volvopower_ Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 har ett lite problem jeg trenger hjelp med. var ute og kjørte i går, plutselig ble det masse rare lyder fra motorn. pekking og dunking. stoppet da bilen og ringte bilberging. har nå fått tatt av toppdekse. da visste det sæg at kjeden var veldig slakk. strammeren sto helt klemt i sammen. mitt spørsmål er da: kan den strammern p¨å noe vis gå sund? eller er det noen som har noen andre ideer til hvorfor den ikke greier og stramme kjeden??? visst oljetrykket på motorn forsvinner, ville jeg ikke ha hørt noen andre ulyder også da? håper noe ka hjelpe meg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Er det registerreimen du henviser til? Er det kjede eller reim? Om oljetrykket minsker vil du ikke umiddelbart høre så mye, men det vil skade om det blir for lavt. Råder og alt som desperat trenger smøring vil gi seg raskt... Rådebank er det vell de kaller det (rett meg om jeg tar feil). Om jeg har fårstått det riktig skal det egentlig ikke være direkte kontakt mellom rådene og veiven, da de har en oljekanal midt på hver råde. Er vell bare ved oppstart de har direkte kontakt. Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 hmm. 12v eller 24v ? hørtes mufins ut dette må jeg så, trenger ny motor har jeg 12v 3.0 og en 3.0 24v hvertfall, Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet August 28, 2008 Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 Kjedestrammere kan ryke ja! Kjenner ikke til akkurat denne motoren, men vil tro det er en hydraulisk strammemekanisme. Det kan bli ganske mye rabalder når kjedet blir slakt! Sjekk timinga på motoren din, kjedet kan ha hoppet over et hakk eller to. Hvis du har vært skikkelig uheldig, kan det ha gått med noen ventiler... Hvis ikke, er det sannsynligvis bare å bytte strammer og tute og kjøre. Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4 tdi Skrevet August 28, 2008 Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 sitat;kjedet kan ha hoppet over et hakk eller to. for at KJEDE skal hoppe over...... da er det så slakkt at du kan bytte hele rakleriet.... Siter 2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet August 28, 2008 Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 Joda for all del, som sagt kjenner jeg ikke spesielt godt til denne motortypen, men har vært borti det både på bilmotorer (Mercedes) og MC. Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.