Gå til innhold

fjerne org resirkventil på 230fk

Ranger emnet


Marius__

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bilen min også stopper hvis jeg brå tråkker inn clutshen....men jeg ble fort vant til det og bare pumpe litt på gassen så holder den seg...får litt artig lyd også med åpent filter

Volvo 945Lt..

Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak

Volvo 740Tic..solgt

Opel Omega 3000..høggd

Opel Omega 3000..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at motoren stopper dersom man blender slangen fra innsug til dump og kjører trykk over dumpen (slik at den ikke åpner)?

 

lurer jeg også på egentlig

 

skjønner at den kveler seg med åpen ventil som slipper trykket ut i det fri, men når man ikke slepper ut noe så burde jo dette gå fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på motoren min har jeg en t3 turbo, som det ikke er orginal dump på så jeg har ikke noe valg. motoren min stopper også når jeg har gitt gass og slepper gasspedalen. er det ikke noen mulighet å få fiksa detta problemet på en ordentlig måte?

 

Jo, montere resirkulerende ventil. Dvs en som ikke slipper ut i det fri, men slipper trykket fra nærmest mulig innsuget tilbake til rett etter mengdemåleren / foran turboen. Da må lufta som slippes ut ventilen gå tilbake igjennom mengdemåleren og blir da "målt ut fra systemet" og hjernen vil ikke pøse på med bensin til bilen stopper. Du må trekke en slange med stor nok diameter (for kort utblåsning) fra ene siden av motoren ved gass spjeldet til den andre, med en resirk ventil på. Monter ventilen nærmest mulig spjeld-siden, for å slippe unødvendig ekstra-luft som må lades før motoren får trykk.

 

Bør monteres nærmest mulig spjeldet sånn at mesteparten av lufta slipper å snu retning for å komme ut.

 

Har hørt at man kan modifisere noen åpne dumpventiler til å passe på en slange sånn at det kan føres etter mengdemåleren, og samtidig få en grei lyd, men har ikke sett dette.

 

Alternativet hvis du vil ha en åpen dump er å bygge om litt og montere mengdemåleren rett før gass spjeldet, altså på høytrykksiden. Noen sier at dette går bra og holder lenge, mens andre sier at man blåser istykker måleren på noen dager, så er usikker på om dette faktisk er noen god idè. Kan tenke meg at den ikke har godt av det, men det bør gi noe raskere respons på gassen da du eliminerer en del av "laggen" fra du gir gass til mengdemåleren har oppfattet hvor mye luft motoren får (høres ut som den svelger et eple hvis du plutselig gir full gass i fri).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår