Gå til innhold

Lurer på litt div om bilpleie!

Ranger emnet


Jock1

Anbefalte innlegg

Skal inn på bilxtra i morgen og kjøpe litt diverse meguiars produkter til bilen. Trenger polish, bilshampoo, noe som fjerner småriper, og noe som gir en blank/wet look på lakken.

I tilegg trenger jeg en bra plastikkfornyer, felgrens/børste og en bra motorvask! Noen som kan gi meg en liten idè om hva jeg burde satse på i jungelen av produkter?

 

tar gjerne mot noen tips ang. påføring av de diverse produktene også! kjøpt meg polermaskin i dag så :)

 

på forhånd takk!

- Volkswagen golf 1993 1.8GT

X 1992 Volkswagen vento 2.0 GT

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal inn på bilxtra i morgen og kjøpe litt diverse meguiars produkter til bilen. Trenger polish, bilshampoo, noe som fjerner småriper, og noe som gir en blank/wet look på lakken.

I tilegg trenger jeg en bra plastikkfornyer, felgrens/børste og en bra motorvask! Noen som kan gi meg en liten idè om hva jeg burde satse på i jungelen av produkter?

 

tar gjerne mot noen tips ang. påføring av de diverse produktene også! kjøpt meg polermaskin i dag så :)

 

på forhånd takk!

 

Foreslår følgende:

Shampoo: NXT Wash 1,9L

Lakkrens: Deep Crystal Paint Cleaner Step1

Lakkrens2: Quick Clay

Riper: Scratch-X

Polish/Voks: Nxt TechWax 2.0

Felgrens: Hot Rims

Vinyl: Trim Detailer

Motorvask og avfetting: PrickBort (ikke Meguiar's)

 

Avfett med prickbort først, deretter vask.

Så går du over med fingrene og føler etter nupper i lakken, og behandler disse områdene med Quick Clay.

Så kjører du lakkrens i små områder av gangen, skal du bruke maskin anbefaler jeg at du enten maskerer eller behandler vinyllister med Trim Detailer først.

Så går du over områdene du vil fjerne riper på med Scratch-X, små områder av gangen. Denne er tung å jobbe med, og ofte må 2-3 behandlinger til, så å ta hele bilen tar lang tid!

Så, før du legger på et lag med TechWax, vil jeg anbefale en ny vaskerunde på bilen, eventuelt en runde med Quick Detailer og microfiber.

 

TechWax'en kan du gjerne legge på et par lag med, la det gå minst et døgn mellom hver gang. Da får du enda mer glans og beskyttelse.

 

Hvilken BilXtra-avdeling "hører du til?"

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår følgende:

Shampoo: NXT Wash 1,9L

Lakkrens: Deep Crystal Paint Cleaner Step1

Lakkrens2: Quick Clay

Riper: Scratch-X

Polish/Voks: Nxt TechWax 2.0

Felgrens: Hot Rims

Vinyl: Trim Detailer

Motorvask og avfetting: PrickBort (ikke Meguiar's)

 

Avfett med prickbort først, deretter vask.

Så går du over med fingrene og føler etter nupper i lakken, og behandler disse områdene med Quick Clay.

Så kjører du lakkrens i små områder av gangen, skal du bruke maskin anbefaler jeg at du enten maskerer eller behandler vinyllister med Trim Detailer først.

Så går du over områdene du vil fjerne riper på med Scratch-X, små områder av gangen. Denne er tung å jobbe med, og ofte må 2-3 behandlinger til, så å ta hele bilen tar lang tid!

Så, før du legger på et lag med TechWax, vil jeg anbefale en ny vaskerunde på bilen, eventuelt en runde med Quick Detailer og microfiber.

 

TechWax'en kan du gjerne legge på et par lag med, la det gå minst et døgn mellom hver gang. Da får du enda mer glans og beskyttelse.

 

Hvilken BilXtra-avdeling "hører du til?"

 

hører til avdelinga på midstranda/hamar gitt:P sett de har en del der:)

- Volkswagen golf 1993 1.8GT

X 1992 Volkswagen vento 2.0 GT

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår