Gå til innhold

Vurderer bil MEN

Ranger emnet


Bajerman

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg hus ilag med samboeren min og nå vurderer jeg å kjøpe meg en litt nyere bil.

Huset fikk vi sinnsykt billig så spørsmålet mitt er da; hvordan tror dere bankene stiller seg med tanke på å bake inn et evt tillegslån i huslånet? Eller må man ta opp et billån ved siden av huslånet?

Takker på forskudd for input:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

todleif, dette kommer vel helt ann på hvordan du ser på det selv. Å ha lån på huset er billigere enn et bil-lån. Hvor mye som så skal brukes på bil må være behov og egne meninger...

 

Ja selfølgeligt! Men betaler du på ein bil på 25år på eit huslån, blir det nok litt meir renteutgifter enn eit billån på 4år. Derfor er det lurt å sjekke litt for å finne ut kva som lønner seg for trådstarter. (talla eg oppgir er eksempler)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint å bake inn penger til bil i boliglånet dersom verdien på boligen forsvarer det.

 

MEN...tenk litt på at det å betale ned en bil over 25 eller 30 år ikke er det mest gunstige du gjør her i livet dersom du må finansiere mesteparten av bilens verdi....Da bør du isåfall betale ned mer enn avtalt terminbeløp i ny og ne, om ikke hver måned. Trikset blir å "henge med" på bilens verdifall :)

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men saken er at skal man ha en relativt ny sikker bil så må man jo nesten bla litt mere i pengeboka å skal man da ta et ekstralån ved siden av huslånet kommer det jo til å koste skjorta.

Men hva menes med "sålenge bilen tilsvarer verdien på huset"? Går det ikke ann å stille bilen som pantobjekt ved refinansiering av huslånet visst den ikke tilsvarer verdien på huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ny bil så kan man ta opp lån med sikkerhet i Bilen, Men om du har kjøpt hus uten egenkapital så er det litt vanskeligere og få opp lån med pant/sikkerhet i huset. lettest er sikkerhet i bilen, men stort sett går forsikringen opp noen kroner iogmed du må ha 3.manns interesse, men forhør deg med banken så hjelper de deg med og finne det rimeligste alternativet.. det er de som sitter på pengen og har dette som jobb :D

BMW E46 2003

VW Golf MK 3 Cab. Solg

Volvo S40 - Solgt

Prosjekt VW Golf Mk1 1,5 C Prosjekt tråd fra VW Golf Mk1 Owners Club.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men saken er at skal man ha en relativt ny sikker bil så må man jo nesten bla litt mere i pengeboka å skal man da ta et ekstralån ved siden av huslånet kommer det jo til å koste skjorta.

Men hva menes med "sålenge bilen tilsvarer verdien på huset"? Går det ikke ann å stille bilen som pantobjekt ved refinansiering av huslånet visst den ikke tilsvarer verdien på huset?

 

Det jeg mente var at hvis du kjøper en bolig til 1.000.000 kr, og den faktiske verdien er 1.400.000,-, så får du i teorien kjøpt deg en bil til 400.000,- bakt inn i boliglånet hvis økonomien din er sterk nok til å betale ned et lån på 1.400.000,-. Mulig jeg forklarer litt tungvint, men. Hvis noen stiller sikkerhet kan du grine deg til litt mer enn boligens verdi også.

 

Mente ikke at bilens verdi måtte stå i stil med boligens verdi, hvis det var meg spørsmålet var myntet på :)

 

En rådgiver hjelper deg med dette, men de vil veldig gjerne at du skal ta et billån...Du må som regel kjempe litt for å få en bil bakt inn i et boliglån.

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår