Gå til innhold

Instrumenter, forskjeller bortsett fra vdo/yazaki?

Ranger emnet


Erik Braseth

Anbefalte innlegg

Hei

 

Må få tak i et nytt instrumentpanel til 740'n, da alt utenom klokke og turteller nå har tatt kveld.

 

Er det noen forskjeller jeg bør være obs på når jeg skal få tak i et nytt? Tenker på forskjeller fra år til år, aut. vs. manuell, utvekslinger i bakaksel, speedoring i bakaksel osv.

 

Bilen er en 89modell registrert tidlig i 1990, uten abs, vdo instrument, trolig levert med automat som ny (hvis det har noe å si).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utveksling har vel neppe noe å si, da speedoringen sitter "etter" utvekslinga.

 

Tror det beste du kan gjøre, er å sende det til rep.

"Alle" 740 instrumentpanel er jo ødelagt, så å kjøpe et brukt blir russisk rulett.

- 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D

- 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++

- 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dessverre ikke hvilke årsmodeller/modeller skillet går på, men det finnes flere forskjellige typer vanntemp og bensinmålere. Selv kjører jeg med instrument fra 89 modell i min 85 modell, med motor og tankarmatur fra 96modell 940.

89 modell instrumentet var ikke kompatibelt med den gamle motoren og tankmåleren, så jeg hadde satset på å bruke instrument fra nyere modeller om jeg var deg.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som VDO instrumentene er sjelden vare, går mest i yazaki hos de lokale huggerne iallefall.

 

Har vært opp med instrumentpanelet og plukket det i småbiter, samt vært en tur borti med loddebolten der det så skikkelig ille ut. Sannsynligvis har noen vært bak der og rota før, var lagt opp ledninger i tillegg til printplata mellom enkelte kontaktpunkter.

 

Noen som har erfaring med å bruke yazaki instrument i VDO nett? Kontaktene ser rimelig like ut, men såvidt jeg har forstått så funker ikke yazaki med vdo tempgiver og bensingiver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VDO etter 88. Har forskjell på 3 og 4 "pinner" på speedometerkontakta. Opp tilogmed 90 modell kan du bruke. Jeg var så heldig att en kompis som var på sverigetur husket på meg! så han kjøpte til meg der! I Norge var ikke det å oppdrive.Her finner du http://www.bildelsbasen.se

Opel omega 2,5-96

Opel omega 2,5-96 Nr2!

Opel manta-72 2,4i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår