Gå til innhold

Griffin Head's 96 mod. SAAB 9000 CSE 2.3 turbo prosjekt. (Mot slutten - Masse bilder

Ranger emnet


Griffin Head

Anbefalte innlegg

SAAB 9000XTR CSE 2.3 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner bilen å ta form Kjetil.... Kjempe bra....:). Jeg må nesten ta meg en tur for å ta en bedre titt på den snart....

 

Takk for det begge to. Som du sier begynner det å komme sef. Lakkeringa ble helt 110% perfekt, men unertegnede har desverre stressa litt enkelte steder med grunnarbeidet så det er enkelte så og si usynlige ting som irriterer meg meg litt.

SAAB 9000XTR CSE 2.3 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, konge prosjekt!

Har utallige timer i en 2,3 turbo (riktig nok 91 da..), dette er utrolig gode biler.

Jeg lurer litt på felgvalget. Jeg selv er ikke spessielt fan av de tre-eika (aero?) felgene.

Hadde det vert min bil hadde jeg skodd den med noe signert BBS (eventuelt Saab sine felger produsert av BBS), da dette er utrolig pene felger på desse bilene. Men smaken er jo som baken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, konge prosjekt!

Har utallige timer i en 2,3 turbo (riktig nok 91 da..), dette er utrolig gode biler.

Jeg lurer litt på felgvalget. Jeg selv er ikke spessielt fan av de tre-eika (aero?) felgene.

Hadde det vert min bil hadde jeg skodd den med noe signert BBS (eventuelt Saab sine felger produsert av BBS), da dette er utrolig pene felger på desse bilene. Men smaken er jo som baken..

 

Felger og intriør er ikke prioritert i denne omgang. Super Aerofelgene synes jeg gjør seg godt på 9000, men det er som du sier: Smaken er som.... Men har hatt i tankene å få tak i 5 bolt adapter. Da er felg utvalget så mye større.

 

Når det gjelder å få bilen på veien så nærmer det seg. Begynner å bli riktig så ferdig med montering av bilen. For det meste er det kun småplukk og montering av dører igjen. Har en god del bilder liggende som jeg kommer til å legge ut etter hvert.

SAAB 9000XTR CSE 2.3 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

 

Så var arbeidsdagen over. Nå går det mot slutten av monteringa. Nå gjenstår det kun litt småtteri som å montere på plass trekket i bagasjerommet oggummilister under dørene. Gummilista på høyre bakdør er ikke helt hundre, så den må sjekkes at sitter skikkelig nedi skinna inni døra. Det er noe rart nedi der som ikke stemmer:hvaskjera :hmmmmmmmmm:

 

Til uka er det tid for EU kontroll. Jeg vet hva som må gjøres før denne. Det er kun å bytte høyre yttre mansjett på drivakselleddet og skifte høyre midtre del av bremserøret. Dette er småtteri som er fort gjort og fikse. Tenker jeg tar det i helga.

 

Så glemte jeg frontruta da. Da jeg begynte på bilen kontakta jeg en skolekompismav meg fra bilmekken som jobber ved Hadeland Bilglass på Lunner. Han kom til meg på timen og skar ut frontruta. Da jeg skulle ha inn ny fronrute så var han like kjepp. Han kom hjem til meg i løpet av to timer, og var ferdig på 20 minutter. Dette er bra service Håvard!

 

Slenger med de siste bildene.

 

Da bilen kom hjem fra lakkering begynte jeg å montere bakparten først. Her var jeg så vidt i gang med baklykt.

grunnarb49.JPG

 

Jeg var litt lei denne dagen så det gikk smått, men refleksplata kom da på etterhvert.

grunnarb50.JPG

 

Neste etter at bagasjerommet og bakpart var montert var å sette på alle klips fester, gjenomføringer og Aero styling. Her er fenderlistene, kanaskjørt og skjermbuelister satt på på høyre side.Begynte nå og bli litt "excited".

grunnarb52.JPG

 

Her er venstre side også ferdig. Måtte prøve passformen på fron-fangeren også. Liker ikke ubehagelige overraskelser når ting skal skje. Derfor måtte den prves på. Den passet perfekt. Var fornøyd bortsett fra at han jeg kjøpte dette av ikke hadde fortalt om bakre venstre hjulbuelist. Alle festene bortsett fra de to bakerste var ødelagt og smadra. Så denne må kjøpes ny. Nå er den bare provisorisk festet.Frontruta har også kommet på plass.

grunnarb53.JPG

 

Dette bildet hadde vært perfekt om ikke lyktene forran hadde manglet.

grunnarb54.JPG

 

Liker dette bildet også. Det virker som skjermene bygger noe vannvittig.... Ellers så gjenstår det litt småplukk som vinduer og dørhåndtak. Det var det neste på lista. Desverre så har jeg ingen bilder fra dette. Det satte jeg på i helgesvingen i bakrus... så ble det oppadgående. Litt morro må man jo ha det selv om man driver med bilmontering.

 

Det jeg har bilder av er ettermontering av fronten på bilen. Synes det ble meget bra. Hmmmm.... hadde litt problemer med balansen her gitt...

grunnarb57.JPG

 

grunnarb59.JPG

 

grunnarb61.JPG

 

Neste innlegg fra meg vil være for avdukning av bilen i ferdig stann.

DSC00060.JPG

SAAB 9000XTR CSE 2.3 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var tiden kommet for avdukning.... eller ikke. Desverre så ser det til å dra ut litt. Bilen vil være klar til Rudskogen, men pga trøbbel omkring senkesett som jeg skal bytte til godkjent type H&R som SpeedParts ikke fikk før til uka, og at jeg MÅ ha med meg målebrevet fra firehjulskontrollen, så måtte jeg utsette EU kontrollen til slutten av neste uke. Så EU kontrollen og godkjenning av senkesettet på Biltilsynet er det som står igjen. Eller, ikke helt... EU kontollen ble i orden i dag... Så egentlig er det kun godkjenning og innføring av senkesettet som er igjen. For i dag har jeg byttet og skjøtet bremserørene, midtre og bakre del på venstre side.

 

Ser også ut til at jeg må utsette motivlakkeringa pga. familiære årsaker , men det vil komme på bilen. Må bare ta det senere i høst eller over jul. Det kommer mest ann på Maria Elena gentlig.

SAAB 9000XTR CSE 2.3 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår