E23Dude Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 hallo Audi folks! har no i det siste grublet endel over om og prøve noe annet enn BMW då 7serien skal opp på bukker og bli ett langtids prosjekt :) og har alldri hatt noe godt forhold til audi tidligere men tror det er på tide og prøve noe skikkelig 4X4 og Turbo :D (vintern kommer jo snart så) disse har eg grublet litt om i de siste dagene http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1943368 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1950793 men når dette tema't kom opp i vennekretsen fikk folk bakoversveis ( er egentlig en ganske harbarket BMW gutt ) å folk frarådet det og nevnte at det var elendige kjøreegenskaper i disse 100/200 pga de var så framtung osv! og kordan er maskinene i disse? er vell mest sansynlig en 10v turbo eg ser etter, gearkasse/driverk? er det hele tiden 4x4 eller kan eg f.eks koble til/fra framhjulene? deletilgang? kordan spenner disse bilene ifra seg med org effekt? og kordan er de og trimme om eg skulle orke og gå så langt (men går vell utifra at org effekten i disse er brukbar?) og kordan er vekt fordelingen på disse? mvh E23dude som ønsker en Audi TQ :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 er det hele tiden 4x4 eller kan eg f.eks koble til/fra framhjulene?deletilgang? Disse bilene har en torsen-mellomdiff som kontinuerlig justerer effekten mellom for-, og bakaksling etter hvor det er mest grep. Fremakslingen er en helt vanlig åpen diff, mens bak har du en åpen, men låsbar diff. Med ett trykk så er bakdiffen 100% sperret, men dette fungerer kun under 25kmt. (Kan omgås). kordan spenner disse bilene ifra seg med org effekt? og kordan er de og trimme om eg skulle orke og gå så langt (men går vell utifra at org effekten i disse er brukbar?) Uten at jeg er noe ekspert på 10v, så er både mulighetene og deletilgangen på 20v-motorene en god del større. Og det er jo en diger bil, så med 165hk eller hva det er i 10v, så er det vel uansett ikke noe rakettskip. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E23Dude Skrevet August 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 Uten at jeg er noe ekspert på 10v, så er både mulighetene og deletilgangen på 20v-motorene en god del større. Og det er jo en diger bil, så med 165hk eller hva det er i 10v, så er det vel uansett ikke noe rakettskip. de eg har lest litt om så virkes det ut som det i overkant av 200hk, men ser no at den eg fant var en Audi 5000 :S hva er forkjellen på de då? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 de eg har lest litt om så virkes det ut som det i overkant av 200hk, men ser no at den eg fant var en Audi 5000 :S hva er forkjellen på de då? Audi 200 het Audi 5000 i Usa. 2.2 10v har vel 165hk? 2.2 20v 3B har 220hk Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 Audi 5000 er den amerikanske utgaven av 200. 10V motorene får du ikke mer en 220-230hk uten å innvistere i datasprut. Audi 100TQ var levert med 165hk, 200tq ble levert med 182hk,200hk og 20V med 220hk Det er ikke vannskelg å få ut rompa på dem, selv med kjøring rett frem og ivrig gassing så vil rompa forbi fronten på min hvertfall;)(på våt asfalt selfølgelig) Gearkasse og drivverk er så å si skuddsikkert. Tåler 500hk+ De BMW kompisene dine vet ikke hva de snakker om, dette er en MORRO bil. Hvertfall nå til vinteren. Kjøpesummen på bilen tjener du glatt inn ved å ta betalt for å slepe dem laus fra plasser som har en snødybde over 5cm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E23Dude Skrevet August 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 Audi 5000 er den amerikanske utgaven av 200. 10V motorene får du ikke mer en 220-230hk uten å innvistere i datasprut. Audi 100TQ var levert med 165hk, 200tq ble levert med 182hk,200hk og 20V med 220hk Det er ikke vannskelg å få ut rompa på dem, selv med kjøring rett frem og ivrig gassing så vil rompa forbi fronten på min hvertfall;)(på våt asfalt selfølgelig) Gearkasse og drivverk er så å si skuddsikkert. Tåler 500hk+ De BMW kompisene dine vet ikke hva de snakker om, dette er en MORRO bil. Hvertfall nå til vinteren. Kjøpesummen på bilen tjener du glatt inn ved å ta betalt for å slepe dem laus fra plasser som har en snødybde over 5cm. er det 20v Motor i denne då? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1950793 BMW kompisene har ikkje sakt noe, de er litt nykjerrig de o! er MErcedes og Volvo å Saab tullingene som reagerer :P ---------- er det noen her som vet sånn ca ka 0 - 100km't er med 220hk då? og eg går vell utifra at eg kan akse i oppoverbakker om Vintern :P? noe som eg ikkje kan med bimmern om det blir for bratt og glatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 er det 20v Motor i denne då? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1950793 Hvis det hadde vært 20v, skulle motoreffekten vært 220, og ikke 200 som det står. 20v-bilene er en god del dyrere, iaffal når de er i bra stand. er det noen her som vet sånn ca ka 0 - 100km't er med 220hk då?og eg går vell utifra at eg kan akse i oppoverbakker om Vintern :P? noe som eg ikkje kan med bimmern om det blir for bratt og glatt Audi 200 20V 220hk er oppgitt med 0-100 på 6.6 og 6.7sek for henholdsvis sedan og avant.10v 165hk er oppgitt med 8.2 og 8.0sek fra fabrikken. Dette er dog når både bilen og motoren var ny og frisk. Biler til 20 000,- er antageligvis ikke sikkert så frisk ;) Har hatt både 90 og A4 Quattro, og det akselerer opp snødekte ubrøyta bakker med full hjulspinn på alle hjul :) :) Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E23Dude Skrevet August 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 Audi 5000 er den amerikanske utgaven av 200. 10V motorene får du ikke mer en 220-230hk uten å innvistere i datasprut. Gearkasse og drivverk er så å si skuddsikkert. Tåler 500hk+ kor mye power tåler motorn då uten og måtte forsterke osv. og ka koster ett greit datasprut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E23Dude Skrevet August 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2008 kan man sette på åpen dumpventil på disse eller må det være resirkulerende? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet August 22, 2008 Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 kan man sette på åpen dumpventil på disse eller må det være resirkulerende? 10vt funker fint med åpen..Og de tåler vel enn 35hk eller noe sånt.. Billig datasprut er Megasquirt.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E23Dude Skrevet August 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2008 Og de tåler vel enn 35hk eller noe sånt.. håper du mener 350hk :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E23Dude Skrevet August 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2008 Det er ikke vannskelg å få ut rompa på dem, selv med kjøring rett frem og ivrig gassing så vil rompa forbi fronten på min hvertfall;)(på våt asfalt selfølgelig) er det orginalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet August 24, 2008 Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 er det orginalt? Han har en chippet 20v.. 290hk eller noe sånt, samme som jeg hadde. Det slapp LETT på våt asfalt. På tørr gikk det også om man satsa litt.. Og jeg mente 350hk :) Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E23Dude Skrevet August 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2008 kor mye hester kan eg hente ut om eg monterer megasquirt datasprut og har f.eks 3" eksos fra turbo'n og eventuelt skaffer noe annet snop? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 350 på orginal innmat... Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.