Gå til innhold

Rør dim fra turbo via intercooler til innsug (ombygging til front monter IC)

Ranger emnet


langestrand123

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

KRB selger søpleturboer også.

 

hadde gått for pro alloy kittet eany time... bolt on. å det gjør som det skal.... å 2.5" er ikke så langt unna original dim.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 2,5" rør på min, så de er ganske like, jeg har kunn tatt vekk den gamle IC`n, og skjøtet på det røret og den slangen som sto der, det gikk kjempe fint.. :)

 

Jeg skal så absolutt IKKE prate dritt om pro alloy kittet, det er nok det beste valget.. Men er det noen som vet om det er beregnet for WRC front fanger? for jeg har på følelesen av at den er litt stor for og putte bak RS fangeren, det er ikke så god plass der liksom..

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KRB selger søpleturboer også.

 

hadde gått for pro alloy kittet eany time... bolt on. å det gjør som det skal.... å 2.5" er ikke så langt unna original dim.

 

kan godt hende han selger søple turboer, og pro alloy kittet er sikkert bra, men 10,000kr for en ic er litt i meste lager for meg, med tanke på at min bil er bare vært 5 ganger pro alloy kittet.

 

men for all del, dere med rs og penger løp og kjøp:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 2,5" rør på min, så de er ganske like, jeg har kunn tatt vekk den gamle IC`n, og skjøtet på det røret og den slangen som sto der, det gikk kjempe fint.. :)

 

Jeg skal så absolutt IKKE prate dritt om pro alloy kittet, det er nok det beste valget.. Men er det noen som vet om det er beregnet for WRC front fanger? for jeg har på følelesen av at den er litt stor for og putte bak RS fangeren, det er ikke så god plass der liksom..

 

Ole

 

så du fjernet ikke røret fra turbo til gammel ic? hva gjorde du med føler som sitter på røret opp til innsuget da det fra ic?

 

eneste jeg vet om intercoolerne på WRC bilene er at dem har en max rør dim på 35mm i diameter, krav satt fra FIA. (rett meg viss jeg har feil)!!. derfor jeg også lurer litt på og kjøre mindre dim på rør i mellom alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du fjernet ikke røret fra turbo til gammel ic? hva gjorde du med føler som sitter på røret opp til innsuget da det fra ic?

 

eneste jeg vet om intercoolerne på WRC bilene er at dem har en max rør dim på 35mm i diameter, krav satt fra FIA. (rett meg viss jeg har feil)!!. derfor jeg også lurer litt på og kjøre mindre dim på rør i mellom alt?

 

 

Nå tror jeg du mixer litt her..... på WRC bilene sitter det en 34mm restriktor før turboen. altså turboen må suge lufta igjennom et hull på 34mm.. derfor wrc bilene har så hælvetes moment å så liten toppeffekt....

 

den føleren er det da bare å bore 3 hull i ene sideplata på e-bay cooleren å skru den fast. tar 2 min å man trenger ta ibruk litt i underkant av 5 hjerneceller for å utføre det.. du borrer bare 2 stort hull til selve følerdingsen... så 2 hull et til hver skrue. gjenge opp. å WIPS..... men på pro alloy settet er det alt gjort klart for dette....

 

man får hva man betaler for. å pro alloy settet koster ikke detd et koster for ingenting...

 

sett intercooler tester mellom forholdsvis like coolere fra forskjellige fabrikater. pro alloy. radtec. airtech. forge. osv osv osv. og billig kina/E-bay tjafs... å man ser klart å tydeliig på resultatene hva som gir best resultater.. å nei. det er ikke det billigeste..

 

det du bør gjøre med bilen din er... få vekk katten. evt monter et simons anlegg(fra bensin passer) evt fjærn midtpotta på simonsanlegget. da det bare lager blåselyd. få blokkert EGR ventilen. gled deg til å ta av røret å se inn i det.. skulle nesten tro det bodde noen inni der:P få på en frondtmontert. ic... ja vil du lage noe selv. holder sikkert. kina tjafs i lange baner. dra til JC hos JCS race technolygy å få han til å lage et chip til deg å tune litt på dieselpumpa di så regner jeg emd du har 130+ ærlige hester.. IKKE 150 (wehey jeg chipper biler på perkeringsplasser hester)

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei nå tar vi det litt saktere i svingene her, ?? pro alloy kittet kan vi droppe å diskutere mere for jeg har bestilt samme ic som ole, rørene bestiller jeg fra vestfold jernlager i 45* bøy, 90* og 180* sånn at det blir perfekt tilpassning, føler i IC`n har jeg ikke som du nevner.. men viss du mener den som sitter på røret fra ic til innsug så skjønner jeg veldig godt at den må borre det nye røret.. derfor spurte jeg ole om han brukte det orginal røret med føleren i...effektanlegg kommer etterhert, samboren til kusina mi jobber på svendsen eksos og mekker det en kveld.. det med egr ventilen kan du godt forklare litt mere.. chip har jeg gjort, fra 90hk til 120hk.. får ikke mere ut av den lille snurra jeg har, mvh TS-racing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 04 1.9 tdi 90hk jeg hadde. var JC meget sikker på at 135 burde vere mulig om man tunet litt på dieselpumpa....

 

regner da med du har den føleren.... den sitter vertfall på en del andre vag biler med samme motor.... meeeen nå kom meg plutselig på at du hadde diesel.. faen som jeg blander da:P hehe min feil.... bare bruk originalrørene så langt det går du... mye lettere... meeen på en anen side. det som går innenfor hjulet som er flatklemt kan med fordel byttes

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja har bare den stakkars 90hk tdi motoren fra 98 :P

 

synes den funker fint jeg da, selv om den har gått 235,000.. :O

 

2 eiere bare siste eier pendlet bergen- oslo så det hjelper jo litt med alle service fulgt også..

 

men ja tilbake til det med IC`n, på det flatklemte røret mellom ic og regreim hjul tenker du på? der sitter jo også den sensoren jeg snakker om. den jeg må borre inn?

 

lurer på om EGR ventilen er den som alle vakum slangene fra turbo, luft inn osv går inn i? vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive den men kanskje som en ubåt? hvordan fikser man på den ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg skjønner ikke hvilken føler dere snakker om jeg, har ikke sett eller rørt noen følere jeg, hva gjør denne lille driten da? :)

 

hvor mye ga du for rørene dine a? har du bestillt silikon slanger/stomper?

 

Bilde av der den gamle cooleren sto...

Tafoto-0120.jpg

 

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe skjønner du ingenting OLE :(, neida. sitter en føler på røret fra gammel intercooler og opp til insuget som jeg har øverst i motorrommet, like ved ruta viss du skjønner, vet ikke om det er likt på din bil? har desverre ikke bestillt noe rør enda og heller ikke kjøpt noen samco slanger, venter til cooler`n er på plass, fanger tatt av og sjekket hva jeg egentlig trenger:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke opp i morgen når jeg kommer meg på jobb.. men 1,8T i golf 4 har vertfall en temp/trykkføler på intercooleren.

 

på dieselene igså skal det vere en føler. men kan sjekke hvor den sitter...

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår