Gå til innhold

Arsa666: 1987 Audi 100 Turbo Quattro prosjekt, Update 14.10.08

Ranger emnet


arsa666

Anbefalte innlegg

Da har jeg kjøpt den håpløse prosjektbilen til bruttern, en 1987 Audi 100 Turbo Quattro :P

Bilen er egentlig kun en vanlig 100 Quattro som har ruslet rundt 254 000, og motoren kommer ifra en 200, så dette er ikke 168 hesteren men 186 hesteren^_^ Trur bruttern sa at den har gått under 150 000.

 

Den starter ikke, men delvis av grunnen er latskap fra bruttern sin side, og at den står uten eksos (mangler en liten del).

Gassvaieren er prøvd korta inn med masse strips, så det må også fikses <_<

 

Jeg har egentlig tatt meg vann over hodet med og begynne med dette her, men skitt au :P

 

Motor planer:

-Få den til og gå

-Ny intercooler, Org 200.

-Nye dyser (kanskje)

-Justere turbotrykket til 0.9 - 1.0

-In box powerfilter

-Muligens en kvassere kam

-Nye slanger til intercooler osv, de gamle er drit morkne.

-Div slitedeler

-Lakke og polere div

-Ny oljekjøler

-2,5" Eksos

Skriver mer når jeg kommer på ting.

 

Utseendemessig Planer:

-Hvite blinkers

-Hellakkering i hvit med Trans Am Audi racing striper på sida (en rød og to grå striper, kommer bilde senere) Eller en annen fancy farge.

-Bredding av framskjermer og bakskjermer

-Antageligvis litt Airbrush lakking rundt omkring

-Har noen lavprofil felger jeg skal se på, 15" trur jeg, men hvis de er brukbare blir de lakka hvite

-Div quattromerker rundt omkring

 

Sikkerhet Planer:

-Et lite brannsloknings apparat som blir airbrusha med div Audi motiv

-Kanskje et godkjent halvbur

-Må vel kanskje også ha no bedre bremser hvis jeg skal få godkjent faenskapet.

 

Motor ting som er gjort:

-En fancy blå dumpventil.

 

Utseendetmessig som er gjort:

-Rødsota fake V8 baklys

 

 

Bilder:

 

03082008002.jpg

 

03082008003.jpg

 

Den ser kanskje ikke så fin ut nå, men regner da med at den kan bli fin med "litt" arbeid :P

Betaler forresten 7k for den, følger med endel deler da ^_^

 

UPDATE: 14.10.08

 

Skjer ikke noe særlig med denne for tida, er nedprioritert til den andre audien er ferdig å mt5 og furia er solgt.

 

Kan kaste ut noen gamle bilder fra i sommer.

 

06082008002.jpg

 

06082008006.jpg

 

Uhm... Fin den ja.

 

06082008004.jpg

 

06082008005.jpg

 

06082008007.jpg

 

06082008009.jpg

 

WTF??? Sier nå bare jeg :lol:

 

06082008008.jpg

 

JA det er MUGG!!

 

06082008001.jpg

 

Eneste rusthullet på bilen faktisk.

 

06082008010.jpg

 

Har rydda og satt sammen ting sånn halveis etter at detta bildet blei tatt.

 

06082008.jpg

 

Den skal vel strengt tatt ikke være sånn nei...

 

06082008003.jpg

 

Snuuuurrbo

 

Og så et par bilder av nyere dato.

 

05102008001.jpg

 

05102008002.jpg

 

05102008.jpg

 

Skaffa enda en turbo, denne skal få seg en overhaling etterhvert.

 

14102008.jpg

 

14102008001.jpg

 

Polert den nye turboen litt.

 

 

Kommer mer, jeg, bruttern og en kamerat leiter ett sted som vi kan stå og mekke inne i vinter.

Moped: - 1981 Tempo Panter 470 - 1987 Tomos AT50 - 2002 Honda MT-5 - 1992 Honda MT-5 - 2001 Motorhispania Furia - 1988 Honda Scoopy

Bil: - 1977 Volvo 242 - 1989 Audi 100 2.0 - 1987 Audi 100 Turbo Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerfilter blir vanskelig, evt bare jall... Turbotrykket kan du dra til 1bar med motstand i hjernen.. IC under fangern er helt unødvendig og kommer til å se jævlig ut.

Og du sier det er V8 baklys på den, det er hvertfall ikke de på bildet :)

 

Ellers er 10vt gromt det :D

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerfilter blir vanskelig, evt bare jall... Turbotrykket kan du dra til 1bar med motstand i hjernen.. IC under fangern er helt unødvendig og kommer til å se jævlig ut.

Og du sier det er V8 baklys på den, det er hvertfall ikke de på bildet :)

 

Ellers er 10vt gromt det :D

 

Så at det ikke gikk med powerfilter når jeg så over i dag, går for et in box filter istedet.

1 bar ja, finnes det en veileder for hvordan man gjør det? :bok:

Jeg trur jeg fremdeles satser på IC under fangeren, trur det kan bli fett selvom det er det første som går hvis det smeller en gang.

Fant også ut at det ikke er v8 baklys i dag, det er org som er rødsota damndamn

Bestiller sikkert v8 baklys samtidig som jeg bestiller til 89`en :D

 

Digg lyd i 10vt, selvom det ikke går like bra som 20vt.

Moped: - 1981 Tempo Panter 470 - 1987 Tomos AT50 - 2002 Honda MT-5 - 1992 Honda MT-5 - 2001 Motorhispania Furia - 1988 Honda Scoopy

Bil: - 1977 Volvo 242 - 1989 Audi 100 2.0 - 1987 Audi 100 Turbo Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det finner en veileder. Mener det står på ableitet.no, hvis det skrives sånn..

 

Kjør på med IC, det blir ikke fett. Det kommer til å se helt gærnt ut.. Kommer til å se ut som du MÅ vise at du har turbo på et eller annet hvis.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det finner en veileder. Mener det står på ableitet.no, hvis det skrives sånn..

 

Kjør på med IC, det blir ikke fett. Det kommer til å se helt gærnt ut.. Kommer til å se ut som du MÅ vise at du har turbo på et eller annet hvis.

 

 

Ok, skal kikke innom der snart da :wonder:

 

Det med IC er vel også litt smaksak da :D

Men med planene mine håper jeg ikke at dette kommer til og se ut som en helt vanlig 100 uansett :)

Moped: - 1981 Tempo Panter 470 - 1987 Tomos AT50 - 2002 Honda MT-5 - 1992 Honda MT-5 - 2001 Motorhispania Furia - 1988 Honda Scoopy

Bil: - 1977 Volvo 242 - 1989 Audi 100 2.0 - 1987 Audi 100 Turbo Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du har rota deg borti nå da Are?

Lykke til, du har en god jobb forran deg :P

 

Nææi, litt usikker selv Adrian :uhhmmwhat?:

Hehe, takk, håper jeg får endel hjelp av venner osv også så :)

Moped: - 1981 Tempo Panter 470 - 1987 Tomos AT50 - 2002 Honda MT-5 - 1992 Honda MT-5 - 2001 Motorhispania Furia - 1988 Honda Scoopy

Bil: - 1977 Volvo 242 - 1989 Audi 100 2.0 - 1987 Audi 100 Turbo Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får drage med deg Per da, du ser jo hvordan han jobber ivrig og effektivt med sin audi:hammer

 

Hahaha, sant nok :D

Moped: - 1981 Tempo Panter 470 - 1987 Tomos AT50 - 2002 Honda MT-5 - 1992 Honda MT-5 - 2001 Motorhispania Furia - 1988 Honda Scoopy

Bil: - 1977 Volvo 242 - 1989 Audi 100 2.0 - 1987 Audi 100 Turbo Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

jeg hadde en org 100tq for mange år siden, og kjøre uten IC med høyere ladetrykk er som å drepe motoren, tror dere virkelig at en IC er der for morro eller, en skikkelig ic kjøler lufta rimelig bra, min gikk veldig dårlig uten da jeg drev med no prosjekter, så en ic er absolutt å anbefale, tenk selv åssen d går går med stemplene om d blir for varmt ;)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
jeg hadde en org 100tq for mange år siden, og kjøre uten IC med høyere ladetrykk er som å drepe motoren, tror dere virkelig at en IC er der for morro eller, en skikkelig ic kjøler lufta rimelig bra, min gikk veldig dårlig uten da jeg drev med no prosjekter, så en ic er absolutt å anbefale, tenk selv åssen d går går med stemplene om d blir for varmt ;)

 

Hehe, Klart jeg skal ha IC. Men det blir ikke IC under fangeren, blir enten en som passer bak grillen og fronplata (dååårlig plass -.-`) Eller ny org.

Har ikke gjort no på lenge, delvis på grunn av latskap, andre prosjekter og mest på grunn av kulda. Det er IKKE morsomt å skru bil i minusgrader.

 

Motoren står, aner ikke hvorfor, men har ikke satt meg skikkelig inn i det uansett heller så.

 

Kommer kanskje nye bilder snart, skal ihvertfall se om jeg får gjort noe. Men egentlig må jeg jobbe med den andre 100`en nå, masse småplukk på den og den skal på eu-godkjenning om et par måneder + at jeg trenger den til å øvelseskjøre med. Men får se åssen det står til med tida. Har også en moped som skal gjøres ferdig og selges og en annen moped som skal gjøres kjøreklar til når det begynner å bli varmere i været sånn at jeg har fremkomstmiddel til mai.

Moped: - 1981 Tempo Panter 470 - 1987 Tomos AT50 - 2002 Honda MT-5 - 1992 Honda MT-5 - 2001 Motorhispania Furia - 1988 Honda Scoopy

Bil: - 1977 Volvo 242 - 1989 Audi 100 2.0 - 1987 Audi 100 Turbo Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår