MD90Tech Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Har en 2000modell Hiakk med TD og 4x4, og på vei fra Bergen til Oslo i dag begynte T-belt-lyset å lyse. Det går ikke bort, og jeg regner med at det betyr at jeg må skifte register-reimen? Og hvor får dette lyset input fra? Noe direkte måling av slitasje/spenn i reimen, eller går det på km-stand? Den har gått 141000km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 hadde nok byttet ganske så fort...for å unngå motorras... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 Intervallet er vel på 150 000? Det fikk jeg beskjed om på min 04 hvertfall. En kollega kjørte 190 før han bytta sin :D Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MD90Tech Skrevet August 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 Den ble byttet for 40000km/3år siden, så jeg synes det var litt vel tidlig å måtte bytte igjen.. ..kjører innen Toyota i morgen og hører. Men kjenner dere til hvor dette lyset får input fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Ganske sikker på at det tenner på en fast km, satt av enten fabrikken eller verkstedet. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MD90Tech Skrevet August 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Var og pratet med Toyota i dag, og fikk vite at de antageligvis har glemt å resette telleren da den ble skiftet sist. Den trigger 9000km før den skal skiftes, men min ble jo skiftet for 3år/40000km siden, så jeg kan bare se bort fra lyset. Btw. noen her som vet hvordan jeg kan nullstille det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Spurte ikke om det når du snakket med Toyota altså? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 12, 2008 Rapporter Share Skrevet August 12, 2008 Er ett hull i glasset på instrumentpanelet som er tettet med en liten gummisak. Stikk inn ett lite flatthjern der. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MD90Tech Skrevet August 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Spurte Toyota, men fikk til svar at "det må de som har skiftet reg. reimen gjøre" *lang nok pause til at jeg forstår at han ikke vil si det* Skal kikke etter ett hull i kveld! Finner jeg det stikker jeg inn noe langt og tynt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Pål Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 Hai-æs'n har ikke et slikt hull. Bare gamle lux'er det. Du må skru ut instrumentpanelet. Bak der et sted, er det en liten hvit ledning, som er fastskrudd med en liten stjerneskrue. Den er enten i en "a port" eller i "b porten". Du løsner bare den lille skruen, og flytter ledningen i motsatt port. Instrumentpanelet er festet med fire skruer. To oppi mot dashbord, og to i underkant av panelet (ca i knehøyde). Det er litt plunder med å løsne alle kontaktene på baksiden, men med litt list og lempe, går det bra. Har forresten en -99 mod som jeg bruker i jobben. Bytter reima konsekvent på 100.000km. ...og lampa tenner på en gitt km stand. Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet August 14, 2008 Rapporter Share Skrevet August 14, 2008 I min 03 var det hvertfall ett slikt hull. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg