Elanzer Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 trimming av 1.8 gasser, lurer på hvor mye man kan få ut av den ? doble webbere, turbo? IC? osv Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 siden det er ca 4dg siden jeg spurte om det samme så kan jeg vel si litt om hva jeg fikk anbefalt. 2x45mm weber gassere, tror det var 268graders kvasskam. grenrør, plan toppen,effektanlegg,luftfilter. men blir nok like dyrt som med turbo :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet November 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 åsså alt det + turbo + IC ? husker tråden din men ingen som reknet med turbo var det ? Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Kan jo eventuelt ta en billig vei til mer futt. Finn en Weber DVG forgasser fra en sierra, kjøp ombyggingssett fra automatclutch yil manuell (noen hundre lapper). Trø den på. Da slipper du Pierburgens mange feil og vakum trøbbel. Kan og kjøpe et Weber kitt, men det er samme forgasseren som på sierra du får då... så og si. Gi så bilen lettere for å puste, og lettere for å få ting ut igjen, kanskje en kvass kam for å tobbe det av... så e du der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet November 27, 2003 Rapporter Share Skrevet November 27, 2003 Originally posted by eirikvw Kan jo eventuelt ta en billig vei til mer futt. Finn en Weber DVG forgasser fra en sierra, kjøp ombyggingssett fra automatclutch yil manuell (noen hundre lapper). Trø den på. Da slipper du Pierburgens mange feil og vakum trøbbel. Kan og kjøpe et Weber kitt, men det er samme forgasseren som på sierra du får då... så og si. Gi så bilen lettere for å puste, og lettere for å få ting ut igjen, kanskje en kvass kam for å tobbe det av... så e du der... Choke kanksje ja? ikke clutch.. hvis man får golf 2 orginalt med autoClutch:) da er det aplaus til VW :)... (vet om automat ja, men mener sånn rally giring uten clutch) :) sweet Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Joda, den der er en ripe i lakken ja... jeeeesssseessss te meg sjøl. Men te forsvar så la eg meg kl 0730 den morgenen itte ei harde natt med jobbing, og sto opp ca 2 minutter før eg posta det innlegget... men, huff, automatclutch, glitrene de ja. Har en stk. automat choke med tilvenningsproblemer selv, og det er denne jeg ville få frem Takk for seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Originally posted by elanzer åsså alt det + turbo + IC ? husker tråden din men ingen som reknet med turbo var det ? ingen som regnet med turbo i min tråd nei :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Spørs litt om du skal bygge for å teste, og lære. Eller om du skal bygge for å ha det driftssikkert. Vanlig NA trimmeing kommer deg på ca 1000 lappen per hest( om det skal gjøres skikkelig) Billig turbo trimming kan blii dyrt, med ødelagte motorer osv.. Men om du innvestere mange tusen så bør det bli bra.. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet November 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 tenkte eg skulle bygge noe i sjangeren til greenrally eller hva han heter :D men er ikke sikker, like grett å bygge 16v når eg skal inviste masse penger :rolleyes: Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Originally posted by TurboPolo Spørs litt om du skal bygge for å teste, og lære. Eller om du skal bygge for å ha det driftssikkert. Vanlig NA trimmeing kommer deg på ca 1000 lappen per hest( om det skal gjøres skikkelig) Billig turbo trimming kan blii dyrt, med ødelagte motorer osv.. Men om du innvestere mange tusen så bør det bli bra.. 1k per hest?damn, blir jo 10lapper bare for å runde 100hk på golfen det jo. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Originally posted by pahf 1k per hest? damn, blir jo 10lapper bare for å runde 100hk på golfen det jo. :) Bør jo ikke bare klemme effekt ut av motoren, vil ikke bli holdbart da.. bytte ventiltetninger, toppakning, og diverse andre slitedeler er jo også lurt, til og med kanskje bytte noen lagre og simeringer.. det skader ikke.. tenk at det er en gammel motor, som ikke har blitt noe friskere med årene!! opp til 100hk går det kanskje billig, men skal du hente ut +30 hk, så blir det engod del jobb.. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 En enkel regel når man skal trimme er å få tilført mere luft og mere bensin inn til forbrenningskammerene. Rett blandingsforhold er også veldig viktig. optmialt blandingsforhold er ca. 14,7-14,9kg luft til 1kg bensin. planing av topp, åpnere luftfilter, større forgassere, effektanlegg, kvassere kam. Sikkert ting som dere sikkert vet fra før, men nevner det alikevell. Siter BMW 325i 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet November 28, 2003 Rapporter Share Skrevet November 28, 2003 Originally posted by Remi Berg En enkel regel når man skal trimme er å få tilført mere luft og mere bensin inn til forbrenningskammerene. Rett blandingsforhold er også veldig viktig. optmialt blandingsforhold er ca. 14,7-14,9kg luft til 1kg bensin. planing av topp, åpnere luftfilter, større forgassere, effektanlegg, kvassere kam. Sikkert ting som dere sikkert vet fra før, men nevner det alikevell. Joa, kjent sak det at vi prøver å oppnå lamda=1, som ikke alltid er like enkelt!! innbiler meg at det er vanskeligere å oppnå dette på en turbobil.. Men er IKKE lamda=1 på diesel bil!!! Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet November 29, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 lamda=1 ?hva er det fornoe ? veit eg det fori eg so opp for 2 sekunder siden eller bare veit eg det ikke ? :D Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet November 29, 2003 Rapporter Share Skrevet November 29, 2003 Originally posted by elanzer lamda=1 ?hva er det fornoe ? veit eg det fori eg so opp for 2 sekunder siden eller bare veit eg det ikke ? :D blandings forhold Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.