Gå til innhold

Bakgrunnslys i dashbord lyser ikke lengre

Ranger emnet


Tommy-NSR

Anbefalte innlegg

Renault Megane 96 modell

 

Jeg innstallerte idag ny cdspiller i bilen og alt fungerte bra i et par timen, men plutselig røk lysene i dashbordet og cdspilleren vil ikke starte.

 

Fant ut at kabelskoene til strømtilførselen til cdspilleren var løse, men da jeg koblet til denne igjen virket fremdeles ingenting.

 

Har sjekket sikringen til dashbordet. Er det noe annet jeg kan prøve?

Renault Megane 96'

* VW Golf 2 86'

* Ford Fiesta 1.1L (Morfar edition)

* Honda NSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket alle sikringer. Èn var gåen og jeg byttet denne men fremdeles ingen lys \ cdspiller.

Kan legge til at dimmeren for lys i displayet bare dimmer lyset i temperaturmåler \ digitalklokke delvis, og ikke fra ingen lys til fullt lys slik som før.

 

Edit: Tenker disse to feilene henger sammen. CDspilleren er vel koblet til dashbordlyset og starter bare når dashbordet får strøm? Slik at den ikke starter uten tenningen i? Kan det være en sammenheng her eller kan dette være to uavhengige problem?

Renault Megane 96'

* VW Golf 2 86'

* Ford Fiesta 1.1L (Morfar edition)

* Honda NSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At stereoen kutta ut sammen med lysa har nok en sammenheng ja. På bilen min så virker det som ting er seriekobla av noe slag, cd-spilleren vil f.eks ikke virke om jeg drar ut sikringa til sig. tennern og skiltbelysninga bak vil ikke virke om jeg drar ut sikringen til interiørlyset. Dashlysa er også forøvrig kobla sammen med kursen til radioen om jeg ikke husker feil.

 

Sjekka at evt andre kontakter i nærheten ikke har detti ut mens du har holdt på med å skifte spillern?

 

Sjekka om det er noe spenning i ledningene som går inn til dimmern din? Er det spenning, er det nok i dimmern din feilen ligger i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår