BBS Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Har tenkt litt å montere en short shifter på bilen min, en A3 1.8TQ. Funker dette bra ? Snakka med be-4-you og de skulle ha 2200,- for En B&M short shifter. Er dette noe å satse på? Andre merker / butikker som selger dette ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisDude Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Originally posted by clayman Har tenkt litt å montere en short shifter på bilen min, en A3 1.8TQ. Funker dette bra ? Snakka med be-4-you og de skulle ha 2200,- for En B&M short shifter. Er dette noe å satse på? Andre merker / butikker som selger dette ?? Dette fuker som en drøm...du kommer ikke til å angre...har dette selv på min passat 1.8T....meg jeg bestilte min fra USA hos Dieselgeek. Den er litt billigere og vel så bra. Men du kan jo bare sende en mail til Jim hos Dieselgeek så får du nok de svara du vil ha....tror jeg bet rundt 70.- ekstra i frakt bare. Ellers så er jo den til B&M også bra men en del dyrere. Siter Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Med short shiffter mener dere da girstanga eller tuller jeg nå? Kjøpte short shift girstang til min bil og jeg merket stor forskjell, girene ble tettere av dette. Jeg betalte 5-600 inkl. frakt for dette. Siter BMW 325i 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisDude Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Originally posted by Remi Berg Med short shiffter mener dere da girstanga eller tuller jeg nå? Kjøpte short shift girstang til min bil og jeg merket stor forskjell, girene ble tettere av dette. Jeg betalte 5-600 inkl. frakt for dette. Ja vi mener Girstanga....Heter Short shifter over there:) På min var stanga kortet inn samt at den blei kortere mellom gira... Siter Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Stanga var ikke så mye kortere hos meg, men lengden og vinkelen over og under opplagringen var forandret. Siter BMW 325i 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Kan det ikke være litt usunt for girkassen at man etter montering av short shift da girer en del kjappere enn man "vanligvis" ville gjort på den girkassen? Rask giring sliter vel mye mer på kassa enn sakte, spesielt synkroniseringsringer? Hva når bilen er kald da, da er det vel hvert fall ikke bra at man girer litt fort?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Man trenger jo ikke å gire fortere hele tiden. Går greit å gire sakte me short shift. Det er jo ved aktiv kjøring man trenger litt raskere girskifte Siter BMW 325i 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mnx Skrevet November 29, 2003 Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 Dette er til en A4: http://www.audiworld.com/tech/int44.shtml Siter x - 1998 VW Golf GTI x - 1999 Audi A4 avant 1,9 TDI x - 1995 Audi A4 sedan 1,8 20v x - 1985 VW Golf 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBS Skrevet November 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 Tror ikke jeg satser på noe hjemme-mekk.. Vil ikke ende opp med postman Pat giring heller.. ChrisDude : Var det enkelt å montere? har ikke noen spesielle kunnskaper, men har sundt vett og verksted!! Tenkte jeg skulle kose meg litt med monteringa i jula. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet November 29, 2003 Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 I tillegg til short shift, er et tips å montere en såkalt "clutch stopper", D.v.s å bygge ut den eksisterende stopperen på clutchpedalen, slik at du slipper å trø inn clutchen mer enn akkurat nok til å frigi den (+10mm for å være på den sikre siden). Jeg har laget en slik på min BMW 318Ti, og merket med en gang at dette gav raskere girskift. Det er også mere behagelig at clutchpedalen stopper litt tidligere. I tillegg er det helt gratis :) Siter Frode H. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisDude Skrevet November 29, 2003 Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 Originally posted by clayman Tror ikke jeg satser på noe hjemme-mekk.. Vil ikke ende opp med postman Pat giring heller.. ChrisDude : Var det enkelt å montere? har ikke noen spesielle kunnskaper, men har sundt vett og verksted!! Tenkte jeg skulle kose meg litt med monteringa i jula. :D Halvtimes jobb....bare å skru ut den gamle og sette inn den nye...det eneste du trenger etterpå er å få justert gira riktig...men dette skal gå greit... Bare å følge bruksanvisningen her: Shortshifter A4/Passat A3 Siter Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg