volvoturbo! Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Hei, klarte å knekke A kammen min hehe så har jeg en M-kam fra F motor liggende, så lurte jeg på om det har mye å si fra A til M kammen?? Takk for svar:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Jepp, den er enda værre enn T-kammen!! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 M-kam er den dårligste kammen du finner, skaff en ny a-kam, er jo ikke akkuratt vanskelig å finne :) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Evt en k-kam! :) Da bør du få justerbart kamdrev også. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoturbo! Skrevet August 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 ok hehe får knekke M kammen i to å da:) Fått tak i A-kam; takk for svar guttær:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 til midlertidig bruk, for å ha biln på veien så kan du jo bruke m-kam, fram til du får tak i ny kam. skjønner foresten ikke koffor alle skryter sånn av a-kammen, min motor gikk knapt nokk med den kammen, så jeg bruker t-kam å er godt fornøyd. men alle klager alle på at t-kammen er så dårlig, veit av flere som har tatt ut brukant med effekt med t-kammen. eks gammel motorn til spirit of åsen 142n hadde nesten 300 hk på hjulan med t-kammen, å den gikk som et helvette da, men går seff enda bedre no da med ny motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 7, 2008 Rapporter Share Skrevet August 7, 2008 T-kammen er snill kam, som er ypperlig til vanlig kjøring og langkjøring. Det som er drit med den er at den slutter å dra på 5000rpm... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 på min motor så er jo turtallsperra på 6000, å di siste 1000omdr fra 5000 å opp blir kunn brukt på bane, men er veldig fornøyd med bunndraget å draviljen oppover registeret med t-kammen. eneste ulempen er at min t03/t04 er litt i største laget for den trenger litt tid for å bygge opp trykket, til mitt bruk så har det seff vært best med en 16t turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 11, 2008 Rapporter Share Skrevet August 11, 2008 t-kam er fin for å dra tilhenger med. K er en del mer "leken" enn a, t og m. t er fin for avgass og tilhengertrekking, men den har vel peakeffekt på rundt 3000rpm elns? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg