Gå til innhold

Lagerarbeid, utvilsomt lett, men...

Ranger emnet


turbotassen

Anbefalte innlegg

I lang tid har jeg kost meg med lagerjobben min hos en internasjonal bedrift som driver med gjenvinning.

 

Ingen dager er like, og i dag fikk jeg en utfordring som skulle vise seg å være lett, men til slutt ble veldig vanskelig.

 

Klokka syv presis, buser det en svenskregistrert semitrailer type "Vinglevolvo" FH16 inn på plassen. Ut kommer en stresset og ?ruset? polsk ungdom. Han skulle laste avis/avisstrimler. Okey tenkte jeg når han røska opp kapellet i all hast og fikk satt jeg i bilen igjen.

 

Jeg begynte å lesse som vanlig, og det er jo vanlig at sjåføren er med å laster, og gjør dette så smertefritt som mulig. Sjåføren kom aldri ut av bilen.

 

Dette resulterte jo at jeg brukte 30 min ekstra på å plassere de 52 ballene a 650 kg stk.

 

Vel ferdig, så tar han bare igjen kapellet!!!!!! Han stropper ikke. Siden jeg ikke snakker polsk eller han snakker engelsk, gir både jeg og min overordnede tegn om at han må stroppe. Han avviser det. Han veide seg ut som 51 tonn (overlast), uten stropping og på en vinglevolvo.

 

Noen som kan gjette hva som sjedde etter han kjørte?

 

Jo, jeg fortsetter litt til.

 

http://www.ba.no/nyheter/article3728144.ece

http://www.bt.no/lokallokal/voss/article614634.ece

 

e16-opna-att-i-eitt-koyrefelt5.jpg

Sjåføren ligger altså på sykehus.

 

Jeg har fått telefon fra politiet, og må stille til avhør.. WTF!?

Er det plutselig ikke blitt bileiers/sjåførens ansvar å sikre lasten???

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lang tid har jeg kost meg med lagerjobben min hos en internasjonal bedrift som driver med gjenvinning.

 

Ingen dager er like, og i dag fikk jeg en utfordring som skulle vise seg å være lett, men til slutt ble veldig vanskelig.

 

Klokka syv presis, buser det en svenskregistrert semitrailer type "Vinglevolvo" FH16 inn på plassen. Ut kommer en stresset og ?ruset? polsk ungdom. Han skulle laste avis/avisstrimler. Okey tenkte jeg når han røska opp kapellet i all hast og fikk satt jeg i bilen igjen.

 

Jeg begynte å lesse som vanlig, og det er jo vanlig at sjåføren er med å laster, og gjør dette så smertefritt som mulig. Sjåføren kom aldri ut av bilen.

 

Dette resulterte jo at jeg brukte 30 min ekstra på å plassere de 52 ballene a 650 kg stk.

 

Vel ferdig, så tar han bare igjen kapellet!!!!!! Han stropper ikke. Siden jeg ikke snakker polsk eller han snakker engelsk, gir både jeg og min overordnede tegn om at han må stroppe. Han avviser det. Han veide seg ut som 51 tonn (overlast), uten stropping og på en vinglevolvo.

 

Noen som kan gjette hva som sjedde etter han kjørte?

 

Jo, jeg fortsetter litt til.

 

http://www.ba.no/nyheter/article3728144.ece

http://www.bt.no/lokallokal/voss/article614634.ece

 

Sjåføren ligger altså på sykehus.

 

Jeg har fått telefon fra politiet, og må stille til avhør.. WTF!?

Er det plutselig ikke blitt bileiers/sjåførens ansvar å sikre lasten???

 

 

Hehe det er til pass for han. Irriterende at polakker skal komme hit og knabbe lassa våre for småpenger... Men for din del dreier det seg nok om et vitneavhør. Siden du så at han reiste uten å stroppe. Du gjorde det du kunne du, men han ga bare faen. Bør ikke være slik her i landet at vi skal kunne polsk.. Dem kan egentlig bare seile sin egen sjø... Uansett er det sjåføren sitt ansvar å sikre lasta. Du kan til en viss grad være ansvarlig for overlass men 51 tonn går innafor slingringsmonnet hvis han hadde 3 aksla bil og 3 aksla tralle. 2 tonn totalt overlass tillates.

 

Og hvis purken mener at du har noe ansvar her, kontakt NLF eller YTF o.l. og få en advokat til å se på saken.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svaret!

 

Han kjørte 3 akslet bil, med 3 akslet tralle ja.

 

Ergo, han kjørte ikke ned boggien under lasting eller når han forlot området, så kan jo være han har kjørt med den oppe å kansje en luftbelg har gått??

 

Polakker er greie nok, de fleste kan engelsk, og de fleste er veldig nøye på lasten, og hvordan det stroppes, hvertfall når dem skal så langt som til sverige med lasten..

 

Skal forhøre meg med NLF før jeg går i avhøret og får med meg evt dokumentasjon, men dette er jo noe politiet bør kunne selv..

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din posisjon i saken er veldig relevant for politiet siden de skal finne ut hva/hvordan ting skjedde. Du risikerer ikke tiltale for noe, du har lasta bilen. Sjåføren har ansvaret for å sikre lasta tilstrekkelig.

 

Politiet vil nok bare høre med deg hva som skjedde. Og når du kan fortelle dem at lasta var totalt usikra har de jo noe å gå etter.

 

Men, for all del, ikke la deg lure viss dem begynner å stille kritiske spørsmål ang. det du har gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått telefon fra politiet, og må stille til avhør.. WTF!?

Er det plutselig ikke blitt bileiers/sjåførens ansvar å sikre lasten???

 

Jeg går ut fra at du er innkalt som vitne, og ikke som mistenkt/siktet? I så fall er det jo ingenting å bekymre seg for.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg kan du gi den tosken av en polakk en på nesa når'n våkner. Såpass slepphendt tilnærming til sikkerhet må ikke gå få gå upåaktet hen.

 

Mangelfull lastesikring har kostet flere menneskeliv, selv på norske veier.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo ikke langt fra front mot front med et vogntog også her.. Allerede når han var kommet i grøfta, da kom NorCargo i andre kjørebanen med 2 personer... Dette fikk jeg vite først i går... Jeez. Utrolig at enkelte ikke kan lære. Han må ha hatt noe sort av mennekelig svikt...

 

Lastet kollegaen hans på torsdag, og han gjorde som han skulle, og sa det var rart at han ikke hadde stroppet lasten, for han var egentlig veldig nøye på dette..

 

Har også fått telefoner fra BT, BA, Avisa Hordaland osv.. KEEP EM COMING.

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg kan du gi den tosken av en polakk en på nesa når'n våkner. Såpass slepphendt tilnærming til sikkerhet må ikke gå få gå upåaktet hen.

 

Mangelfull lastesikring har kostet flere menneskeliv, selv på norske veier.

 

han har jo nettop fått et fjell på nesen jo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har jo nettop fått et fjell på nesen jo?

 

Da er han jo godt vant...

 

Hvor var forresten du da jeg besøkte Bergen denne uka? Jeg frekventerte området Haakonsvern-Vestsiden-sentrum ved flere anledninger uten å se snurten...

 

(Jeg simpelthen elsker OT :D )

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår