Tvåførr Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Mye arbeid å sette m90 girkasse på 240 i forhold til getrag? Noen som har noen link til noen som har gjort det før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Søk så får du sikkert mange tråder om akkurat det temaet. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 er nok mer arbeid med m90 siden de har hydraulisk clutch Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy87 Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Men må man bruke hydraulisk? kan man ikke mekke til noe som man kan bruke vaier? Siter Det er bare 2 biler. Ny og gammel volvo ;) Bruk vett ligg brett *volvo 240 TIC 90 Mod. *ISUZU D-MAX 09 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 det går nok ann å mekke om til vaier men det er nok mer arbeid enn å bare tilpasse ei getrag kasse. holder lengre gjør dem og Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Forskjellen mellom hydraulisk og vaier er jo at hydraulisk dytter mens vaier drar.. Jeg har m90 liggende, så gjenstår vel egentlig bare å skaffe det som trengs for å bygge om cluch, så skal den i :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Er jo hull til hydraulisk clutch i torpedoveggen så er sikkert bare å skaffe dette fra 264 eller kanskje 940 Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Er ikke som å finne opp kruttet.. De fleste 240 som jeg har sett har ferdig hull til hovedsyl (hullet er dekt med en oval plate) og ferdige hull til å flytte opp pedalen inni bilen. Min 78mod har det. Eneste du må bygge om er pedalen. Må forlenge den og lage en ny litt lenger arm som peker ned (den du før festa i wiren og pekte opp) Og så er det bare rør og slange ned til slavesyl. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Hyd clutch er nada problema. Kassa er ganske groese utvendig, så er der problemet ligger. Det jeg har hørt og lest er at kassa går på hvis den sitter på motoren når den heises nedi bilen, men at du ikke får kassa av uten å ta ut motor. Løsningen er stor hammer og massere tunnelen litt. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Må hamre litt på tunellen, men svært lite. Å legge opp hydraulisk clutch er ikke noe problem. Hvis du får tak i pedal fra høyrestyrt/260 slipper du å sveise på den gamle. Hullet til hovedsylinder er som sagt på alle 240 allerede. Eller er det ikke mer arbeid enn getrag. Mellomaskel,spakstell,svinghjul,clutch,støttelager i veiva osv.. må jo alikevel byttes/tilpasses uansett Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Hamringen var oppskrytt på min 86-modell. Der gikk den rett på, uten problemer. Litt trangt er det. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 er ikke store problemet nei men blir det mer arbeid med m90 enn getrag? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Du slipper jo adapterplate med m90. Samt utløserlager og alt det der passer jo. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 er vell bare att det er trangere i tunnelen til ein 240 enn ein 740, har to ører på toppen av kasse som må enten kappes av eller at tunnelen på bankes for å få plass til dei to ørene. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.