Gå til innhold

Girkassa?


kromlol

Anbefalte innlegg

Da prøver jeg her, når det var labert med tilbakemeldinger på teknisk forum.

 

Skal prøve å forklare symptomene på bilen så godt som mulig:

-Virker som den prøver å spinne ved fullt rattutslag til begge sider.

-Ved gasspådrag og sving så smeller det høyt og rister i hele bilen, bare 2 smell ganske raskt.

-Ved sving til venstre så svinger bilen selv hvis jeg slipper rattet, og retter ikke opp selv. Kun ved revers.

-Ved sving til venstre så er den tung, og slipper jeg rattet så retter den utrolig raskt tilbake, og går litt over mot høyre før den blir rett igjen.

 

Har byttet den indre drivknuten da denne var ødelagt. Dette gjorde jeg etter at disse symptomene kom.

 

Alt dette skjedde etter at jeg spinnte ut av et lyskryss.

 

Bilen er en Ford Mondeo 2.5l V6, 95modell.

 

Håper på raske svar som kan hjelpe meg

 

Og er det noen som vet ca pris på å få sveiset igjen et hull i bunnpanna?

 

Hva vil en girkasse koste meg? Vanskelig og bytte den? Ca pris et verksted tar for å bytte kassa hvis jeg har girkassa med i bagasjen?

 

Ble en del spørsmål :P

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkasse kjøper du brukt på høgger, kan koste alt fra 4000 og oppover, om du er heldig, og kan prute. Jobben for å bytte girkassa, er vel gjort på en dag, dvs 7,5 timer, da kan du jo selv regne timeprisen.. Er bare å ringe rundt og høre om pris på jobben.

 

Alle de problemene du har når du svinger og gir gass, høres for meg ut som at du har mange gåene foringer, eventuelt gåene bærekuler.. Sjekk ut bærekuler, lenkearmer, stab.stagsforinger, bærearmsforinger, kjenn etter om hjula er harde å vri rundt.. Om en foring har en sprekk, eller ser rimelig sliten ut, bytt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Virker som den prøver å spinne ved fullt rattutslag til begge sider. Kan du forklare litt bedre, kanskje defekt differensial

 

-Ved gasspådrag og sving så smeller det høyt og rister i hele bilen, bare 2 smell ganske raskt. Defekte motorfester, foringer++

 

-Ved sving til venstre så svinger bilen selv hvis jeg slipper rattet, og retter ikke opp selv. Kun ved revers. Vanlig, selvoppretninga av styringa kommer av castervinkelen( helling mellom bærekule og dempertopp fram/bakover) og blir selvfølgelig motsatt når du rygger.

 

-Ved sving til venstre så er den tung, og slipper jeg rattet så retter den utrolig raskt tilbake, og går litt over mot høyre før den blir rett igjen. høres ut som feil castervinkel på V. side(evt. H. side), forklarer også fenomenet i forrige punkt, få tatt en grundig sjekk av forstillinga di, er ikke sikkert det har så mye med kassa å gjøre i det hele tatt

 

 

Bilen er en Ford Mondeo 2.5l V6, 95modell.

 

 

 

Og er det noen som vet ca pris på å få sveiset igjen et hull i bunnpanna? For å kunne sveise bunnpanna må den ut, tar du den ut og gjør den grundig rein sjøl blir det ikke dyrt. Er det alu-panne så må du regne med at det ikke blir hel tett da alu sprekker lett og får porer.

 

Hva vil en girkasse koste meg? Vanskelig og bytte den? Ca pris et verksted tar for å bytte kassa hvis jeg har girkassa med i bagasjen?

 

Sjekk hva Ford skal ha for å bytte den kassa du, istedenfor mekonomen, det er ford som har gjort det oftest.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:)

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det at den prøver å spinne, var en som sto utfor bilen som la merke til dette. Det er akkurat som om den lugger når man kjører den. Nesten sånn bevegelse som når man holder på å kvele bilen. Aldri vært sånn før. Men skal kjøre bilen til ford imorgen så de får ta en titt på den.

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det med at det føles ut som om den holde på å dø ut når du svinger kaan være en føler som skal øke turtallet litt når du har full sving på rattet. En slik en er det hvertfall på 2.0 literene. På 2.0 literen så sitter den på et rør. Grønn dings, men en multiplugg som sitter ganske høgt. Tar ofte borti panseret, og brekker ledningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår