Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Primera


Boge91

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er ny her, så dere får unskylde meg viss dette var feil plass å starte denne tråden. Hehe

 

Men jeg tenkte at jeg skulle kjøpe meg en Primera og fant meg en på AutoDB

Link: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/requestframe.pl?nr=1951535

 

Det jeg lurte på var om dere som har litt mer peiling enn meg synes at dette er et godt kjøp?

 

Her er litt ekstra informasjon jeg fikk fra selgeren:

 

"Og så e da ein ting te. Bilen har gått meir enn da så står på speedometer. Har truleg gått 250000km. Men det er ikkje nåke problem. Det står jo i ny clutch. Alle bremser på bilen har blitt bytta innen dei 2 siste åra, og har blitt lite kjørt etterpå. Heile forstillinga framme blei ny i fjor haust. Motor går som ei klokke. Du høyrer ein lyd når har går, men dette har ein mekanikar sett på og han sa at det ikkje var noko problem. Bilen har ein registerkjede i staden for reim. Kjedene kan du kjøre opp mot 400-500000km uten å bytte. Lambdasonde er bytta, det gjer at motor går med rett bensinblanding og mengde heile tida. Med tanke på at dei fleste slitedeler er nye så er ikkje kliometerstand eit problem. Bilen er i tillegg tectylbehandla under i fjor. Alle stag og bruer med hjul bak er pussa ned og tectylbehandla i vinter.

Med andre ord: Det meste er gjort, og bilen er klar til å bli kjørt lenge, uten problem.

 

At bilen har gått mykje har ikkje noko å seie for bilen sin del. Motoren har gått på den beste castrol motorolje. Dei fleste slitedeler, som bremser og forhjulsstilling. Bilen er 14 år gammal, og i gjennomsnitt blir dette ca. 18000 i året, noko som er vanlig. Bilen tar seg bra ut og er godt tatt vare på. Han har stått under tak og blitt vaska ofte.

Det følger med 4 nye piggdekk som berre er kjørt nokre få mil. Sommardekka er også nye. Dei har berre blitt kjørt i vår og i sommar. Verdi på desse som nye er ca.10 000,- Det er ein bra bil."

 

 

 

Jeg stusset litt på det at den hadde gått så langt, men hva sier dere?

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som han har behandla bilen som en prins, noe som du skal ta med en klype salt.. Nå har ikke kilometerstand alt å si for motoren sin levetid. Har selv hatt Primera, og bilene går å går uten særlige problemer. Svakheten på Primera er øvre bærearm, ytre drivledd og rust mellom dør og forskjerm. Kan være lurt å få sjekket dette ved eventuelt kjøp.

 

"Du høyrer ein lyd når har går, men dette har ein mekanikar sett på og han sa at det ikkje var noko problem"

 

Dette burde du også få sjekket. En lyd kan være så mangt. Det kan være en liten bagatell, men også en stor, som bare venter på å kødde alt til.. Har fyren servicehefte på alt som er gjort? Er bilen ungdomskjørt kan det også være lurt å være litt skeptisk..

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en ekstra sjekk rundt hjulbuer bak,overgang mellom hjulbue/dørstokk bak(og sjekk at det ikke er noen lettvintløsning med glassfiberspakkel e.l som er brukt) mellom dørhengsler forran,rundt støtdempertårn forran og rundt baklykter/bakluke.

 

45K for en -94mod er en litt stiv pris spør du meg,den bør være strøken for å si det slik.

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Den prisen der er stiv, min primera som er første bil har gått 89000 og er 100% fri for rust, har blitt olje behandla annen hvert år og er stelt utrolig godt med, men vurerer litt og selge, i å med at min har en 1.6 motor, litt lite til tider..! og har vurert 45k for min!

 

men back to topic,

som de sier, se etter rust i hjulbuer, bak i kanten på bak døra og eller ved bærekuler!

 

lykke til med bilkjøp

Ford Sierra 2.0 OHC 87 CL Sedan (Nye strøkne bruksbilen)

Mazda 929 86 2.0 (Bruksbil, solgt)

Mazda 929 87 2.2 (Delebil, spiker)

Nissan Primera P10 94 1.6 LX (Solgt) Nissan Primera P10 93 2.0 SLX (Spiker)

Ford Sierra 91 2.0 Doch CLX (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår