierskifte?

- "97" Hyndai Coupe, 2.0 140

- "89" modell fotgjenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evt så kan du ringe satansvegvensen og spør dem om de trenger del 2 for eierskifte for reg nr XXXXXXX.

 

Tror du må sende taps melding, så får du del 2, og så blir denne fylt ut og levert tilbake. Evt så går det kanskje å levere en tapsmelding sammen med en salgsmelding, slik at del 2 blir sendt til kjøperen istedenfor deg.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår