Gå til innhold

Den store myggtråden

Ranger emnet


Juristen

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ellers Reodor, hvordan er myggen "søraførr"? Her er myggen liten, og jævlig innpåsliten. Men beveger man seg litt inn nabolandet, er myggen mer som helikoptre som kommer inn for landing som man får tid til å kværke før den har fått landet!

 

Her sørpå er myggen ca 10 mm lang. Hvertfall etter at jeg har klasket den flat. Ellers har jeg hørt rykter om at de nordnorske myggjævlene er å sammenlikne med sagekrakker.

 

Mitt beste myggminne har jeg forresten fra TV. Vegard Ulvang var med gutta på tur til Finnmark, Finnland, Russland eller deromkring. Mens de satt og ventet på at fisken skulle bite, midt i det jævligste mygghælvete som tenkes kan uttrykker han kaldt og rolig mens han vifter vegg en kubikk med mygg:

 

"Det verste er at det nesten ikke er mygg her".

 

Skulle gitt en myggspiral for å se det innslaget en gang til :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Finnmarks myggen ikke er stor, er den i alle fall tallrik. Det og telle 40-60 mygg i handa etter et enkelt slag på låret er visst ikke helt uvanlig etter det jeg har hørt/lest.

 

...og hvis vi tar i betraktning at en liten fjær fort kan bli til en hel hønsefarm, og i tillegg tar det hele med 3,14 klyper salt, kan det hende at vi lander på rundt 4-5 mygg. Men det er jo også en anseelig mengde mygg samlet på et ganske lite område.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sørpå er myggen ca 10 mm lang. Hvertfall etter at jeg har klasket den flat. Ellers har jeg hørt rykter om at de nordnorske myggjævlene er å sammenlikne med sagekrakker.

 

Myggen her er rundt 10mm, uklasket. Men myggen i Sverige er skummel. Var i Piteå på dragracing nå i sommer, å myggen var jo rundt 13mm. Det merkelige er at myggen her i nordnorge lander på kroppen, for så å "lete" etter en plass å stikke, mens myggen i Sverige har nesten begynt å suge blod før føttene har landet..

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som er opprinnelig ifra Finnmark, vet at myggen derifra er vesentlig større enn de her nede. (Trondheim)

I tillegg så er min efaring, som Darty påpekte, myggen lengere nord, de lander rett i blodet på deg, og ikke på bena, for deretter å spasere litt rundt på kroppen, for så å penetrere huden din.

 

Det skal sies at i Trondheim, har man knott, noe man ikke har veldig langt nord.

På en annen side så er det såpass mye der hvor jeg egentlig er ifra, så myggen blåses vekk.

 

Jeg har også kjørt endel ganger ifra nord til sør med bil, da har jeg 1 gang stoppet i skogen, mellom Rovaniemi og Ivalo, husker ikke mer konkret, gikk ut av bilen og pisset. Det var bare så vidt jeg klarte å kjøre videre igjen, da jeg var begynt å bli blek, og led da ut av anemi! :) (Noe overdrevet setning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnskogen har stor mygg sier nå bare jeg!

Holder til en del langt uti skauen der og hvis foholdene ligger tilrette så er det nesten ikke værende ute.

I traktene langt innover små jævla grusveier så langt at man får opp telia på mobiltelefonen.

 

Kjenner en håndfull raringer sonm liker seg litt avsides...kanskje best sånn.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er myggsesongen over?

Jeg har nemlig et stikk på venstre legg som klør infernalsk!

 

Men når jeg tenker etter kan det ha vært der en jævel av en hjorteflue beit!

Oppdaget nevnte insekt for første gang, og til min store skrekk, sist helg.

Den beit som en klegg, og det var vanskelig å få den til å slippe!

Selvom jeg befant meg på svensk side, tror jeg de hørte skriket mitt helt over til Østfold..

 

Her er et eksemplar før og etter den har kastet vingene:

 

hjortelusfluen.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Hurdal er det mye mygg! Sint mygg! Målrettet som fan! Mutert elvemygg sies det å være! Den er ikke så stor men det er med myggen som med bikkjene; jo mindre jo hissigere!

 

Her er det også endel knott i tillegg så man må væpne seg med fluesmekker, myggsprial, servietter og spray! Ellers kan man ikke sitte ute... I tillegg til alle fluene og vepsen... men det er lite flått her så den gidder vel ikke å konkurrere om blodet.

 

Det med bananer og mygg har sin grunn i at myggen liker søtt blod.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på den riktige siden av Mjøsa, har det vært overraskende lite mygg. Men med en gang du kommer nærmere vannkanten, ja da setter de inpåslitne og barbariske jævlene seg på deg og suger deg nærmest tom for blod, før de stolte av sin bragd flyr lykkelig avsted for å suge mer blod. Vil på det sterkeste fraråde mine medmenesker å ha fest på skurven, der er det mer mygg en du noen gang har drømt om i et forferdelig mareritt.

 

Forøvrig er vel myggen ganske "standard", omtrent 10 mm lang og plagsom som en mygg bare kan være.

 

Men den værste av alle typene mygg er næsningmyggen. Digre jævler. Hvertfall 1 meter lang, med FK-caps og snusleppe som du aldri har sett før, og den suger ikke bare blodet ditt, den spiser deg hel. Heldigvis kan den effektivt holdes borte med kjøpesprit og bleiesnus, men så fort du åpner 5-literskanna med hjemmebrent, ja da bør da ha med deg både hagle og spett, for da kommern med en gang!

Kjør hardt, kjør stil, kjør volvo med 3 dritfulle fjortisser baki uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det at myggen er hetrofil? hørt at guttene ikke stikker, som ikke er tilfelle blant homo sapiens desverre.

 

hvordan ser man forskjell på en han og en hun?

 

bonus til de som besvarer denne:

 

er "spissen" dems hul? siden hvis man holder myggen mens den suger, så sprekker den til slutt.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår