vidar90 Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14313826 bortsett fra at bilen var kjempe dau var jeg veldig fornøyd. hver gang jeg slapp eller trykka forsiktig på gassen var det noe som rykket, kanskje det var setet mitt. men har lest av slitte drivaksler er et problem på disse. og er jo gått 280000km. er dette hvordan jeg ville ha merket det om det eventuelt var slitt drivaksel? Siter SAAB 900SE ´95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Letteste måte å finne ut ang drivaksel er å ta fullt rattutslag og kjøre forsiktig i ring, hvis du hører knekkelyder så er den gåen,Ang nøkking, på hvilket turtall var dette? Under 1800 rpm så er det bensinkutt på disse når du slipper gassen. 90 hk = Monopoint....- Snille på bensin disse bilene. Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidar90 Skrevet August 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Letteste måte å finne ut ang drivaksel er å ta fullt rattutslag og kjøre forsiktig i ring, hvis du hører knekkelyder så er den gåen,Ang nøkking, på hvilket turtall var dette? Under 1800 rpm så er det bensinkutt på disse når du slipper gassen. 90 hk = Monopoint....- Snille på bensin disse bilene. hvis den drivakselen ryker, hvor mye koster en ny? hvor lenge kan jeg kjøre etter jeg begyner å høre knekkelyder under svinging? (muligvis dumt spørsmål, men har ikke funnet jobb enda så jeg renner ikke over med penger.) Siter SAAB 900SE ´95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 sjekk biltema.. de er billige og helt greie. Vanskelig å si hvor lenge de holder fra de gir lyd til de ryker, men er jo ikke noe problem da disse er greie å bytte. Husker ikke pris, men tror de ligger rundt 400 kr en plass Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidar90 Skrevet August 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 men 280k km, den skal vist være veldig godt holdt med verkstedservicer, ny reim osv. men hvor lenge kam nam regne med at denne motoren holder? Siter SAAB 900SE ´95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Hvor langt er ett tau? :) Så lenge bilen og motor er godt velikeholdt er nok ikke dette noe å tenke på i det hele tatt. Har vært borti 1,8 som har gått 430K uten noen form for fint velikehold. 2L som det kun er tatt ut 90 hk er jo ikke all verden, så konklusjonen er da, du har nok bil lenger enn du ønsker :) Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Hvis du ønsker litt mer fart i den, så har jeg en 268 graders motorsport kam , samt hydr løftere som kun har gått 40K. Hentet ut ca 10 hk på min 1,8 monopoint.(målt med g-tech). Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenlie Skrevet August 29, 2008 Rapporter Share Skrevet August 29, 2008 nå skal det vel, ikke for å drepe kjøpslysten din sies at monopoint har det vært en del tull med. en forgasser som er vanskelig og feilsøke på etter manges mening. men som tidligere nevnt snille på bensinen. som du også nevnte, ikke noe racer:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg