Gå til innhold

Lyd og felger - Avensis 05'

Ranger emnet


MrAvensis

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Er helt ny i forumet, og er også helt fersk eier av en 2005 Toyota Avensis stasjonsvogn.

 

Bilen er helt original, og det er mye jeg kunne tenkt meg å gjøre med den. Er ikke noen racer på å skru bil selv bare så det er sagt :P

 

Først av alt, har jeg lyst til å forbedre det eksisterende, originale anlegget som er i bilen. Tenker i første omgang på å sette inn forsterker og sub. Første hinderet, er den originale cd-spilleren. Noen som har demontert denne før? Finnes vel ikke tilkoblingsmuligheter på den? Og er den vrien å demontere? I såfall det ikke er mulig å koble til forsterker og annet snacks, må den byttes ut. Da må jeg vel ha ny dekkplate. Noen som har gjort lignende på sin egen?

 

Videre har jeg lyst til å bytte ut de trauste felgene som er på bilen. Er på utkikk etter 18" felger, men syns det er vrient å finne noen virkelig kule til Avensisen. Virker som det er en glemt modell egentlig. Er mest keen på felger med mange tynne eiker, med dyp kant. Og eikene vil jeg gjerne ha i mørk farge, hyper black. Hadde vært fint med tips på felgfronten også :)

 

Har bestilt time for senking 30mm på Toyota Drammen. De skulle ha 6000 for jobben, inkl. senkesett, og siden jeg ikke er helt in i det med å mekke bil, syns jeg det virket greit nok.

 

Til sist... Kunne også tenkt meg hvite baklykter, men dette har jeg ikke funnet noen steder. Vet ikke om det eksisterer engang. Men om noen vet noe, gi gjerne beskjed :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

har ikke gjort noe med mitt anlegg ennå, men mener å ha lest noe om det i en tråd her. bruk litt til på forumet, les i gamle skrifter, helt sikker på at du finner noe brukanes info.

 

Hva felger angår, er det en haug av modeller som passer til avensis. bare sjekk boltsirkel og innpress, så er mye gjort.

 

Jeg synns felgene på min er flotte, se bilder..

 

en del av de andre brukerne har også flotte hjul, kikk litt på andres biler, jeg har en tråd som heter bilder nok en gang. der kommer det litt bedre frem.

 

prisen på senkingen høres ok ut.

 

Hvite baklykter er noe jeg er keen på også, vet ikke om noe, men tips meg gjerne hvis noe skulle dukke opp.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker.

 

produsenten er mega wheels, og typen heter pantera.

 

jeg kjører på 225/40-18 rund baut, og det funker bra. hadde nok taklet 19" men det er i utgangspunket hardt nok med 40-18.

 

du kan gå opp til 235 bredde, men det er i knappeste laget. ville sjekket det først.

 

jeg kjøpte felgene på ei lokal sjappe her i molde. Dekkmann.men vet at bla superdekk selger di.

 

med de dekkene jeg har på, måtte jeg ut med 14 lapper-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter felgene du bruker, og hvor kjøpte du de? Var stilige :)

 

Fikk tips på Toyota Drammen om hvordan jeg skulle ta ut spilleren. Hørtes ut som litt jobb, men det er det verdt for skikkelig lyd :)

 

Jeg er lærling på Toyota verksted... og ja, det er en del jobb;p

1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt)

1995 Audi S6 2.2tq automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å røske ut spiller'n, er veldi enkelt. Pirk løs lista som koppholder'n sitter fast i -begynn på passasjersiden, for så og trekke den ut. Løsne dekselet rundt girstanga, -og vips er du inn i herligheten. Fant noen greie bilder du kan se litt på...

http://www.toyotaextreme.dk/projvis.asp?id=41

 

Så kjøper du en slik en http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=281300-06&PHPSESSID=71a5c0047189038a9b7e521deb0c2610

 

...også banker du inn hva du måtte ønske... piis åff keik:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en felge som høres ut som de passer beskrivelsen din: S076 Phantom Black

Eller kanskje noen av disse?

Tevo Dekk AS

Vurderer selv å kjøpe meg Avensis, og syns felgutvalget har en viss betydning når man skal bytte bil. Vil ikke kjøpt meg en bil som det er vanskelig å finne tøffe felger til. Felger er den tingen som endrer utseendet på bilen mest uten store inngrep (evt. kombinert med en passende senking) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår