Gå til innhold

Masse fine steinsprut- grunning bare el sparkel?

Ranger emnet


Sulliken

Anbefalte innlegg

Jeg har noen sånne lister som sitter bak lyktespylererne på audi 100, under lykta, og de er fulle av sånne bittesmå steinsprut.. og jeg har sånne hoder for lyktespylerne som det er akkurat det samme med.

 

Jeg har slipt de godt ned med 1200 papir, og grunnet lag på lag med biltema beige primerspray. Men det ser ut som steinsprutene består, selv om jeg har lagt ganske tykke lag med primer.

 

Kan jeg slipe ned igjen grunningen, og så prime noen lag til, og så slipe ned, og så er steinspruten borte??

 

Eller må det til sånn finsparkel for å bli kvitt det? Noen som vet hvordan det er riktig å gå frem for slike prikker, på framkanten av panser, osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må pusse ned godt med 240 papir, legge på et par lag med primer, pusse ned så du ser at primeren/fylleren fyller ujevnhetene så kan du legge på grunning. Det siste laget med primer kan du pusse med 800/1200.

 

Hvis det er store ujevnheter, så er det bortkastet tid å sløse bort en boks med fyller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puss til du jevner ut steinsprangene.. sånn at flaten blir fri for steinsprang. så primer du over og lakk.

 

Puss ned med PP800 før grunning. vått eller tørt

 

 

Oki, bare litt sånn fasonger i materialene, jeg er litt redd for å ødelegge formene, i tilfelle det er litt bygd opp av noe jeg ikke greier bygge opp igjen, og komme unødvendig ned på bart metall..

 

Merker at trikset for å unngå appelsinskall tydligvis er å ha på sinnsykt mye om gangen? Har hatt på tynt først, og så klemt til med kjempemasse om gangen.

 

 

nesten et under at det ikke renner. Men det blir utrolig fine og glatte overflater med den biltema primeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår