Gå til innhold

Kimbeer's 1,9TDI 110hk Stv. Nå med 18"!

Ranger emnet


kimbeer

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle slenge meg på vogna og lage en liten tråd om min røde rakett=)

 

Det er da en golf 3 med 110hk TDI motor, som min far en fin dag tilbake i 1997 kjøpte seg. Bilen har siden den gang gått mangfoldige kilometer og videre i mor sitt eie før den for nesten 2 år siden endte opp hos meg. Den stakars røde raketten led da av en haug med dødelige sykdommer.

Jeg overtok den i grevens tid! Med en motor som drakk vann som en amerikaner drikker bensin. Kanaler og hjulbuer fyllt opp med krokan! Og mange andre feil og mangler! Jeg tenkte inni meg, at jeg kan ikke la den dø!

 

Så jeg satte igang en redningsaksjon. Ny motor og girkasse inn! Nye kanaler og gulvdeler på begge sider! Nye skjermbuer! Ny frontfanger! Ny justerbar senk! Masse ny lakk og diverse andre ting.

 

Nå Endelig begynner den å nærme seg ferdig =)

 

Har flere bilder på en annen data men her er ett par =)

 

Før start: (Har fra siden og som viser kanaler og slikt bedre menmen)

gulfen.JPG

 

Klar for motorbytte:

demo1.JPG

 

demo2.JPG

 

demo4.JPG

 

demo5.JPG

 

driv.JPG

 

IC2.JPG

 

IC3.JPG

 

Mer bilder kommer nok fra demontering/montering:)

 

Bilder nåværende dato:

 

golfen.jpg

 

2 barna mine parkert utenfor =)

bilpark.jpg

Endret av kimbeer

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har Vag-com/ kjenner noen som har? skulle hatt en diagnose på motor da den ikke går som den skal. Lurer på om ett spjeld har satt seg =( Turboen går men gir ikke effekt som den skal =(

 

hadde også vært fint om noen hadde noen org. sideskjørt og selge unna eller gi bort =)

 

Ingen kommentarer? Så stygg bil? =P

 

Gleder meg til lønning så bilen blir ferdig(ere) =) Hvertfall nå som jeg er ferdig som lærling og har gått opp i lønn :D

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin bil og artig prosjekt..

 

om turboen snurrer og den ikke lader noe så kan det være spjelet på turboen. jeg ville åpnet og sjekket det for om det setter seg vil du ikke ha noe ladetrykk.

iallefall 1st test.

 

om du har bar meter så ville jeg prøvd og koplet det til og sett hva den evt gir om det skulle være noe som helst

BMW E46 2003

VW Golf MK 3 Cab. Solg

Volvo S40 - Solgt

Prosjekt VW Golf Mk1 1,5 C Prosjekt tråd fra VW Golf Mk1 Owners Club.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varm/kaldluft greia er da utseende på klimaanlegget som ble levert i golf 3 =) Er nok en av få levert med det nytt i norge på den tiden tipper jeg =)

 

Skal prøve å få sjekka om det er noe ladning på lur eller om turboen rett og slett ikke snurrer og gjør jobben sin!

Hvor på turboen sitter spjeldet evt? =S kan sikkert legge ut ett bilde av turbo hvor den som vet kan merke av =D

 

 

hehe generasjonsbil ;D Men lurer på tanken å selge begge bilene og kjøpe en Preza før vintern ;D

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

jaja da ble det golf 4 luuuuk lykter igår. Ble ganske fint nå som jeg har Hella golf 4 look frontlamper, Hella klare blinklys og tåkelys og klare sideblinkers =)

 

 

Nå må jeg bare få den dumme motoren til å gå skikkelig igjen!!! Funnet ut at det kan være ett av eller begge magnetventilene som har tatt kvelden så om noen har noen små lure deler med delenr 1H0906627 og 1H0906627A på seg så skrik ut =) møkk og måtte ut med 1927,- stk for nye :P selvom det er billigere enn om de er i orden for da sier møller bytt turboen =(

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke baklykter har du da?

Kan det tenkes at en av de her er likenes da?

 

10536_0.jpg

l_DSC04958.JPG

 

Personlig ville jeg valgt nr 2 siden du allerede har klare lykter foran. Send e-post til Håkon Sandberg / Polardego her på forumet, er importør for http://www.volkswarenhaus.com

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varm/kaldluft greia er da utseende på klimaanlegget som ble levert i golf 3 =) Er nok en av få levert med det nytt i norge på den tiden tipper jeg =)

 

Skal prøve å få sjekka om det er noe ladning på lur eller om turboen rett og slett ikke snurrer og gjør jobben sin!

Hvor på turboen sitter spjeldet evt? =S kan sikkert legge ut ett bilde av turbo hvor den som vet kan merke av =D

 

 

hehe generasjonsbil ;D Men lurer på tanken å selge begge bilene og kjøpe en Preza før vintern ;D

 

Min golf mener jeg hadde likt clima panel, som i passaten min.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde du hadde 3 typer jeg. det er vanlige vifte greiene som heter no clima..., så har du AC som ser ca likt ut bare med en AC knapp under, også har du klimaen med display. Godt mulig jeg tar feil men skulle gjerne sett bilder av andre og =) hadde vært morro=D

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Liten update....omsider

 

Litt småtteri kjøpt inn =) Har også emblemfri grill liggende som skal lakkes...

 

parts.jpg

 

Monterte disse isted men glemte å ta bilde av "ferdig produkt"

 

nybak.jpg

 

Få montert disse så slipper jeg sitte og styre og riste konstant..blir digg!

 

styre.jpg

 

 

Bilen nu idag...gjorde seg med gule spredere....skal se ann hovelyktene også...

 

golfaugust.jpg

 

Lite stemningsbilde....

 

stemning.jpg

Endret av kimbeer

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår