BadBoyTurbo Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Hei, noen som har tips til hvordan jeg kan få disse felgene fine igjen? Takker for svar! :) Siter Derbi drd sm 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Meguiars HOT RIMS® All wheel cleaner. Prøv den, selv om det ser ut som om du har litt jobb foran deg tho. Sikkert noen andre her som har bedre peiling enn meg på det der, jeg bare kopierer andre anbefalinger jeg har fått. Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Dynk dem i diesel og puss med oppvaskbørste. Deretter i varmt vann med endel zalo... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BChris Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Dynk dem i diesel og puss med oppvaskbørste. Deretter i varmt vann med endel zalo... Jepp, detta hadde eg gjort. Disel er et supert vaskemiddel:thumb og zalo tar nok sikkert resten:) Avfettingsmiddel kan nok og brukes:) Siter Opel Vectra A 94mod 2.0i 8v (Førstebil) X Yamaha Virago 98mod 125ccm XV (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadBoyTurbo Skrevet August 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Ok, får prøve det da :P Trenger jeg mye diesel? Kan jeg hele/sprute på med flaske, eller må jeg ha en kasse å ha disel oppi så dyppe de neddi? Siter Derbi drd sm 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen240 Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 tennveske er og veldig fint å vaske med, funker omtrent likt som diesel, det du ikke får av med diesel tar du med tynner og tannbørste. Trenger ikke å legge di i bad, kan sprute på og skure. Men husk søler du diesel eller tennveske på dekka må du vaske det av igjen med avfetting, salo, tynner osv for å få vekk dieselen Siter B20 trimdeler ønskes kjøpt. PM http://www.bilforumet.no/nskes-kj-pt/217931-trimdeler-b20-nskes.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Ser ut som mye av det er fastbrent bremsestøv, og da må du nok til med flere typer kjemikalier for å få det strøkent. Avfetting først (diesel eller tennvæske funker, men er relativt sterkt) og avslutt med HotRims. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadBoyTurbo Skrevet August 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Ok!Takkr for mange bra svar :D Men tennveska vil vel ikke skade felgene? Siter Derbi drd sm 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Ikke så lenge de er lakka med klarlakk. Diesel innerholder store mengder fett og syrer som løser opp det meste av olje og fett osv uten og skade lakken. Kan bli noe matt når man har på tynner men kan fikses igjen med litt polish. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
st1an Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Sprut på godt med avfetting, og børst GODT med en såkalt felgbørst (får kjøpt det på bensinstasjoner o.l) så spyl av.. Funker ikke dette, får du ta til verks sterkere midler som diesel eller noe sånt ;) Siter Mvh Stian ________________________________ - '99 Hyundai Coupè *Til salgs* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 9, 2008 Rapporter Share Skrevet August 9, 2008 Men på en annen side ser de felga så stygge ut at jeg ville sendt dem på glassblåsing og lakk... er det sprekker i lakken og driten har fått feste i aluen er det meget vanskelig å få av igjen... Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shine Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Tror jeg ville ha satset på felgrens. Den du kjøper på bensinstasjonen virker sikkert bra.Spray på og la den virke en stund. En gammel opvaskbørste fungerer fint som felgbørste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Anbefaler felgrensen til Sonax, syrefri. Faktisk misfornøyd med Megs sin felgrens.. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gislius Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Må si meg enig med Dr_s, jeg er også meget fornøyd med Sonax sin. Den leveres også med en slags børste, som er meget effektiv på trange plasser, eller felger med masse eiker :) Siter Saxo TCT908 Blach & Chrome 5x120 8,5x19 ET15 m dekk HBO 10 000,- BMW e36 Cab [x]BMW e39 523 [x] Citroen Berlingo[x] BMW 520i e34 [x] Volvo 760 [x] BMW 318i e30 Herjebil [x] Honda Prelude 2.2Vtec [x] BMW 520i e34 [x] Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet August 10, 2008 Rapporter Share Skrevet August 10, 2008 Felgrensen til Meg's og Sonax har vi kjørt sammenlikningstester på... Megs'en tar nesten bare bremsestøv, men den gjør det til gjengjeld best. Sonax'en tar greit med bremsestøv, men også mer asfalt o.l. Så min konklusjon ble at Sonax'en er best som AIO, mens HotRims funker best når man først har kjørt en effektiv avfetting som f.eks PrickBort eller Turtle Nano avfetting. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg