Gå til innhold

Kan noen anbefale en subb til meg?

Ranger emnet


Cathan

Anbefalte innlegg

Jeg har en Pioneer GM-D8400M forsterker.

 

Jeg vil ha en pioneer subb med kasse til fiestaen min. Prisklassen er opp til 3000kr.

 

Tja, dette er en grei sak til en grei pris, W er vel noe i under kant av forsterkeren men det gjør ingenting, er vel bare en fordel. http://www.mamut.net/dynabel/subdet718.htm

 

eller denne http://www.bilstereospesialisten.no/storefront.php?pid=858&c1=127&c2=127&c3=

og denne kassa: http://www.bilstereospesialisten.no/storefront.php?pid=1002&c1=234&c2=234&c3=

 

koble sub 2 ohm, og du har masser av kraft til denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, dette er en grei sak til en grei pris, W er vel noe i under kant av forsterkeren men det gjør ingenting, er vel bare en fordel. http://www.mamut.net/dynabel/subdet718.htm

 

eller denne http://www.bilstereospesialisten.no/storefront.php?pid=858&c1=127&c2=127&c3=

og denne kassa: http://www.bilstereospesialisten.no/storefront.php?pid=1002&c1=234&c2=234&c3=

 

koble sub 2 ohm, og du har masser av kraft til denne.

 

Jeg gikk for en TS-W3001D4. Festet forsterkeren på siden av kassen.

IMAGE_019.jpg

 

Byttet også ut denne spilleren

IMAGE_008.jpg

Med denne

IMAGE_016.jpg

Jeg kunne vært mer nøye med filingen, men jeg hadde litt dårlig tid.

IMAGE_018.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Jeg gikk for en TS-W3001D4. Festet forsterkeren på siden av kassen.

 

 

Det er helt topp dette. Får du nok effekt? til det volumet du ønsker?

 

Etter å ha brukt anlegget en måneds tid har subben blitt bedre, men jeg savner en litt dypere bass. Jeg spiller for det meste rock når jeg kjører og da har det gått greit. Spillte en del trance i helgen og da slet jeg med å få nok strøm. Alle lysene begynte å blinke.

 

Etter å ha søkt litt på forumet har jeg bestemt meg for å kjøpe meg et nytt batteri istedenfor en kondensator (Kjøper kansje en seinere). Vurderer å kjøpe Kinetik HC1800 eller Kinetik HC1400 fra Morel.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk for en TS-W3001D4. Festet forsterkeren på siden av kassen.

 

 

Etter å ha brukt anlegget en måneds tid har subben blitt bedre, men jeg savner en litt dypere bass. Jeg spiller for det meste rock når jeg kjører og da har det gått greit. Spillte en del trance i helgen og da slet jeg med å få nok strøm. Alle lysene begynte å blinke.

 

Etter å ha søkt litt på forumet har jeg bestemt meg for å kjøpe meg et nytt batteri istedenfor en kondensator (Kjøper kansje en seinere). Vurderer å kjøpe Kinetik HC1800 eller Kinetik HC1400 fra Morel.no

 

Selv har jeg altid fått bedre resultat vedå bytte til bedre batteri, og sjekket opp dynamo og gjordingskabel fram dynamo/motor og batteri, en kondensatorer.

 

jeg anbefaller minimum 14,4V lading når en bygger stereo i bilen.

 

Men vet att mange sier mellom 14,2 V til 14,6 V.

Mens enkelte oppererer med over 15V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Selv har jeg altid fått bedre resultat vedå bytte til bedre batteri, og sjekket opp dynamo og gjordingskabel fram dynamo/motor og batteri, en kondensatorer.

 

Jeg har ikke så mye peiling på dette. Må jeg bruke noen spesielle kabler om jeg bytter kablene på dynamoen? Hvilken størrelse bør jeg bruke? Jeg bruker en 20mm2 kabel til forsterkeren. Batteriet som står i nå er et 2 år gammelt 52Ah "orginalt" batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye peiling på dette. Må jeg bruke noen spesielle kabler om jeg bytter kablene på dynamoen? Hvilken størrelse bør jeg bruke? Jeg bruker en 20mm2 kabel til forsterkeren. Batteriet som står i nå er et 2 år gammelt 52Ah "orginalt" batteri.

 

Gjordings kabel fra batteri og dynamo og motor. ikke alle biler har dirrekte gjording fra dynamo. Men fra motoren og till karrosseri.

 

Jeg pleier å dra en kabel fra feste til dynamo og til - på batteri, og så fra batteri til karrosseri.

 

20mm2 er trolig mindre en orginalt.

 

Jeg bruker 70mm2. og beholder de orginale. Er dem gåene, så bytter jeg dem ut med 70mm2 også. slik att jeg får dobbelt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om forsterkeren går i stykekr pga risting så vil jeg nok ha kjøpt meg ny forsterker gitt. har aldri hatt problemer med noen forsterkere som har vært montert på kasse. har altid hatt 2x12" og forsterker har som regel vært montert på kassa uten noen problemer.

 

14,4 volt er vanlig ladespenning på vanlige biler.. er du så heldig at du har dynamo fra bosch kan du enkelt bytte ut spenningsregulatoren til 15volt. da får du noe mer effekt fra forsterker og lysene blinker noe mindre. koster sikkrt par hundre kr bare.. det er verdt det!!

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til Xanderion

 

 

Vis kassa di rister så mye at forsterkeren din kan gå i stykker så ville jeg valgt og bygge en bedre kasse, jeg har kjørt samme forsterker i en båt i 4 år nå og det er ingen antydninger til ødelagde kretskort der, selvom forsterkeren er skrudd i kassa, og båten blir kjørt hardt!

 

Dette er noe jeg hørte fra en som hadde opplevd dette =P

Men du har helt sikkert rett der altså, for jeg kjenner overhodet ingen risting i min kasse når den spiller på fullt...

 

Han hadde antaglivis kjøpt no billig greier =P

[ Daniel Nilssen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg hørte fra en som hadde opplevd dette =P

Men du har helt sikkert rett der altså, for jeg kjenner overhodet ingen risting i min kasse når den spiller på fullt...

 

Han hadde antaglivis kjøpt no billig greier =P

 

Så please ikke uttal deg om noe du ikke er helts ikker på da ? Evnt. skriv (?) til slutt...

Blir litt frustrert..

VW Corrado G60 - Langtids prosjekt

Mitsubishi Lancer glxi -Bruksbil som får kjærlighet

I´m BANKRUPT - A G60 owner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår