Gå til innhold

Forslag til ARTIG motor og gearkasse

Ranger emnet


Fredd4d

Anbefalte innlegg

Vurderer et lite vinterprosjekt her... Har et karroseri som trenger drivlinje. RWD

Rekke 4 er å foretrekke ink. girkasse... Bakaksel har jeg planer for, så det er uaktuellt foreløpig.

Eventuell ledningsnett og hjerne må medfølge hvis det er innsprut det gjelder. Starter og dynamo trengs også.

En turbo motor hadde vært artig, men ingen krav.

Skal jeg først sette igang med det her, bør det ligge i området 200hk.

Motor må ikke være startklar, men vitale deler må medfølge.

Hvis noen har forslag til motorer som er greit å transplantere inn i andre biler, så tas det imot med takk.

Foreløpig tenker jeg CA18DET fra 200sx.

Hvis noen har det liggende, så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av poenget er at hvis dette går iorden vil det bli en ganske spesiell løsning, derfor går jeg ikke ut med biltype riktig enda.

Men det er en bil som det sitter en 2 liter i fra før, med motor foran og er rwd.

Hvorfor blir det lettere hvis jeg nevner biltype? Alt må bygges om uansett, så om det er kadett, 140, hiace eller cortina har egentlig ikke så mye å si:blunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for en liten v8. 350 fra chevy eller 360 fra chrysler. Begge er ganske enkle og jobbe med, og meget stort delemarket. Billig er de også. Skal ganske lite til for å få 300 hk lett fra begge....

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats på Cossie motor i stedet for nissan... Lettere å jobbe med, lettere å trimme og mye mindre dilldall i motorrommet... Dessuten MYE fetere lyd... Fikser lett 300 hk med original innmat.

 

Cossie motor er morsome og kan være ville, men en trimma cosworth motor er skru deg i hjel motor og ikke å anbefale for folk som ikke er veldig Europa-Ford fan.

 

Men s13 motor eller skyline motor er jo gøy og lett trimmbare, eller hvis du er litt syk i hode :driving ,ta å jazz opp en RX7 wankel med pustehjelp :D

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår