Gå til innhold

Ny Avensis

Ranger emnet


Oxide

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny her og har kjøpt en ny Toyota Avensis Stasjonsvogn.

2.0 D-4D (126 hk DPF) 6 gir manuell Executive Navi

 

og har noen spørsmål.

1: Xenon lykter på langlys, hvordan reagerer Toyota på garantier og lignende, jeg spurte om de kunne gjøre det men fikk et kjipt svar. har tenkt å montere sjøl, men er litt usikker om jeg tørr miste garantien på det.

 

2. og tuning av motoren, har lest endel på forumet og kommet frem til at en boks er ikke å forakte.

http://www.kcr.se/render_page_vs.asp?pageid=33&vehicleid=1872

er jo et alternativ, men så er det garantitullet igjen. er det verd det ?

 

John Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterer du xenon på fjernlysa mister du nok garantien på lampene. Og siden avensis har litt problemer med matte linser i lampene, og mange blir skiftet ut, ville jeg nok ikke gjort noe med det. Men enig i at det ser kjipt ut med kun xenon nærlys. Mener xenon pærene koster ca 1600.- stk hos toyota, så veit du det...

 

Det med kcr boks funker greit. Lurer på om de kanskje selger med motorgaranti på boksene sine? Uansett er en slik boks fryktelig enkel å montere/ demontere. Skulle det bli problemer, tar du ut boksen før du sender bilen på verksted.

Problemet da er at verkstedet kan få problemer med å finne en feil som ikke er der lenger, hvis den er relatert til boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svarene.. jeg pratet med Toyota anngående Xenon pærer, men det kunne de ikke montere sa de (vertfall her i Kristiansand)

Med tanke på de matte linsene er det på nærlys da ?

 

får prate med han fyren hos toyota i morgen når jeg henter bilen..

hadde tenkt å sette inn http://www.dybvik-trading.no/product.asp?p=4648

ryker dritten må jeg vel bare ta kosten av det.. grunnen til jeg ikke handler på ebay er pga jeg ønsker den europeiske godkjenningen (E merking)

2k for Xenon langlys kan jeg betale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Jeg kjøpte samme bilen i April 2008, og har hatt følgende småproblemer til nå: Justert 1 stk bakdør pga steinsprut som etterhvert kan føre til rust. Må bytte begge bremseskivene og klossene foran pga djupe riper/spor i skivene. Synes også at motoren plutselig begynte å bråke mer enn før, til og med kona merket denne lyden.

 

Er det flere problemer man burde være obs på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

jeg og merket det på min bil. (ny i april 08.) har hatt den på en del langturer nå, og det virker som det slites seg til. hører ikke noe skriking eller ulyder, men jeg følger med hele tiden.

 

Bakdøra har jeg ikke sett noe gæli med, men jeg synns også at min bråker eller går litt "hardt". har ikke noe trim eller lignende.

 

kan dette være oljetype/diesel relatert? har opplevd det på tidligere biler.

 

prekas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

jeg og merket det på min bil. (ny i april 08.) har hatt den på en del langturer nå, og det virker som det slites seg til. hører ikke noe skriking eller ulyder, men jeg følger med hele tiden.

 

Bakdøra har jeg ikke sett noe gæli med, men jeg synns også at min bråker eller går litt "hardt". har ikke noe trim eller lignende.

 

kan dette være oljetype/diesel relatert? har opplevd det på tidligere biler.

 

prekas

 

 

Hei

 

Jeg har heller ikke satt inn noen KCR boks, men den har begynt å gå litt "hardt" ja. Den var ikke slik frem til ca 4000km, nå har den gått 7500km. KCR var forøvrig det merke jeg blei anbefalt av Toyota hvis jeg ønsket å sette inn en sånn boks. Men det er faktisk den eneste bilen Toyota fraskriver seg garanti dersom du setter inn en slik boks. Dette var visst pga toppen kunne ryke. (De gir full garanti på andre motorer/modeller). Du burde i hverfall følge med på bremseskivene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det svaret anngående Xenon jeg fikk :/

De kunne ikke sette inn det her (Kristiasand), og annbefalte meg bare å la det være.. men ettersom jeg var på langtur i går, kjørte litt i mørket.. jeg SKAL ha xenon (hadde det på forje bil, og jeg føler jeg ikke ser en dritt)

 

Er det bare på Avensis eller på D4D motoren du mister garatien vist du setter inn KCR boks ?

 

D4D motoren strekker seg jo over mange av Toyotas modeller..

 

John Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det svaret anngående Xenon jeg fikk :/

De kunne ikke sette inn det her (Kristiasand), og annbefalte meg bare å la det være.. men ettersom jeg var på langtur i går, kjørte litt i mørket.. jeg SKAL ha xenon (hadde det på forje bil, og jeg føler jeg ikke ser en dritt)

 

Er det bare på Avensis eller på D4D motoren du mister garatien vist du setter inn KCR boks ?

 

D4D motoren strekker seg jo over mange av Toyotas modeller..

 

John Einar

 

Hei...

 

Det er snakk om D4D 126Hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt ettermontering av xenon skal ikke ha noe å si. Toyotaforhandlerne skal bare være glad til, da orginale halogenpærer faktisk blir for varm, og brenner istykker reflektorene og pæreholderne. Jeg måtte bytte ei lykt, da det bare var kull igjenn av reflektoren, og selvfølgelig dugg da... Fikk ikke så mye som ei lyspære på garantien. En annen ting, er at ei xenonpære nesten ikke produserer varme- ergo berger reflektoren.

Når det gjelder å handle pærer med eller uten E-merke, spiller det ingen rolle. Det er uansett ikke lov å ettermontere xenon i lykter uten X-merking... Men hvem i granskauen bryr seg om det???

 

Klem på med xenon- se godt, og kjør trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår