GoDevil Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Har en 94 mod E220 stasjonsvogn som virker knallhard i dempera bak pluss at det nermest smeller i dumper ol. Er dempera mest sannsynlig def? Kan en sette inn vanlige dempere fra fks sedan? Har jo stort sett aldri noe tungt baki likevel... Koster vel skjorta de orginale? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet August 4, 2008 Rapporter Share Skrevet August 4, 2008 Er den høy bak? Nivåreguleringen er kanskje helt på tryne (da blir den hard for at den prøver å bli høyere). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GoDevil Skrevet August 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Ja,den virker høy bak. Hva er det som styrer høyden? Går det an å bare koble den ut på noe måte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Det er defekte gasskuler til nivåreguleringa, Gasskulene er dempinga. Om den er høy bak kan det hende det hadde gjort seg med en justering av nivåstaget Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Det er nivåregulerings staget som står fra understellet til bakakselen som er løst eller et rustet feste til denne som er feilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Det er nivåregulerings staget som står fra understellet til bakakselen som er løst eller et rustet feste til denne som er feilen. Hvor har du den idèen, løst stag gir ikke stiv bil, men det gir defekte gasskuler, om bilen er veldig høy kan det være problemet, men ettersom jeg har forstått er ikke det primærproblemet. Gasskulene er problemet, om bilen virker høy bak er det nok pga at nivåreguleringa synker ikke som fjærene foran, men den bør dog justeres til at bakfjærene har sigi noe gjennom åra bak også. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet August 5, 2008 Rapporter Share Skrevet August 5, 2008 Bare teite kommentarer fra deg. Du kan bare slutte å svare for du blir oversett. Jeg VET at jeg har rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBW124 Skrevet August 6, 2008 Rapporter Share Skrevet August 6, 2008 Ja, hvordan justerer man på den nivåreguleringa. Har det samme på min W124 230TE '92 . Den er høy og smeller på humpler. Hvem hva hvor justerer man på det? Kan noen legge ut bilde®? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Når en 124 stasjonsvogn (samt 210 og shitroeng med hydraulisk nivåregulering) blir steinhard i dempingen (bak på MB) så er det pga akkumulatorkulene er gåene. Da ryker membranen som er inni gasskula, og hele kula blir fylt med olje. Dermed så vil det ikke være noe som tar i mot kreftene som nivådemperene blir utsatt for, og det blir steinhardt. Så her er jeg enig med Granadamannen. Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bnz230TE Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Hadde faktisk heilt likt problem med min 89mod 230TE. Måtte skifte ut akkumulatorboksane, og dette kosta litt.. Så seier meg enig med granadamannen eg og.. Siter '93 Volvo 850 GLE '01 Mercedes-Benz C200 Kompressor '89 Mercedes-Benz 230TE -Solgt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 8, 2008 Rapporter Share Skrevet August 8, 2008 Tror kanskje E320 Avantgarde burde jekke seg ned noen hakk. Kanskje finne noen andre enn bilmekanikere som kjører MB å kødde med. Men nok om den saken, gidder ikke slenge masse dritt OT her. Forklaringa til 90-300TE stemmer helt, gjelder alle MB med hydraulisk nivåregulering. Justere høyda på nivåreguleringa gjøres bak på regulatorventilen. Man kjører bilen på en 4-søyler bukk eller grav(så bilen står på hjula, du kommer under og den ikke er løfta på) Der finner du en ventil som er forbundet med stabilisatorstaget med ett lite stag(Nivåstaget). Skru det staget løst fra armen på ventilen. Det er ett hull i armen på nivåventilen, finn ett borr eller noe som passer i det hullet, den vil og passe i ett hull på ventilen, når borret er tredd i er ventilen i nøytralposisjon. så justerer du Nivåstagets lengde så det passer perfekt i. Skrur sammen, tar ut borret. Ferdig. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg