lulle Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 Har ett litt underlig spørsmål...har strekt exosrørene slik att de kommer ut bak 2.5" ( 350 chevy). og det er En ventil som kakker litt som kan være litt vanskelig å finne ut kor den er, men så kommer spørsmålet..jeg kan faktisk høre tikkingen fra ventilen i exsosrøret når motoren går på tomgang...er dette mulig ?? jeg kan høre tikkingen fra ene siden av exsosen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Hei! Sikker på det er ventil og ikke eksoslekkasje? Mange som har tatt feil der.... Ta av vifta og hold en lighter mot topper/ eksos manifoiler. Er det lekkasje så ser du det på flammen blåser. Om det er ok så juster ventilene mens motoren sviver. Finn ett sett med gamle toppdeksel som du kapper toppen utav. 1- La motoren svive 2-løsne en ventil til du hører den tikker 3- stramme sakte inn til lyden forsvinnner 4- stramme 1/2 omdr. til. Dette må gjøres sakte ellers såkveles motoren ( Du merker hvor mye du kan ta) ta resten av ventilen fortløpende. Dette er den letteste måten og justere på. Samtidig så vet du at det blir riktig. NB! Gjelder kun hydrauliske løftere. Lykke til! Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet August 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 joda den er grei. det er ikke no exsoslekasje noen steder. det høres kansje domt ut..men det pussige er at tikkingen høres når man står bak å hører på exsoslyden og høres merkbart fra den ene siden. så dærfor lurer jeg på om det kan være den tikkingen jeg hører. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav'n Skrevet August 21, 2008 Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Juster og se....er vel enklere å kontrollere vipparmene enn å høre på eksosen og skrive på nettet :-) Olav Siter http://www.cardomain.com/ride/2233875 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lulle Skrevet August 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 Juster og se....er vel enklere å kontrollere vipparmene enn å høre på eksosen og skrive på nettet :-) Olav det var nu ikke dt jeg skulle fram til...men den er grei.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet August 23, 2008 Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 Gåen kam ;) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg