turbotassen Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Hei. hvordan skal oljerøret fra turbo til blokk på nedsiden festes i blokken på en b230et? står tydeligvis ikke rett siden det spruter ut olje der når jeg får ladetrykk.. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 De skal bare trykkes nedi, med en o-ring rundt, såvidt jeg vet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 stemmer det, men kan jo hende at pakningen er ødelagt eller at røret er bøyd, slik at den slipper ut oljen, er jo litt trykk der. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet August 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Ok, den er grei. Hvor mange ringer skal det være? Sto 2 stykker inni der, farget rosa.. Får prøve å få det inni. Noen som har delenr på denne ringen? Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Trenger en slik selv, skal se om jeg finner delenr på vadis EDIT 1306264 Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Du skal ikke ha turbotrykk der da, men er et vanlig problem med oljeretur på disse rødblokkene. Måtte selv bytte o-ring på min fk... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 eller så kan du lage en plugg, kappe litt av røret og sette en slangebit imellom. ligger litt bilder og mål på tråden min: http://www.bilforumet.no/200-serien/187122-yvind-s-240-turbo-3.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvohazard Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 kapp røret i to og sett en armert slange i mellom, d gjør at du får litt mer lengde, desto mere press mot hullet i blokka. Bytt pakning, trykk røret nedi og eventuelt fyll ut hullet med pakningsstoff og d blir tett som faan. Har kjørt med d lenge nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet August 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Takker for hjelpen folkens! nå bærer det til tess og volvo minde :D Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Kje turbo trykk, men OLJE trykk fra OLJEPUMPÅ;) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet August 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 Samma det, men oljetrykket øker jo med turtallet? Har uansett ordet det nå. Kappet røret, satt slage i mellom. Både på toppen og under turboen. Ser bedre ut og er litt flexibelt. Kostet 0,- i slager hos Tess. Ringene kostet 81,- hos volvo, kjøpte 2, og dyttet på med pakningstoff. Fungerer så langt! Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 oljetrykket øker med turtallet, men blir ikke mye mer en 0,5 -1 bar i forskjell fra tomgang. Litt OT men 240n min med 230f motor bikker såvidt 5 bar i oljetrykk ved gasspådrag, er dette normalt? før lå den på maks 4,5 bar... Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet August 15, 2008 Rapporter Share Skrevet August 15, 2008 olje trykket ligger mellom 2-6bar, vertfall det som står i haynes boka. men at det øker ettervert var jo litt merkeligt:P Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.