Gå til innhold

Revers problem!

Ranger emnet


Street Racer

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 1.9 TDI som ikke er helt go i reversn. Den hakker noe fælt og det høres ut som kassa skal knuses. Jo mer den belastes i revers jo værre er det, helt til den låser seg om det er tungt nokk. Det virker som om et tannhjul eller to mangler på revers giret!

 

Dette er KUN i revers, forover er alt helt i orden.

 

Hvor ligger revers giret? må hele kassa ut? og hvor får jeg tak i nye deler til girkassa?

 

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med girkasser til golf er at 2nd og revers er dem som tar kveld først, og du må nok ut med hele kassa, og splitte den, så er nok enklere, og billigere og finne en brukt en, og bytte :)

 

Men golf er nå golf, og dem fleste girkasser passer bolt on, selv om jeg ikke er 100% sikker på tdi'n :)

 

Er ikke så alvorlig vanskelig å bytte dem heller, løsne motorfester, og akslinger, over en grav, eller lignende og senk motoren ned på siden, men regn med litt banning pga det er litt trangt.

 

Vet ikke om de er nødvendig å bytte bolter på akslingene, men har ved 2 tilfeller opplevd at dem har løsnet etter å ha vært ute en tur :)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm...jeg ville byttet den ut ja. og revers er vel kun ett tannhjul tror jeg. som i tillegg har rette tenner i stedenfor skrå eller så var det motsatt tror jeg brodern sa. men uansett ville jeg nok byttet og passet på å finne en tdi girkasse i og med at de er laget for mer moment ville jeg tro.

 

Mitt beste tips er http://www.bildelsbasen.se ;D Der lover jeg deg at du finner girkasse til en bra pris =) 110hk TDI motor, girkasse, turbo, og dieselpumpe med slanger og rør fikk jeg til 12k liksom.

 

Den gamle girkassa tar kanskje NBS imot =) de gir deg en liten slant for sånt om de trenger

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

værdt og kjøre ned de timene det tar for og hente den om den er fin og gis bort.. koster ikke så mye for diesel/bensin at det overgår kostnadene. Men det står jo på om du evt har mulighet for og kjøre og hente da ofc.. ellers kan du jo ringe og høre om han kan sende den oppover så betaler du frakt + et lite honorar for at han gidder og gjøre det evt.. syntes ikke det er så altfor dyrt forsåvidt.

BMW E46 2003

VW Golf MK 3 Cab. Solg

Volvo S40 - Solgt

Prosjekt VW Golf Mk1 1,5 C Prosjekt tråd fra VW Golf Mk1 Owners Club.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har en 1.9 TDI som ikke er helt go i reversn. Den hakker noe fælt og det høres ut som kassa skal knuses. Jo mer den belastes i revers jo værre er det, helt til den låser seg om det er tungt nokk. Det virker som om et tannhjul eller to mangler på revers giret!

 

Dette er KUN i revers, forover er alt helt i orden.

 

Hvor ligger revers giret? må hele kassa ut? og hvor får jeg tak i nye deler til girkassa?

 

Takker for all hjelp :)

 

Reversen ligger bak det svarte dekslet med volkswagen merke i enden av girkassa. Bak der ligger 5 og revers. Du kan jo bare åpne der å ta en kikk. Men åpner du der spander på en ny pakning. Kommer garantert å svette der etter på. Og selvsagt tapp av olja;)

Husk å kikk etter spon da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reversen ligger bak det svarte dekslet med volkswagen merke i enden av girkassa. Bak der ligger 5 og revers. Du kan jo bare åpne der å ta en kikk. Men åpner du der spander på en ny pakning. Kommer garantert å svette der etter på. Og selvsagt tapp av olja;)

Husk å kikk etter spon da

 

TUSEN TAKK! :) toppers med folk som kan en del! skal se under koveret, håper det bare er så enklelt at jeg finner feilen dær. Og at det bare er og skifte ut noen tannhjul.

Får man kjøpt bare enkelte tannhjul en plass? beste er vel kanskje et VW verksted, hvis dem ikke er svindyr da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår