Gå til innhold

Min Audi A4 B8

Ranger emnet


Mission

Anbefalte innlegg

  • Svar 542
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommer man til grøfelysene uten å ta av fangeren?

Har også hørt noen nevne at man må sette på en motstand for at det ikke skal bli gitt feilinformansjon til systemet som sier at en pære har gått. Uten en motstand sier systemet at pæren i grøftelysene ikke virker. Har du opplevd dette?

 

Jepp, ikke noe problem det :)

Sett ett flatthjern inn i gitteret slik, så er det bare og vippe det ut. Er ett hull der.(beklager skitten bil :()

 

IMG_3095.jpg

 

Så trenger du torx for å ta ut lyset.

 

IMG_3096.jpg

 

Når det gjelder Autocheck så var jeg spent på dette jeg også. Men det gikk bra både med 55w og 35w. Ikke noe feilmelding. Men det er sjekk på de, for med 55w så tente ikke ene siden alle gangene, og da fikk jeg opp varsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for supre bilder :) Det så veldig greit ut å fikse ja.

Men kjekt at Autocheck ikke sa noe etter å ha byttet til 35W pærer. Tenkte å sette på 4300K på bilen min. Men kanskje 5000K og 35W pærer vil bli senes bedre ut?

 

Synes ikke bilen så skitten ut jeg men tankte på årstia nå. Umulig å holde bilen helt rein nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du gjemt ballasten?

 

IMG_3096-1.jpg

 

Du kan såvidt skimte den på bildet her.(Tegnet på gult rundt ballasten.) Tok et lite hull i den delen av fangeren som går innover. Vises ikke, og vil heller ikke vises om jeg fjerner xenon senere en gang. (Kan sikkert ordne bedre bilde om du vil :))

Dette er med slimballasten, så den jeg monterte nå som er en vanlig er litt større. Litt nær røret fra IC, men har ikke merket noe problemer med varmen i allefall.

 

 

Tusen takk for supre bilder :) Det så veldig greit ut å fikse ja.

Men kjekt at Autocheck ikke sa noe etter å ha byttet til 35W pærer. Tenkte å sette på 4300K på bilen min. Men kanskje 5000K og 35W pærer vil bli senes bedre ut?

 

Synes ikke bilen så skitten ut jeg men tankte på årstia nå. Umulig å holde bilen helt rein nå :P

 

Får jo bittelitt blåskjær i lyset med 5000 da, så kan være det ser litt bedre ut tror jeg.

Sant det. Vasket bilen igår før et lokalt mandagsmøte i vwaudi klubben, men det regnet jo så mye at bilen var like skitten de 200metrene jeg kjørte fra vaskeplass til treffplassen :(

Fikk tatt bilen skikkelig innvendig også her en dag da. Godt når alt er rent og pent innvendig også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noen krise, men greit å se hvordan andre har løst det. Skal komme så sterkt tilbake at det smeller her inne.. Skal nok ha xenon i grøftelysa når den tid kommer :) Videre planer da?

 

Det er godt å høre :)

Blir nok gjort litt ja. Men ikke før til sommern da jeg har en annen bil som suger penger i vinter :(

Men skal ha justerbar senk og 20" felger i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jo bittelitt blåskjær i lyset med 5000 da, så kan være det ser litt bedre ut tror jeg.

Sant det. Vasket bilen igår før et lokalt mandagsmøte i vwaudi klubben, men det regnet jo så mye at bilen var like skitten de 200metrene jeg kjørte fra vaskeplass til treffplassen :(

Fikk tatt bilen skikkelig innvendig også her en dag da. Godt når alt er rent og pent innvendig også :)

 

Du har et poeng der. Skal jo være mest mulig likt lysa i hovedlykta.

Godt med reinvasket bil ja :) I allefall innvendig om ikke utvendig lar seg holde helt rein hele tiden. Men den slipper i allefall å hilse på saltet i vinter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bil! Jeg vet at jeg virkelig elsker den bilen. :D

 

Men, hva slags film brukte du til frontlyktene - og hvor vanskelig er det å legge? Driver å stusser på samme greia selv på min '03 A4 Cab - etter å ha sett en kompis lakkere sine frontlykter sortere (men er mer for film, som kan fjernes..).

Reservert Tesla Model S

Saab 93 '09

Hyundai Coupe '06 - solgt.

Audi A4 Cabrio '03 solgt.

Hyundai Coupè '04 - solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har et poeng der. Skal jo være mest mulig likt lysa i hovedlykta.

Godt med reinvasket bil ja :) I allefall innvendig om ikke utvendig lar seg holde helt rein hele tiden. Men den slipper i allefall å hilse på saltet i vinter :D

 

Jepp. Har vært inne på tanken om det går og kode om ledlysene slik at de ikke dimmer ned når jeg setter på tåkelysene. Etter att jeg la solfilm på lyktene lyser de jo allerede litt svakere og mindre blåaktig.

Ja, håper den slipper og hilse på saltet. Problemet er at den drittbilen jeg kjøpte til vinterbil nekter og starte nå som vinteren kommer. Jeg har jo ikke en gang vinterdekk til A4'en :(

 

 

Fantastisk bil! Jeg vet at jeg virkelig elsker den bilen. :D

 

Men, hva slags film brukte du til frontlyktene - og hvor vanskelig er det å legge? Driver å stusser på samme greia selv på min '03 A4 Cab - etter å ha sett en kompis lakkere sine frontlykter sortere (men er mer for film, som kan fjernes..).

 

Brukte LaminX film på hovedlyktene. Til B6 og B7 får du ferdig kuttet og tilpasset film også mener jeg. Er en på VACN forumet som skaffer dette.

http://lamin-x.com/ecommerce/os/catalog/index.php?cPath=447_33&osCsid=a78937eea98b7e489620234fb605b984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Har vært inne på tanken om det går og kode om ledlysene slik at de ikke dimmer ned når jeg setter på tåkelysene. Etter att jeg la solfilm på lyktene lyser de jo allerede litt svakere og mindre blåaktig.

Ja, håper den slipper og hilse på saltet. Problemet er at den drittbilen jeg kjøpte til vinterbil nekter og starte nå som vinteren kommer. Jeg har jo ikke en gang vinterdekk til A4'en :(

 

Sikkert mulig å omkode ledlysa. Men spørs om dem på Møller er så villig til å gjøre det da :P

Kjedelig at vinterbilen ikke starter :/ Får håpe det er en feil som lar seg fikse uten formye problemer. Må i allefall ikke kjøre av gårde med A4en på sommersdekk nå. Var glatt nok i dag selv med vinterdekk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mulig å omkode ledlysa. Men spørs om dem på Møller er så villig til å gjøre det da :P

Kjedelig at vinterbilen ikke starter :/ Får håpe det er en feil som lar seg fikse uten formye problemer. Må i allefall ikke kjøre av gårde med A4en på sommersdekk nå. Var glatt nok i dag selv med vinterdekk :P

 

Spørs det ja. Skader ikke og høre om det..hehe

 

Nei sant det. Er ikke noe glatt enda her i Trondheim da. Men er veldig forsiktig når jeg kjører nå. Håper på å berge frem til helgen, så jeg kan dra hjem og enten få start på vinterbilen (har fikset ny hjerne til den) eller så må jeg vel slenge på noen 17" piggfrie hjul på den som jeg har fra en annen bil :)

 

Litt Vag com triksing skulle vel løse den saken? :)

 

Mye rart man kan gjøre med det.

 

Sant det. Har en kompis som har orginal Vag com. Får vel se om vi finner ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår