Gå til innhold

Hjelp! Veldig møkkete Felger

Ranger emnet


BadBoyTurbo

Anbefalte innlegg

Mitt inntrykk av Megs felgrensen, er at man må bruke en svamp eller.no

Hvis du bare sprayer den på og spyler av, kan du se sprutemerkene i møkka på felgen etterpå. Virker som SOnax sin er mer flytende, og renner lettere av.

Den spyler man jo av når den blir rød.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan simpelthen ikke spyle av fastbrent bremsestøv uansett hvor sterk felgrens du har... det må dras ut mekanisk med f.eks svamp eller washmitt.

Har du derimot voksbehandlede felger el.l, brenner ikke bremsestøvet seg fast i lakken, men i voksen (som avfetting/noe felgrens tar)

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv Turtle Wax Extreme Nano-Tech Wheel Clean. finns på nesten alle bensinstasjoner. den er helt rå.

 

om dette er den jeg tror det er (altså sølvgrå ish flaske er den helt syk. har tidligere brukt bare meg og sonax når jeg vasket felger, men turtle sin er helt rå! har aldri opplevd seriøst pustebesver når jeg vasker felger, men herregud for en syre! den tar absolutt alt, til og med helsen din!

 

mvh

stian

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wurth felgrens! beste jeg har prøvd. Lukter saltsyre langveisifra, og funker veldig bra.

 

må tas i flere omganger da...

 

etter vask så finner du fram voksen og boner de opp igjen. god som ny - untagen riper :)

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

wurth felgrens er bra. Ser ut som felgene har (hadde)...krom kant?.. Dersom krommen/lakken alikevel er sprekkete/ødelagt kan du bruke batterisyre,ypperlig på aluminium. spray først på litt,la virke 1 min,bruk så en pensel du dypper i batt.syre. skyll felgene godt,og vask over med zalo eller normal bilshampo.

Tenk på helsa! Bruk værneutstyr ved bruk av batterisyre!!!

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til å skrubbe med kan du bruke fin (den grønne) typen "negerkuse" eller pussematte.

Har brukt det på både lett metall og kromfelger.

Får vekk det meste med litt arbeid og er skånsom for felgene.

Ha på en god syrefri avfetting og vent noen min. før du begynner å skrubbe

Kjør hardt, kjør stil, kjør feita firmabil

 

- 02' Audi A6 1,8TQ

- 97' Nissan 200sx S14a

- 03' Chevrolet Tahoe 5,3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår