Gå til innhold

Turboen lever sitt eget liv

Ranger emnet


kimmiaudi

Anbefalte innlegg

Hei folkens jeg har et lite problem vett at det er mange topic med dette men har ikke funnet noen direkte svar enda.

bakgrunn har en a4 1.8 t som er chippet byttet til sportfilter uten olje, lagt 2.5 toms eksos hele veien gått 260 000 km aldri byttet turbo.

 

problem: når jeg gir fult gass på 1,2 gir så har jeg 1 til 1.2 bar på turboen men når jeg bytter til tredje da lever den sitt eget liv hvis det er oppover bakke så kommer den helt opp til 1.5 bar men hvis det er slette så holder den 1 bar ca hvis jeg drar den langt ut på turtallet så for jeg i 3, 4, 5 bare 0.5 bar hvis jeg ikke slipper gassen igjen da og gasser igjen så kommer den til 1 bar igjen skjønner ikke en dritt jeg har sett at det kan være lmm, lambda, eller n75 men er det noen som har hatt samme problem som vett å ikke tror :) takk på forhånd knall forum by the way. like a lot (^^,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1,8t har du lavere trykk på maks turtall en 4000-5000 rpm ja, det skyldes at turboen ikke klarer å levere mer luft

 

Nei det er nok feil for jeg har tre andre kamerater med samme bil og chip og dem sinn holder et fast ladetrykk helle veien til turtall sperra og som sagt jeg for det 1 bar en gang i blant men sjeldent men når jeg sliper gassen litt og gasser fult igjen så kommer den til fullt ladetrykk igjen og som sagt på 1 og 2 gir så har jeg også fullt ladetrykk helt til turtall sperra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.... trykket vil jo variere i forhold til motstand på bilen din..

 

Ta å få sjekka opp Boostcontrolleren din.. Jeg tror mest sannsynlig at det er Actuatoren din som er gåen at du ikke får justert opp riktig trykk og at den forbli der..

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.... trykket vil jo variere i forhold til motstand på bilen din..

 

Ta å få sjekka opp Boostcontrolleren din.. Jeg tror mest sannsynlig at det er Actuatoren din som er gåen at du ikke får justert opp riktig trykk og at den forbli der..

 

det der ble litt for gresk for meg hehe har ikke boostcontroll den er bare chipa rett meg hvis jeg tar feil. hva er actuatoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hmm. Hva slags chip er dette?

Skal jo ligge en trykkstopp i chippen da!

2 bar er sinnsykt høyt ... Stemmer meteret ditt?

Har du noen i nærheten med vagcom så du kunne loggført en kjørerunde?... Husker ikke i farten hvilken kanal, men du skal få ut hva slags trykk hjernen sier du skal ha og hva den faktiske verdien er...

E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår